Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Anbefalte innlegg

Skrevet

:oops: Eh...

Det har bare blitt med planene enda da...

Skrevet

Ha ha! :sjarmor:

Kan nå stryke en ting på lista! :P Lurte lillebror, kjæreste og mor til å bære opp Bompis kommode fra kjelleren. Men vi fant egentlig ikke noen optimal plass å sette den.Tror kanskje den kommoden med duker i som står på gangen skal flyttes inn i stua,og så kan Bompis kommode stå der.Ser litt dumt ut å ha to så ulike kommoder ved siden av hverandre.

Og så fikk vi sett morfars hus da.Må si det så bedre ut før i tiden selv om det var modernisert nå.Mye sjaskete oppussing og veldig rått i kjelleren,ikke velholdt. Men morsomt å se da.Lillebror har uansett bestemt seg for å ikke kjøpe det.

Skrevet

Og den frekke broren min fikk kjenne på magen min under en kynner, og holdt på å le seg ihel... "Klarer du å gå når det er slik?!!"

:eeeh: Ja,for tenk! Men det er ikke noe godt!

Skrevet

Endelig en dag uten regn!

Syklet ned på posten,bare for å oppdage at pakken var kjempesvær slik at jeg umulig kunne få den med meg. Men på matbutikken traff jeg på onkel og tante, de hentet den for meg og satte den i garasjen :P Pakket nettopp opp og ble veldig fornøyd.Det var sengesett,sengehimmel og sprinkelbeskytter med søtt bamsemotiv.Greit å ha et ekstra sett med det.

Også kjøpte jeg bamsemums med bananasmak,måtte jo bare teste.Litt kvalm nå :oops: Har også lånt meg "Når du minst venter det" på dvd, som jeg har tenkt å se senere når jeg kjeder meg fordi det ikke er noe på tv,jeg er lei av dataen og bamsen jobber døgnet rundt.Hadde lyst å låne "Cold mountain" , men tenkte at det er en film å se sammen med noen.Den jeg lånte i dag kan jeg garantere at bamsen aldri har lyst å se... :wink:

Skrevet

"Når du minst venter det" er morsom! Skikkelig bra film. Jack Nicholson er helt rå i den filmen! Kos deg!

Skrevet

Skal se filmen i dag faktisk for bamsen kom nemlig hjem på noenlunde normal tid igår! :P:P

I dag:

Hørte baluba på terrassen i dagmorges,der var pus og pippip i kamp... Var snar med å lukke vinduet da,hadde freaka om han hoppet inn med en fugl i munnen... :o

Mammas tøffe jeger var ikke fullt så tøff i badekaret... :ler:

Skrevet
Vil vi virkelig dette så mye at vi går gjennom dette her?!

:roll:  

Ja, jeg lurer av og til..

Men jeg ender stort sett opp på "ja, det er verdt det.."

Hei Tilde!

Har lest gjennom dagboken din og oppdaget at du har så mange tanker som jeg kjenner meg igjen i... Jeg er vel selv det man kaller ufrivillig barnløs, etter å ha mistet to ganger på nesten to år og hatt en del komplikasjoner som har ført til at det har vært vanskelig å bli gravid igjen - til tross for at det klaffet på aller første forsøk da vi startet prøving etter p-pilleslutt. Nå har vi en selvvalgt prøvepause frem til nyttår, bl.a fordi vi ikke vil ha termin midt i bryllupet vårt neste sommer. Kjenner at det har vært litt godt å få et avbrekk fra den månedlige, følelsesmessige berg-og-dalbanen!

I januar starter vi prøvingen for fullt igjen, evt med støtte av medisiner. Prøverør har ikke vært aktuelt for oss ennå, siden vi klarte å bli gravid to ganger på tilsammen 8 mnd. Men hvem vet hva som venter oss etterhvert, hvis det ikke klaffer av seg selv? :roll:

Uansett er den viktigste inspirasjonen for meg nå å lese om jenter som deg, som har slitt i årevis og så får et etterlengtet barn til slutt! :-)

På denne tiden i fjor var vel du der jeg er nå: I "den store uvissheten"...

