Tilde Skrevet 27. september 2004 Forfatter #1241 Skrevet 27. september 2004 Takk for hilsen Pia og Pondusa! Hadde en fin helg,veldig kos, god mat og avslappende. Kom ganske langt på teppet mitt også,iallefall 10 cm lengre.Og så fikk jeg kjøpt en søt musebamse til bompi på Byrkjedalstunet på vei hjem... Men, så såvidt en som liknet på halvbroren min da vi kjørte forbi mor og far.Reiste innom på besøk litt senere og fikk bekreftet at det var han,og at han hadde vært full igjen.Uff... Det går innpå meg det der. Får dårlig samvittighet,føler meg feig og vet ikke hva.Sov utrolig dårlig i natt og drømte fælt om han det lille jeg sov.Drømte han ville gi meg masse ting,men holdt seg hele tiden på avstand selv.Blant annet villle han gi meg en bråte med kattunger,noe jeg selvfølgelig ikke kunne ta i mot..I drømmen stappet jeg dem i en plastpose før jeg innså det,og slapp dem løs igjen...De fikk klare seg selv,slik han får klare seg selv.. Det virker som alle har gitt ham opp.Og han virker lite "villig" til å gjøre noe selv... Blir lei meg av å høre hva søstera hans og far sier om ham også... Men de har jo opplevd mer enn meg også da.Uff... Hva hadde han gjort om han visste at lillesøstera griner hver gang hun tenker på ham? Og samtidig føler seg fæl som er glad for at han ikke kommer på hennes dør?
Tilde Skrevet 27. september 2004 Forfatter #1242 Skrevet 27. september 2004 Snarkokt risengrynsgrøt ble middagen min i dag.Er helt opphengt i melkprodukt og melk for tida... Bamsen jobber.Kjedelig. Regner ute. Noe gøy på tv i dag tro? Så Oprah om alkoholisme tidligere i dag...jupp.. Var ikke på jobb idag heller.Sov jo så dårlig i natt,kikka på på klokka ørten ganger,snudde meg og den suuupervarme dyna ørten ganger og var på do minst 3 ganger, så jeg ringte og sa jeg ikke kom. Fikk sove litt etterpå heldigvis.Håper denne natta blir bedre. Skal til jordmor også i morgen i 12 tiden så det blir ikke full jobbdag iallefall.Gleder meg til helt fri nå. Føler meg tung. Ellers så er det full action i oktoberklubben nå egentlig,ei som har termin tre dager før meg fødte på lørdag :o Føler meg ikke helt klar til det enda.Må vaske og ordne en del ting og tang først.Men nå har jeg jammen skikkelig kulemage gitt...Far lurte på om jeg hadde spist noe jeg ikke hadde tålt i går... Og det satte jo gjengen i gang,alle mente de var såååå morsomme. Hmpfr!
Tilde Skrevet 27. september 2004 Forfatter #1243 Skrevet 27. september 2004 Fikk vondt i mage og rygg,knallhard kynner og mensenliknenede murringer i åttetiden. Ble ganske nervøs ja... Men heldigvis gikk det over etter en halvtime eller noe slikt.
Tilde Skrevet 28. september 2004 Forfatter #1244 Skrevet 28. september 2004 Vært hos jordmor i dag. Og hun mener at Bompi er ganske stor, mente at hun kaaanskje allerede var 3900... :o Men det er jo å ta med en klype salt da...Det var vanskelig å måle i dag også,hun hadde tre mage/ryggbilder som gav ganske så forskjellige målinger,men hun skrev ned det største.Ca 30% i pluss.Symfysemål var 36 nå i uke 36+3.På toppen i det grønne feltet. Men alt så bra ut,og hun fikk måle godt neste gang jeg kom,som er den 12... Men hun mente nå at det kunne skje både før og etter termin,men hodet var nå festet. Jeg vil jammen ikke ha en kjempsvær baby på 5 kilo heller! Da er det kanskje bedre å bli satt igang litt før tiden...
