Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk takk! :P

Det er herlig,men også litt uvirkelig å være inne i nytt hus.Og gode venner og familie er godt å ha, ikke tvil om det!! :klem2: Det var mange slitne og svette som hjalp oss på torsdag.Fikk gjort kjempemasse også,kjørte 4 lass med lastebil og ørten med tilhenger,men enda er det faktisk en god del igjen i det gamle huset.I går og i dag har vi vært så slitne og hatt så vondt i ryggen begge to at vi ikke har orket å ta noe særlig fatt på resten, har konsentrert oss mer om å pakke ut å ting mer på plass.

Satser på å få alt ut innen neste helg og så ta fatt på utvask... :-? Gleder meg....NOT!

Den gamle huseieren var faktisk innom fredag morgen med noen nøkler vi ikke hadde fått enda,og han gjorde :o da han fikk se stua.Han syntes vi var komt veldig langt iforhold til de.Må nok også ha vært ganske merkelig å ha bodd et sted i over 30 år,for så få se noen andre sine møbler i sitt hus... :wink: "Her tror jeg nok det kan bli koselig" sa han.Det var jo litt rotete da...

Flyttet pusen også sent torsdagkveld.Hadde ikke tenkt det, men jeg syntes så synd på ham da jeg tenkte han var innelåst og forvirret i et ganske tomt hus, så vi reiste bort og hentet ham. Han var litt skjelven i buksene først,gikk og mjauet og snuste rundt i de tre rommene han fikk tilgang til,men så roet han seg litt etterhvert.Så har vi utvidet og utvidet huset for ham etterhvert,men den tryggeste plassen er tydeligvis under den røde sofaen i tvstua.Den sofaen vi hadde da han var liten.Hører han skumle ting,fyker han under i en fei...Men han blir tryggere hele tiden heldigvis. Det som er litt fælt er å måtte holde ham inne så lenge og å passe på at alle dører og vinduer er lukket. Litt varmt... :roll:

Har ikke hilst på noen naboer enda,bare nikket til en som klippet plenen.Både pensjonister og barnefamilier ser det ut til.Mor sa det var mange som gikk kveldstur forbi med lange blikk da vi var og hentet pusen på torsdag.Mor stod på kjøkkenet og vasket opp glass,så de tror nok det er hun som har flyttet inn...

Uff,gruer litt for sånt jeg.Er det vanlig at de som flytter inn går og ringer på og sier hei,eller omvendt tro?! Eller venter en til en tilfeldigvis treffer på dem ute? Blir liksom for teit å bare nikke i all evighet...Synes i grunnen han med gressklipperen kunne ha skrudd den av og sagt hei, jeg...

Ellers så har jeg lagd syltetøy med bær fra egen hage i dag. :P Så stolt atte... Masse ripsbær!! Må plukke mer og fryse snart.Epler og rabarbra er der også,men der var ikke plommer i år for de hadde visst ikke sprøytet. Uff,det er en kjempeflott hage,men jeg vet jammen ikke helt hvordan jeg skal ta vare på alt...

Bamsen gikk på fest nettopp,kunne vært med jeg også,men jeg orket ikke.Mer styr enn moro.Dessuten var jeg sen i mors fest i går.Koselig,morsomt å se de "gamle" damene brisne :wink: de fleste snakket hus og baby med meg da... Og maten må jeg jammen få oppskriften på,kjempegodt!

Hva skal jeg finne på i kveld da?! Tror egentlig jeg bare blir her.Kunne jo stikke til M eller til foreldrene mine,men jeg tror bare det kan være greit å slappe av.Har hatt en del kynnere og vondt i ryggen av dette flyttekaoset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi flyttet inn her gikk vi ikke rundt og ringte på for å si hei, men vi møtte stadig folk ute som vi snakket med. Nå, ca 3/4 år etterpå kjenner vi de fleste rundt her, og har også besøk av naboer om kveldene på terrassen vår.

Ellers ville jeg bare gi den en liten sommerklem og håpe du får en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Wit! :P

Hot in the hu-hu...

Er glad denne planleggingsdagen er over! 28 grader !!!Ble så varm og svett av å sykle til toget at jeg måtte tørke svette på togdoen,og så varm og svett av å gå til jobb at jeg måtte på jobbdo og tørke også. Hvorfor svetter en slik på rompa og under puppene?!! :eeeh: Ikke noe særlig... Fikk "avklimatisert" meg utover dagen. Men hoppet rett i dusjen nå når jeg kom hjem da.

Heldigvis var det ikke så varmt inne i huset i dag som de andre dagene,hadde tatt ned rullegardin og persiennner, så nå var det litt mer levelig enn de andre dagene.Har følt vi har levd i en bakerovn til tider siden vi ikke kan ha oppe vindu og dører pga pusen.Stakkars pusegutt som må være inne!Men han ligger alltid i stua og ikke nede i kjelleren der det er svalt,så det må jo bety at han trives oppe da..

