Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Takk for hilsener,og for entusiastisk vifting :P

Viktige saker å kjempe for! :wink:

I dag er jeg superhappy....

Bompi har fått barnehageplass!!!!

Brevet dumpa ned i postkassen i dag når jeg trodde at alt håp var ute.Svigerinna mi sa nemlig at alle som hadde fått plass hadde fått brev før fredag. Ble så utrolig gira at jeg hev meg på telefonen til Bamsen etter bare å ha lest de første linjene.Han ble også kjempeglad og letta.Nå trenger vi ikke fundere på hva vi skal gjøre lenger.Og barnehagen ligger rett i høgget,ca 200 meter herifra :P Og Bompi hun gleder seg selvsagt :wink:

Ellers så blir en pisseblaut etter bare et minutt ute, om en da ikke har noe beskyttelse for vær og vind... Derfor ligger Bompestompen nå i garasjen.Glad hu sovnet når hun gjordxe,jeg orket ikke å gå lenger tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bompi er 7100 g,63 cm lang og 42 cm rundt hodet. :P

Ellers så er jeg lei av å være alenemor... :evil: Bamsen skifter bleie før han går på jobb i 7tida,men så kommer han ikke hjem før 22-23 for tida....Grrrmmmffflll!!! :evil: Dessuten er det et sabla drittvær ute! :evil:

Heldigvis har det gått rimelig greit å legge Bompi inne i dag.

Hun fikk litt gulerotmos tidligere,det var ikke stas,hun brakk seg...Men grøt med banan i,- DET er MMMMMMM :ler: Hun er bare sååå fornøyd når hun får det. Kjempeskjønn!

Nå må jeg pumpe meg...

Og så mååå jeg dusje.Vanskelig å få gjort det for tiden.Liker ikke å gjøre det når jeg er alene med henne. Tar en tid å komme seg opp fra kjelleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Bompi 400g mindre og 7cm kortere enn hva Vesla var på 1 årsdagen sin :) Det vil si at ho er akkurat passe stor i forhold til alderen sin. Vesla vokste minimalt fra 5mnd-1 år.

Barnehagen lurte på hvorfor vi navne klærne hennes. De var så små at man ikke kunne ta feil. Ho brukte str 68 fram til ho var ca 17mnd.. (Ho var 13mnd da ho begynte i barnehagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Wow!

Vesla lever opp til navnet sitt... :wink:

nå håper jeg det var bamsens bil jeg hørte utenfor... Har prøvd å ringe flere ganger,men kommer bare til mobilsvar :evil: Sikkert ikke batteri.Synes denne her jobbingen deres går på helsa løs...

Fikk mor til å komme bort og leke litt med Bompi i dag,blir litt "smågal" av å bare være oss to hele tiden.Far kom også etterhvert og ble igjen da mor skulle på trening.Jeg fikk han til å sette opp skapdørene for meg.Ble kjempefint,men han klarte å skrape opp et par steder så jeg får gå over de litt.I morgen kanskje...

Bompi var supertrøtt da,det ble tre timer våkentid før leggetid.Litt småhyling og sugekopp på mormor... :ler:

Hmm,det var tydeligvis ikka Bamsens bil... :roll: Blir litt smånervøs.Lang vei å kjøre og jeg tipper han er trett.Lurer på om jeg skal teste alle jobbnummer jeg har på han,men han må vel ha reist nå... Ikke vits i å prøve å sove når en først har blitt nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sinna:

Jeg har ikke hørt at det har ringt...Har hatt mobilen i lomma...Må bli ferdig til i morgen... :sinna:

Grrrmmmmfllllrrrggg! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Vesla er ikke blant de største, men ho vokser stadig, og nærmer seg nå 90cm og er nå rett over 12kg. Størrelse 86 er passe til litt stort, og snart har ho vokst ut av alle str. 80 klærne sine.

Vi vurderte en bitteliten stund Legoland til sommeren, men drøyer det 1-2 år. Man må være 1meter på de fleste attraksjonene, så da kan vi like godt vente til ho er 1m. Da blir ikke skuffelsene så mange heller :wink:

Det positive er at jeg har måtte lære meg å sy. Ho var for liten til alle parkdressene, da ho var rundt året. Ho trengte klær med litt annet snitt da ho begynte å gå. (Sydde på langt nær alt, men noe til spesielle anledninger)

Og i fjor ble det brudepikekjole på henne og brudekjole til meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo positivt det da at du lærte deg å sy. Noe som minner meg på at jeg har kjempelyst på symaskin.... :roll:

Trenger bl.a. å sy ny pute til kjøkkenbenken siden pus presterte å drite på den vi hadde :evil: Min egen feil da egentlig,jeg hørte han mjauet,men orket ikke stå opp å slippe ham ut....Men søren heller,kunne han ikke drite på gulvet heller?!! Men det er nå andre sydyktige i slekta som kan gjøre jobben,så.. :wink: Må vel bare få tak i et stoff jeg liker og noe skumgummi.