Zianta Skrevet 28. september 2004 #1245 Skrevet 28. september 2004 Den målingen til jordmor ville jeg tatt med en klype salt. Venninnen min som akkurat fikk en liten gutt var hos jordmor den dagen hun var 14 dager over tiden. Da mente hun at babyen var 4-4,5 kg. Men da den ble født en dag senere så var han bare 3,6 kg. Følger spent med videre - det er jo en del i oktober klubben på SM som har tjuvstartet allerede. Klem fra Zianta
hanni Skrevet 29. september 2004 #1246 Skrevet 29. september 2004 Jeg liker at slike målinger skal tas med en klype salt. Jeg fikk nemlig anslått + 30% og 5 kg ¨på min sønn i går Så Tilde, vi tar det definitivt med en spiseskje salt! Du, hvordan kjentes den vonde kynneren ut? Jeg hadde en sånn i natt tror jeg. Og ikke tenk at det er skummelt, det er jo bare sånn det skal være. Jeg følger med deg! Klem fra hanni
Tilde Skrevet 29. september 2004 Forfatter #1247 Skrevet 29. september 2004 Takk for hilsener! Må nok innrømme at den der estimeringen til jordmor bekymrer meg litt enda...Selv om jeg vet det er med stor feilmargein de der greiene.Men samtidig så har jeg jo stor mage da,og kanskje en god stund igjen... Jeg måtte love å ikke bli redd i går for da ville hun ikke si noe... Men hvilken lærer har vel ikke et velutviklet pokerfjes?! Neida,jeg er ikke reddredd,men en smule bekymrer det meg ja.Får høre hva doktoren sier, og hva hun sier selv neste gang.Hun sa hun kunne sette noe modningsakupunktur på meg da,noe jeg nå absolutt er for... Har egentlig veldig lite lyst på en igangsatt fødsel,men må jeg så må jeg vel... Jeg var jo liten da jeg ble født,bare 3120 to uker på overtid, men bamsen var 3930...Og nå pleier jo babyene å være litt store da...Har jo hørt flere si at jordmor tok helt feil også.Ok.Slutte å tenke så mye på det nå. Hanni:Den kynner greia var først slik at jeg måtte kjempemasse på do,ikke noe særlig.Så fortsatte det med hard mage og mensenmurringgreier i mage og rygg.Gikk og la meg i senga for å slappe av,og bompi spente også ganske bra innimellom. Fortalte det til jordmor i går og hun mente som meg at det kanskje var da hodet festet seg,men hun sa også at det var tegn på at alt var slik det skulle være.Ting var igang.Og det var egentlig slik jeg også tenkte,for det var jo ikke kjempevondt og det gikk jo over.Jordmor lurte på om jeg hadde ringt føden, men det syntes jeg var unødvendig...Forventer at det gjør mer vondt enn det og at det kommer i rier,men dette varte jo bare en stund før det gikk over. Men det var litt uventet liksom,rakk å bekymre meg bittelitt :oops: Passer ikke så godt enda liksom.Bamsen mener jeg helst må holde igjen i to uker,ellers får de krise på jobb.De har nemlig ikke noen som kan ta hans jobb,og nå er det travelt. Han hadde skremt dem dagen etterpå om at jeg hadde vondt da han kom hjem,og de ble ganske "redde"...
hanni Skrevet 29. september 2004 #1248 Skrevet 29. september 2004 Høres akkurat ut som det jeg opplevde i natt. Ringte føden i dag for å spørre litt om når jeg skulle ringe, og sånne vonde kynnere kunne komme og gå en stund sa de, men det er jo tegn på modningsprosess uansett. Jeg er glad for sånne tegn, jeg. Og så lenge jeg kjenner spark i magen (ikke nødvendigvis samtidig med kynnere, men generelt), er jeg ikke bekymra. Tror det er en grei konklusjon. Fødselsvekt har stor sammenheng med foreldrene. Sånn sett ligger jeg dårlig an, da jeg var 4150 og mannen 5100 :o Men det har jeg også vært instilt på hele tida da - bare at jeg trodde at ungen min kom til å være ca 4 kg ettersom det er nr 1 og ikke 5 som jordmor sa i går :evil: Husk uansett at det er hodet som teller Og ut kommer ungene uansett. Ikke bruk tid på å bekymre deg på forhånd. Vi går spennende tider i møte, Tilde. Vi får krysse fingre. Har du permisjon nå? Jeg har ferie nå, men blir sykemeldt de siste tre dagene. Godt å være bare hjemme synes jeg.