I dag kjører bamsen et svært lass med skrot fra loftet til søppelplassen,og så hevder han at det nå er heeelt tomt i det gamle huset.Tror vi skal vaskle ut på torsdag.Jammen godt at bamsen, mor, svigermor, svigerinne og venninne skal hjelpe til... :Nikke: I slike tilfeller er det en fordel å være gravid.... :wink:

Har hatt litt vondt i hofte og rygg i dag.Ikke optimalt gode stoler på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Pia og Vimsevips :P

I dag har jeg sovet til 10,satt inn bøker fra ørten kasser og poser i tre bokhyller,satt to kasser med sko inn i skohylle, vannet bed med hageslangen, hentet posten i den nye postkassen,surfet litt, bært pusen en luftetur rundt huset, satt på en vaskemaskin, dusjet fordi jeg var meeeget hot, tatt en liten nap fordi jeg var sliten,handlet sammen med bamsen og grillet sammen med bamsen.

Pluss jeg har fått en telefon fra jobb med det jeg tror er gledelige nyheter... :) Jeg skal jobbe 50% som bibliotekar+litt spes.ped. og 50% som lærer frem til jeg går ut i permisjon .Dette skjedde ganske plutselig,men jeg tror den endringen kan være grei.Rekner med at de 3 bibiotekdagene blir ganske rolige greier,som jo kan være lurt, men de to dagene jeg er lærer blir to fulltidsdager som jo kan være litt heftig.Blir litt nye ting å sette seg inn i da,men det går vel greit tipper jeg. Må bare få tak i en fyr og finne ut hva kurset hans i fjor gikk ut på slik at jeg slipper å finne opp kruttet selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer med nytt hus.

Naboene blir du kjent med ettersom tiden går.

Og bare husk:

En fremmed er bare en fremtidig bekjent du ikke har blitt kjent med enda... :ler:

Nattesklem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mayamor :P

Da har vi fått ny alarm.Kjekt å ha, synes det er veldig greit om bamsen er ute på noe og jeg er hjemme alene for eksempel.. :oops:

Hi hi..Kom på noe,i går kveld skremte jeg bamsen noe alvorlig :ler: Han satt inne på tv/pcstua og jobbet sent på kvelden, jeg gikk ut på terrassen og tok ansiktet kjapt inntil vindusruta... Slik ble bamsen da: :sjokkert: Han har sverget grusom hevn.Vi ble liggende litt i senga og snakke om ekle ting som kunne skje for å skremme hverandre litt. Hva vi ville gjøre om det plutselig banket på ruta midt på natta osv. Jeg kom på noe som iallefall hadde skremt bamsen,men ville først ikke si det fordi han da sikkert kom til å bli redd,men han ville vite det. "Hva hvis et at skapene bak deg plutselig gikk opp og noen hoppet ut?!" sa jeg." Gjør du det så er det slutt!!" sa bamsen... :ler: Storebroren hans gjorde en gang mot ham da bamsen var liten, og bamsen har helt noia for slike ting nå.. Er nok best jeg lar være... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Har ikke helt funnet energien til å pakke ut flere ting i dag.Så en svææær edderkopp,og da mener jeg svæær, i den ene boda i går så jeg har ikke så lyst.Da bamsen skulle ta den så var den selvfølgelig bortevekk... Vanligvis så tar jeg edderkopper altså,men ikke denne! :oops: Dessuten så vet jeg jo at vi skal vaske senere i dag og jeg bør jo ha litt energi igjen da.

Hmm, kan jo kanskje plukke litt rips og fryse ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg!!!

Antakelig har vi bare fått alarmgrunnpakken og ikke petdetektoren! At jeg ikke oppdaget det med en gang... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå varm!!

I dag har vi kjøpt ny gressklipper med oppsamler, har for stor plen nå til å orker å rake opp etterpå.Bamsen hadde visst tømt oppsamleren 6-7 ganger også.. :roll: Dessuten så var kongler et problem.

Pusen fikk spankulere en liten tur rundt huset i dag, men det første han gjorde var å krype under terrassen.Ble nervøs for at han skulle finne på at det var en god plass å drite så jeg prøvde å lokke ham fram,det var ikke så enkelt.Så var han plutselig på vei ut gårdsrommet,det var heller ikke populært hos hønemor så da ble han fanget og båret litt rundt.. Han fikk seg en liten tur senere også, men han var litt vel utforskende så bamsen og jeg hev ham inn igjen.Han har jo bare vært inne 8 dager,og helst skal de være inne i 14 dager før de slippes ut. Blir nok en liten tur hver dag nå fremover.Gruer meg til å slippe han helt...

Nå har vi drevet og ryddet en del,gjort det litt mer presentabelt før en av bamsens kompiser kommer til oss før vi skal i 30årsdag. Fikk kynner som vanlig.

Oppdaget på lønnslippen at jeg har gått opp i lønn :P Det stod med forbehold da,men,men...

Det ble enda flere plutselige forandringer på jobb hos oss,så nå får jeg det litt vel stress fremover synes jeg.Snakket med sjef om det og hun var enig,hun rådet meg til å få en aktiv sykemelding eller en erklæring fra lege om å ta hensyn til graviditeten, for ellers så kunne de ikke redusere for meg. De trenger meg så de vil ikke slite meg ut heller,men de ser at det blir mye,så det var jo positivt.Får se når jeg kan komme meg til lege.Det kan ikke bli mandag iallefall.Tror ikke legen gjør seg vanskelig på det vel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr!

Tipper det var en avisselger som plinget på hos oss halv elleve idag.. :evil: Våknet i sjokk både jeg og bamsen.Selvfølgelig beynte bompi å romstere også samtidig som jeg hadde kynner.Litt alienaktig å kjenne en svær hump som plutselig dukker opp og glir over magen,og så forsvinner for å dukke opp en annen plass.Synes den har vært litt stor til å være en fot i det siste, kanskje det er rumpa?!

I dag er det stygt vær :P Overskyet,og jeg synes egentlig det er herlig,lei av at det er så varmt hele tiden.Dessuten så kan det jo resultere i at mor kommer bort og hjelper meg å pakke ut.. Meldt regn til mandag,det er jo litt kjipt da.Vet ikke hva jeg skal ha på meg første skoledag... :roll: Uff,ting blir stress...Blir helt matt av å tenke på det.Alt er nye fag for meg,så jeg må sette meg inn i masse nytt om jeg ikke får ordna ting med legen.

Har funnet ut at jeg vil male gangen oppe i tillegg til soverommet vårt.Tror jeg fikk overbevist bamsen i går.Gangen er litt mørk syns jeg,så om vi maler panelet i en lys farge så vil den nok virke større. Tok med hjem noen fargekartbrosjyrer en dag,så jeg får lete opp hvor bamsen har lagt de og bestemme meg for farger. Kanskje teste det i sånn fargestester de har på jotun eller ifi sine sider også.Litt stilig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er det ikke herlig med overskyet vær :P:P

Har sikkert mange imot meg når jeg sier det, men uff nei nok stekende sol for i år.

Men noe regn vil vi ikke ha.

Du må passe deg for malingslukt ikke bra for en gravid det vet du.

Takk for pm på sm jeg tenker litt på det,men ser alle dere andre har kommet så langt jeg har jo ikke kommet til uke 12 en gang.

Kansjer litt tidlig og gå på treff :o

Håper vi snakkes snart på MSN lenge siden nå.

Ha en fin søndag og lykke til med første skoledag :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pia :P

Hadde vært gøy om du kom da...

Ja, jeg hadde nå ikke tenkt å male så mye selv,men kjenner jeg megselv rett så bør vi nok få tak i en malemaske til meg... Blir nok litt gira og får lyst til å være med.Viste bamsen eksempel på ifi.no i dag,og han ble imponert over hvor fint gammelt panel kunne bli bare det ble malt, så da er han ogå gira opp litt. :wink:

Mor kom bort og hjalp meg. Fikk gjort masse egentlig.Fikk rydda ut mesteparten fra soverommet slik at vi snart kan pusse opp,og fikk til og med hengt opp noen bilder :P Ikke så tomt på veggene nå lenger.

Pusen fikk bare en liten bæretur,ingen ekspedisjon i dag.

Spiste pizza og så fotballkampen hos venner.Ikke halsbrann enda,bank i bordet.

Nå bør jeg finne ut hva i allverden jeg skal ha på meg i morgen.Tipper jeg angrer på at jeg ikke har vaska klær... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti grisen! :eeeh:

Første skoledag var rimelig hesblesende!

Ble varm og svett rimelig fort,og jeg merker at stemmen ikke er vant med å bruke så mye volum lenger,litt hes nå etter å ha prøvd å overdøve ørten snakkesalige supergira elever... Fikk masse kommentarer som "Er du her?! Har du ikke fått enda? Når skal du ha?!" osv osv.Ganske koselig dag egentlig,selv om det var stress.Hadde en gymtime også.. :ler:

Det var rett i dusjen da jeg kom hjem! Heerrrrliiig med kald dusj da!

Ringte legekontoret også på vei hjem for å få en legeerklæring på at jeg bør tas hensyn til siden jeg er gravid,få litt redusert stilling eller noe,men legen hadde ferie,så hun la inn at han skulle ringe meg neste mandag før klokka 8.Får vel holde ut til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tilde! :dagensrose:

Du må ikke slite deg helt ut nå.

Kan bli mye på en gang med flytting,

pakke ut, oppussing og jobb.

Ville bare stikke innom med en :klem:

Zianta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...