Ønsker deg lykke til videre med svangerskap og snart fødsel!! :blomst:

Er jeg heldig, så kan jeg også være høygravid om et års tid...?

Skrevet

Takk The Bride for koselig hilsen! :P

Kjenner godt til den månedlige, følelsesmessige berg-og-dalbanen, den er ikke noe særlig, kan godt forstå at det må være ganske ok å ta seg en liten pause fra den. Det blir din tur også en gang vet du, på den ene eller den andre måten.. :klem:

Og jeg vet nå,selv om jeg ikke har fått min lille Bompi helt enda,at ja,det VAR verdt det!!! :lol:

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord Tilde! :-)

Har hørt folk si at "når du sitter der med babyen i armene, så er all sorg og tidligere bekymringer glemt". Er jo det jeg håper på da... :wink:

Synes du kanskje allerede nå - som du snart har gjennomført et helt svangerskap - at alt strevet virker som et fjernt minne?

Som sagt så setter det ting i perspektiv for meg, når jeg leser hvordan du har hatt det, sammenliknet med hvordan du har det nå. At det virkelig kan ordne seg til slutt! Eller som man sier: It gets fine in the end. If it's not fine, it's not the end!

Skal følge med deg videre! :wink:

Skrevet

It ain't over till the fat lady sings... :sjarmor:

Joda, det virker absolutt fjernere nå... Men det er ennå ikke helt "glemt" for å si det slik.Å prøve så lenge som vi har gjort,gjør noe med en som person. Det å være ufrivillig barnløs over lengre tid vil jeg kalle å være i en sorgprosess/krisesituasjon både som person og par,og det er klart at det vil være minner som "sitter i". Men de vil nok blekne... Synes foressten det er litt greit å ikke være så blåøyd som jeg var før... :sexy:

Ellers så har jeg vært hos legen i dagmorges.Forferdelig å stå opp.Det er liksom på morgenkvisten jeg sover best.Vinduet var igjen i natt så jeg svettet masse,men var for trett til å gå å åpne det... :roll:

Alt var greit,men sfmålet er fremdeles stort.Fortalte ham om at jordmor skremte meg med tallene sine,og han sa at vi burde kanskje prøve å ikke la meg gå over tiden... Juhu, eller... :roll: ?! Litt skumle greier det å sette igang synes jeg.Men han mente også at kroppen kanskje ville reagere når det ble "stort nok" liksom...

Bamsen har forsåvidt også gitt klarsignal nå, de begynner å ligge godt an i løypa,og om jeg går over tiden så begynner det å "spøke" igjen... Men jeg føler meg ikke helt klar liksom...Neste uke heller...(som om jeg kan bestemme det...)

Da jeg kom hjem fra legen la jeg meg igjen,sov fra ca 10 til ca 13...Spørs om det var så lurt,kommer sikkert til å slite igjen i natt.

Skrevet

Sov ganske greit i natt og våknet skikkelig i 10tiden.

Fint vær i dag til og med.Litt dumt egentlig for da vil bamsen sende meg på videokasettquest, pluss et eller annet til som jeg ikke helt husker hva var,ikke helt med om dagen.. :oops: Han skal filme vielsen til broren nemlig.

Trøtt i trynet,men jeg må få vasket noen klær også,har ingen rene klær snart.Så får jeg vel ta meg en tur ut da etterhvert... :roll: Blir sååå varm av å gå i butikker, dessuten så kikker alle på meg... :oops:

Aldri følt meg så beglodd før... Er jo vant med å bli "beglodd" hele dagen på jobb,men det er liksom greit å forsvinne i mengden etterpå. Men det er jo litt morsomt av og til også,mange småjenter som er "magefacinerte" iallefall..."Oj,baby-inni-der" utrykk er ganske morsomt.

Skrevet

Ok, da har jeg vært og snikt i skattelistene og funnet ut at jeg godt kan bytte lønnskonto med ene onkelen min... :o :oops:

Syns egentlig at det er litt teit at slikt skal være offentlig,men nå er det iallefall litt vanskeligere å søke...

Har enda ikke klart å megt meg utenfor dørene, har bare ikke lyst i dag altså...

Skrevet
Å prøve så lenge som vi har gjort' date='gjør noe med en som person. Det å være ufrivillig barnløs over lengre tid vil jeg kalle å være i en sorgprosess/krisesituasjon både som person og par,og det er klart at det vil være minner som "sitter i". Men de vil nok blekne... Synes foressten det er litt greit å ikke være så blåøyd som jeg var før... :sexy: [/quote']

At det er en laang sorgprosess/krisesituasjon har du jammen helt rett i. Dette tror jeg samfunnet som helhet og familie/venner/kolleger ikke fullt ut forstår...

For min del synes jeg noe av det verste med situasjonen er at påkjenningen man gjennomgår får så langvarige konsekvenser for hele tilværelsen, jeg tenker spesielt på jobb og de prestasjonene som forventes av en der... Men hvis man vil ha barn, så må man jo stå på litt - noen ganger føles det nesten som en heltidsjobb i seg selv...

Ønsker deg en trivelig helg! :-)

Skrevet

Lykke til med graviditeten din, og God Helg :blomst_opp:

Skrevet

Takk for hilsener :P

Det er helg!!!! Og bamsen skal ikke på jobb!!! :hoppe: Sååå drittlei av å være alene nå... :oops: Derimot skal vi i svogers vielse om litt over en time.

Nå er bamsen på apoteket og skal kjøpe flasker, brystskjold, morsmelkerstatning og ammeinnlegg.Har jeg ikke en flink mann?! :P

Skrevet

Da er svoger gift!! :P

Utrolig rørende vielse,de så sååå lykkelige ut. Må innrømme at jeg måtte svelge hardt under sangen til dattera hennes et par ganger...Utrolig nydelig sang og fremførelse!

Skrevet

Jeg kjeeeder meg såååånnn!!!

Bamsen ligger bare å purker og :sove: ...

Jeg stod opp 11, og pusen og jeg var innom for å få gang på ham 12.30,elget oss litt innpå,men neida....

Kunne jeg ikke slutte å være så plagsom?!! Jeg kunne jo sove hver dag,og han gledet seg slik til helga, han måtte få sove litt til...Hvis jeg ikke var snill så skulle han gå i badekaret og legge seg der i to timer..

Grmfl... :evil:

Må jo forstå jeg er selskapsjuk...og litt kosen... :oops:

Dessuten så vil jeg rydde og ordne til gjesterommet i dag.Det går ikke uten en viss muskelkraft uten halsbranntendenser...

Skrevet

Ok.Ting bedre.

Gjesterom fiksa,klær brettet,mat spist, bamsen skal skaleperes på håret og så skal vi på kakerester... :tunge1:

Skrevet

Håper gubben har kommet seg ut av sengen så du har fått deg litt selskap.

Er jo så nydelig vær i dag kansje dere er ute og koser dere??

Jeg har ikke kommet meg ut i dag jeg da jaja fikk luftaa meg nok i uka.

Jeg er spendt hver dag jeg om det kommer en hilsen at fødsel er igang spennende dette her :sjarmor::sjarmor:

Skrevet

Hei hei Pia! :P

Inne samtidig vi visst...

Fått noen festlige kommentarer i dag.Svoger mente jeg var "vannvittig svær" og ei lita jente kikka på magen og sa "Åh! Enda større jo..", og hun så meg igår! :ler: Jeg svarte at jeg hadde en tjukk baby inni der,og jenta spurte "Er babyen like tjukk som deg?!" :ler:

Men bamsen sier jeg er søt da,og mora mi sier "Du er jo egentlig ikke såå stor.." Så hvem skal jeg tro på?! :wink: Uansett så har jeg ikke gått opp mer en ca 8 kilo da... :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...