Vimsevips Skrevet 29. september 2004 #1249 Skrevet 29. september 2004 Ta det med ro, tilde. Jeg hadde SF-mål på 38/39 da jeg fødte, og hadde ikke kunnet kjøre bil på en hel måned (rakk ikke frem til pedalene). Vesla er født 10 dager på overtid og var 3000g og 49cm da ho kom ut, akkurat som sin mor. Må allikevel innrømme at jeg ble en smule bekymra da svigermor fortalte fødselsmålene til Ordensmannen på 4100 og 51cm.. Tror det kommer til å gå bra, LYKKE TIL
pia1006 Skrevet 30. september 2004 #1250 Skrevet 30. september 2004 Klart du bli beskymret, ikke rart når du får høre sånn. Men det går nok bra tror vi beskymrer oss for mye uten grunn og særlig vi som har ønsket dette sååå lenge. Dette blir spennende du må sende en sms med en gang du er i gang. Klemmer fra PIa
Tilde Skrevet 30. september 2004 Forfatter #1251 Skrevet 30. september 2004 Takk for gode ord Og ja,du skal nok få beskjed Pia,sladrisen min Jeg stod og lagte middag på kjøkkenet nå nettopp da det plutselig banket på vinduet bak meg :o Det var mor og hunden som kom innom. Mor måtte vel ta i øyesyn hvor stor jeg var, etter å ha hørt om Bompis størrelse.Og hun var ganske enig med segselv om at jeg var svær og hadde et finurlig antrekk "Gikk du slik på jobb?!" Nei for tenk,jeg gjorde ikke det... Men det er ganske behagelig å slenge på seg noe annet når en kommer hjem... Og vovven raidet pus sine matskåler.. Så gikk de da,skulle trimme mer. Ellers så er jeg i PERMISJOOOON!!! Dette er stort altså!Nå skal jeg gå hjemmme og sulle i laaaang tid... Skal være sååå flink... Tja...
Tilde Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter #1252 Skrevet 1. oktober 2004 Dagens lærdom: Aldri gi en 3åring cola... Vi hadde det ganske koselig i dag,spiste litt,badet, fisket og splasjet i badekaret,tok ut av oppvaskmaskinen,jaktet på pus, fikset håret og så lagde vi vafler til mor og baby kom tilbake.Og så spiste vi vafler og hun fikk litt cola...og ble LITT hyper... Men det har kanskje litt med å gjøre at hun også må ha litt oppmerksomhet når babyen er der.Bare litt sjalu... Nå er planen å vaske babysengklær og slappe av.Sov dårlig i natt igjen og har vond hals.Begynte i går kveld,tok mange "vekk i morgen", men måtte opp i natt og ta en bombom for å ikke hoste/klø meg i hel...Ikke bedre i dag. Typisk.
Tilde Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #1253 Skrevet 2. oktober 2004 Føler meg rar i øynene av ny sminkefjerner, øynene er litt sånn stive og trøtte,men det kan jo ha sin forklaring i natten også...Sikkert kombinasjon... Fikk ikke sove etter bamsen gikk på jobb.De må arbeide heile helga nå pga tidsfrist,så han kommer jeg ikke til å se mye til. Han lagde sjokolade langpannekake for å ha med seg i gårkveld,så den har jeg nå spist to stykker av.Nam nam... Brukte bakekakao i kremen så den ble litt mørkere enn vanlig,men den gikk absolutt an for det. Bamsen klaget faktisk over at jeg ville være med å lage,for han måtte jo kunne si at han hadde laget den helt selv... Ringte mor for å opplyse om at det var salg på voksiposer, så vi avtalte at bamsen skulle stikke ut og kjøpe en og få pengene tilbake av henne etterpå. Det regner på skrå ute og jeg har ikke tenkt meg utenfor med det første.Burde ha gjort masse ting og tang,ryddet og vasket,men jeg føler meg ikke helt i form.Litt sånn forkjølelsesgreier og trøtt i trynet... Tror Bompi våknet av den sjokoladekaka...
Tilde Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #1254 Skrevet 2. oktober 2004 Megadaff dag... Lagde meg grønnsaksuppe og spist litt til sjokoladekake(- for å oppveie liksom...) Har kost med pus, dillet rundt på nettet,lest avis, sendt noen meldiger,ringt bamsen, vasket klær,vært ørten ganger på do og fått besøk av mor og hund... Passet litt bedre på katteskålene denne gang Og pus ble stengt inne i tvstua.Vovven er nemlig veldig glad i katter,men pusen kan styre sin begeistring for hunder.Presenterte dem for hverandre da de skulle gå,og vovven ble kjempegira og klynka"jeg liker deg!!",men pus var heller litt småfresende reservert... Bamsen har også lovt å kjøre svigermor og de på noe litt senere så da får jeg meg en liten "luftetur".Bare så dritt det ikke passer med noen kinoer... Gleder meg til å se voksiposen han har kjøpt Det ble visst marine med hvitrutete for. Da mangler jeg bare stelleveske,flaske,morsmelkerstatning(just in case), bleier og sikkert et eller annet veldig viktig til... Og mor er sååå sikker på at de kommer til å sette meg igang... Hmmm... Uff,begynte å snakke om jul også.Er et styr det der når vi skal fordeles mellom tre steder... Mor sa også at hun hadde jo selvfølgelig lyst å være med oss nå,men kanskje enda mer lyst til å være med oss neste år når Bompi er 1 år. Og broren min lurer på å kjøpe tilbake morfars hus som nå er til salgs!Det hadde vært stilig!!! Jeg vil være med på visning!!!