Har hatt besøk langveisfra i dag,kjempekoselig! :P Pakker fikk vi også.Ca 2-3 år siden vi så hverandre sist,så det var jo på tide. Hun hadde med seg dattera på snart 7 uker også,og hun var kjempesøt.Var hjemme her først og så trilla vi tur for å treffe ei anna venninne av ho,og så gikk vi på kafe.Der traff vi også to venninner av ho igjen og babyene deres,skikkelig babytreff.Bompi fikk to kjærester :ler:

Kanskje venninna mi kommer en tur i morgen også.

Bamsen har vært hjemme i dag.Bare jobbet litt hjemmefra.I går "tvang" jeg ham hjem før Bompis sovetid, tror det var bra for han var skikkelig :( for å bare ha holdt henne cirka 10 min siden sist lørdag... Stakkars pappa...Håper det er litt mindre stress nå fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Vimsevips :P

Det kan trengst ja. Heldigvis var han hjemme i går og i dag.

I dag har vi vært på plantasjen og handlet noen stueplanter(myrdet et par,så...),tomatplantesett(gøy å prøve da),lyng til å ha på trappa og plengjødsel.Genialt at de hadde kafe der da :) Var ikke klar over det. Var litt bilkjøringstrening for Bompi også tenkte vi.Må jo øve litt før vi skal til Danmark.Turen til butikken og til slekta er jo ikke så veldig lang...Hun slet litt da det ble over leggetid da.Snudde hodet inn i hetta si,men fikk ikke helt til å sove,den var nok ikke fluffy nok,så jeg måtte synge "Det satt to katter" etterhvert,men i grunn så var hun kjempeflink :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grabben i gaven brevid :P

Boka var bra og jeg likte filmen også.Synes han der skuespilleren er helt fantastisk... :sjarmor: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff ei fra jobb idag,og fikk høre litt "sladder".Skjer visst litt saker og ting. Får jo ikke med meg noen ting lenger :-? Kjente også etterpå at jeg savnet noen litt, så da fikk jeg sendt melding og spurt litt hvordan det går.De sa de skulle ønske jeg var der nå,og lurte på når jeg skulle komme tilbake. Må finne utav det da, forstår nemlig ikke helt papiene fra trygdekontoret.Det kan tolkes på flere måter det som står der...

Har ellers gått tilinnkjøp av Coop våtserviettene i dag,så får vi se om de er gode... Handlet også risgrøt til Bompi,må jo prøve ny sort,og hun så nå ut til å like smaksprøven iallefall.Og så har jeg handlet sånn speil og vindusservietter.Speilene på badet ser ikke ut etter at Bamsen brukte en våtserviett på dem.... :roll: og vi får storinnrykk av Bamsens tanter og onkler i morgen,så her må ryddes og vaskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskinen vår trøbla nå etter laaang og tro tjeneste(vi fikk den brukt av Bamsens mor) så i dag var vi så heldige at Bamsens bror kunne hjelpe oss siden de har to. En ganske ny whirlpoool med sånn digitaldisplay, hvilken overgang!! :P Skal låne den litt da,og vurdere om vi vil kjøpe den eller om vi skal kjøpe ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt bekymret for Bompi har de siste to dagene lagd en rar innover pustelyd når hun dier og babler.Hiver etter pusten med en hylelyd på en måte...

Rølllermmmglllgh-rømmmllggrø-UAHHH-UAAAHHH!Tenker astma eller noe annet skummelt med en gang,vettu :roll: Det er ikke når hun puster vanlig,bare når hun "snakker"

Ellers så fikk jeg verdens svarteste samvittighet da jeg skremte henne i dagmorges.... :( Stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bekymret for Bompi har de siste to dagene lagd en rar innover pustelyd når hun dier og babler.Hiver etter pusten med en hylelyd på en måte...

Rølllermmmglllgh-rømmmllggrø-UAHHH-UAAAHHH!Tenker astma eller noe annet skummelt med en gang,vettu :roll: Det er ikke når hun puster vanlig,bare når hun "snakker"

På astma vil du høre det på utpusten, ikke på innpusten.

Det er sesong for forkjølelser kan det være en det?

Skjønner godt du tenker astma, det har jeg gjort flere ganger på Vesla også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det.Hun har jo hatt litt snue nå i en evighet,blitt mye bedre nå faktisk.Så derfor har jeg nettopp "bygget ned" senga igjen.Men det kan absolutt være noen bussefanter der inne som gjør det ekstra hvinete,men egentlig så tror jeg bare at det er at hun girer seg litt opp og "leker" litt med lyder.Håper det iallefall...

Får se om det utvikler seg noe.To leger har jo lyttet på henne allerede da hun var som verst forkjølet og surklete,så... Hønemor?! Neeheeiiiida.....

Ellers så gikk tanter og onkel innrykket bra.De likte mat og kake, og vi hadde ikke trengt å rydde så voldsomt for de tok ikke runden :wink: Bompi fikk dåpsattestholder og Min første tann skrin(skal byttes,har fra før) og jeg fikk Eva Solo sett( skal byttes,har fra før) og noen stilige lysestaker og lys.

Kanskje vi skal ta en byttetur i morgen. Ble invitert med på babykino, men jeg hadde sett den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på byttetur, fikk 6 glass i stedet og en tilgodelapp, og vi har hatt besøk av ei i barselgruppa og jenta hennes.Pluss nå fikk jeg melding om at hun jeg jobber med har lyst å treffes i morgen.Koselig,plutselig er vi supersosiale... :P

Og nå er Bompi ute på tur med trillepika,håper det går bedre enn da hun hadde henne i går...Hadde grått mye,og sovnet rett før hun kom tilbake med henne.Tror hun er litt mammadalt jeg... :roll: Jeg får nå ta å pakke meg ut på kjøkken og ta ut av opvaskmaskinen slik at jeg får plass til alt det som står på benken fra i går.Så har jeg planer om å slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk å bare ligge og kokkelure når en kunne trengt å sove... :roll:

Nyyyydelig vær ute da! :P Gidder jeg gå ut i hagen og ordne og styre?! NEI! Latskapen lenge leve!

Håper Bamsen ikke blir sen i dag.Fredag skal han visst ta seg fri!! :P Da hadde han visst planer om å sove leeenge... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplass!

Og takk for hilsen i dagboken min. Kan jeg ellers spørre deg om du hadde noen problemer i noen av svangerskapene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu hellu!En brud!!! :wink:

Nja, det første endte i SA(ingen tvil, masse blod) det andre resulterte i Bompi.Men jeg hadde noen småblødninger da også.Gikk til legen og ble sykemeldt i 2-3 dager for å ta det med ro.Antakelig var det en festeblødning da.Eller kanskje en tvilling...?!

Har hatt en kjempefin dag. :P Nydelig vær også,14 grader ute. Fikk besøk av kollegaen min og jenta hennes rett etter vi stod opp.Hun er litt over en måned større enn Bompi.Kjempekoselig :P Jenta hennes kunne ta skikkelige armhevinger!!! :o :ler: Blir spennende å se hvor langt Bompi har kommet når hun er så gammel.

Skal vi se...

Bompi kan nå:

bable i vilden sky

le og fnise

holde øyekontakt lenge

snur seg etter lyder

sitte et par sekund før hun tipper over

Reise seg opp og stå fra liggende når hun holder noen i hendene

Ligge på magen ca 5 minutt uten å syte

løfte hodet fra underlaget

stappe tærne i munen

gripe ting og ta det fra hånd til hånd,og særlig stappe det i munnen :ler:

vippe over på siden,vri seg godt rundt

rulle, men litt problem her enda,ikke skikkelig

Ja det er det jeg kommer på...

Etter besøket var gått så tok Bompi og jeg en handletur, der traff jeg tilfeldig på ei anna venninne og fikk drøst litt. Fikk også en ikke så sjokkerende nyhet om at ei var lesbisk.Jupp.Ok.Fint for henne.Og så fikk jeg kjøpt meg en ny ammebh.Irriterende at de ikke hadde en svart.Kjøpte også ny dyne til Bompi,100*80. Juniordynen som var med i madrasspakken er litt i største laget enda kan en si... Så i kveld kunne jeg ta på det kule rosa dynetrekket med giraffer,kuer og sauer på.Schtilig!

På vei hjem ble Bompi noe sur og varm nede i vogna,hun hadde vært så flink å tålmodig på handling,men nå var det stopp.Så da ringte vi og spurte om farmor var hjemme,og så tok vi en stopp der til det ble mer passelig sovetid for Bompi.Heiv også av jakken.Altfor varmt...

Bamsen er ute på byn med jobb i dag for å feire.Jeg har varslet at han får legge seg på gjesterommet,men det spørs jo litt om han finner veien... :wink::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...