pia1006 Skrevet 2. oktober 2004 #1255 Skrevet 2. oktober 2004 Nam, nam hørtes veldig deilig ut med sjokoladekake Hm kansje jeg må lage en i morgen Tenk du har kommet deg i permisjon da må du nyte dagene for før du vet orde av det er fødselen i gang. Snakket med ei i dag som hadde tolv dager igjen hm kansje dere treffes på barsel Når begynte du og handle ting?? Jeg har ikke kjøpt noe enda, men kan kansje begynne snart bare for og ha kjøpt noe liksom
Tilde Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #1256 Skrevet 3. oktober 2004 Gudd mårning! Sovet ganske greit i natt,men er stiv i nakken.Må ha ligget for lenge på en side.Planer om å ta en varm dusj snart og kanskje lete frem et sånt massasjeapparat vi har et eller annet sted. Pia: Begynte å handle etter 3 måneder, litt sånn forsiktig.Måtte bare feire med å handle noen søte små antrekk da... Men så hadde jeg jo litt fra før,fra sist gang... Og så har vi handlet litt sånn jevnt og trutt utover, greit å spre det litt, for mye peng det blir det.Spesielt om du må ha dobbelt opp av en del ting slik som du må, Pia... Kjenner noen som skal ha tvillinger i desember,og de har fått tak i en del brukte klær og utstyr allerede.
Tilde Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #1257 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har vært hos mor og far og spist kjøttkaker med blå poteter i dag. Blå poteter!!! :o Egentlig var de mest lilla og egentlig veldig gode,men de så litt ekle ut sammen med brun saus altså.. De fulgte meg nettopp hjem for jeg kunne ikke sykle hjem alene uten lykt på sykkelen,lille Bompi kunne jo skade seg... Bamsen min har nå jobbet i over 12 timer i dag...Hersens tidsfrister!!! :evil: Det er utrolig kjedelig å være hjemme alene av og til...Nå ringte han nettopp og ville ha meg til å stryke en skjorte til i morgen...Urk! Ikke særlig gøy,men jeg må vel det... Kan han ikke komme på sånt klokka to om dagen når jeg kjeder meg og trenger noe å gjøre heller?!!! En dag jeg får ånden over meg skal jeg stryke ørten skjorter slik at jeg/han slipper i laaaang tid fremover.....En dag... Jeg sa visst en gang i et svakt øyeblikk at når jeg ble hjemmeværende så skal jeg stryke skjortene hans,han har gledet seg villt siden det,og jeg angrer bittert...
hanni Skrevet 4. oktober 2004 #1258 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg så blå poteter på butikken lørdag og lurte på hva det var for noe rart, nå vet jeg det
Tilde Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter #1259 Skrevet 4. oktober 2004 Jupp! Blå poteter ser sikkert litt bedre ut til hvitt kjøtt kan jeg tenke meg... Skikkelig drittvær ute!Regner på skrå og blåser.Skulle ha vært på posten og på butikken, men det er uaktuelt i dette været. Orker ikke dra på meg regnklær. Litt vondt å sitte her ved dataen i dag,mye kynnere og det presser på under brystet på en måte.Burde gjort masse ting og tang hjemme,men liten tiltakslyst og energi.. Ok.Lage en liten liste, så får jeg se hva jeg får gjort fremover... bli ferdig med fotoalbum vaske alle babyting pakke ferdig bag(finne alt på lista...) vaske bad og do vaske klær strikke teppet ferdig henge opp bilder bake organisere kjøkkenskap bedre få Bompis kommode på plass- Bamsen+? få hagemøbler inn i garasjen- Bamsen+? ordne/rydde kjellerstue,babyrom og gjesterom-meg + Bamsen
Wit Skrevet 4. oktober 2004 #1260 Skrevet 4. oktober 2004 Må si du er full av energi altså :o Håper du får tid til å slappe litt av også før fødselen som nå nærmer seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå