Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innlegg nr.1000! :o

Jammen laaang dagbok jeg har fått meg...og jeg er ikke engang halvveis :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble shopping på lørdag.Ikke noe bamsen var begeistret for,men når en kommer dinglende hjem etter klokka 5 om morgenen, så får en ta staffen sin som en mann... :tunge1::sinna: Kan trygt si at det ulmet litt da jeg våknet til den faste tisseturen min og han ikke var kommet hjem... Han har blitt involvert i noe utelivsgreier,og jeg får litt fnatt... Amatører og idiotiske fjols hele gjengen...ok,nå dømmer jeg før jeg har truffet de fleste,men av det jeg hører så ...ja...grmfl...

Men iallefall, jeg fikk kjøpt meg to sommerkjoler jeg kan ha med til Malta,god stretch i begge :wink: og to topper.Dessuten, da jeg kom ut av det ene prøverommet,stod bamsen der så stolt som en hane med sin første innkjøpte lille kjole. Veldig søt og fin,gul med rosebroderi på bryst og kant. Virker som pappaen gleder seg... :hjerter2:

I dagmorges var jeg stuptrøtt,masse stressa drømmer igjen, ulidelig varmt, pus som remjet osv,vurderte seriøst å sove videre siden jeg har fritime første, men fant ut at det egentlig bare ble mer stress.Iallefall, i dag husker jeg noen av drømmene, jeg skulle på skoletur til Irak :o og måtte få tak i et visum innen 3 timer,og komme meg til flyplassen uten bil og jammen fant jeg ikke bilettene,og ikke elevene,det var skumle folk der og så videre, og så videre.. og i en annen så drømte jeg noe heftig noe som ikke egner seg på trykk..

:sjarmor:

Tror vi må skifte sengklær idag,bamsen hadde våknet badet i svette,så... :roll: er nok på tide med sommerdyner.

Skrevet

Så søtt med en liten jente da!!

Det er noe eget med pappaer og nyfødte jenter.... :hjerter:

Skrevet

Babyer og pappaer er alltid søte... :hjerter: Blir nok stort det ja!

Sov litt lenger i dag,herlig! Men jeg var trøtt på jobb likevel.Gadd ikke reise å demonstrere noe.Nope.Reiste hjem, og gikk på butikken(nå kan jeg gå uten å bli rar og kvalm :danse: )og kjøpte jordbær, epler, kyllingsauser og maiskolber.Så det ble maiskolber til middag i dag :wow: Bamsen kommer senere så han får ordne seg selv.

Ellers fint vær,men litt kaldt. Gravidtskjorte i dag.Kjenner små stikk i magen av og til,men ikke noen definerbar sparking..

Skrevet
:eeeh: Halsbrann...

Sier bare: Titralac!!

Vet ikke hvor mange bokser jeg spiste av det... :oops:

Skrevet

Titralac,-hva er det? Noe reseptfritt?! :klø: Løpe og kjøpe?

Hatt en koselig dag på jobb,men ble så utrolig trøtt og "tung" mot slutten av dagen at jeg måtte lukke øynene på møtet.. :Gjesp: Ble litt mobbet også, vi skal på fest med jobben min i morgen, og jeg har mast veldig om at det mååå være tv der slik at jeg og bamsen får sett Idolfinalen,ellers kommer bamsen til å nekte å være med,og kanskje jeg også.Så alle fikk beskjed om å innfinne seg til bespisning ca halv 8,slik at Tilde og Bamsemums fikk se Idol i tide... :tunge1: Jeje.. blir spennende å være edru...

Hadde en ekkel opplevelse med pus i dagmorges som fikk brekkningene mine i gang igjen. :roll: Var liksom ferdig med det,helt til pus hjalp til... Fælt,når du først har begynt å brekke deg,så klarer du ikke stoppe.Så stjerner en stund...

Men i dag laget jeg middag selv! Ganske stolt.. :bukke:

Skrevet

Ang halsbrann så var det kun en tin gsom hjalp for meg nemlig Gaviscon. Smaker ikke så godt de første gangene du spiser de, men herregud som de hjelper. Var helt ødelagt jeg om jeg ikke hadde, så mannen ble sendt ut for å kjøpe om det var ekstra ille. Prøvde flere typer, men ingen hjalp som Gaviscon. Selges på apoteket og er reseptfritt!

Synes det er så moro at du er gravid jeg!!

Og jeg hadde nok også stresset litt med å ha tv i morgen om jeg skulle vekk... ;) Er nok litt avhengig ja...

Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen! Fint for meg at dere diskuterer her :ler: Har ikke kjøpt noe enda,men tror nok det blir Gaviscon.

Denne helga er kjempespekket..

I dag fest med min jobb,i morgen 30årsdag,søndag fest med bamsens jobb..Litt vel mye,spesielt når jeg ikke føler meg vel i særlig mange av finklærne mine lenger.Raidet skapet og fant to svarte og en rødoransje kjole som kan gå an da,mem den gledeligste tingen var at jeg kom oppi den strømpebuksa jeg nå har på meg :ler: Var litt bekymra for det... Så nå gjenstår det å finne sko.Liker ikke så godt høyhælte sko for tiden,men jeg har vel ikke noe annet som passer, utenom støveletter...Ikke lyst å ha støveletter..

Må spise litt først også. Lurer på om de har tenkt på brus til meg?! :klø:

Skrevet

17mai17mai17mai17mai17mai17mai17mai

17mai17mai17mai

hipphipphipphipphipphi

hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra

hurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurrahurra

hipphipphipphipphipphi

17mai17mai17mai

Håper du får en riktig fin 17 Mai feiring!

Klem fra Lilletrollet

Skrevet

Takk for det Lilletrollet :P

Lørdag ble morsommere enn fredag.Fredag ble bamsen litt vel brisen og jeg litt dårlig, så jeg fikk oss hjem før bamsen og de andre irriterte meg for mye.. :roll: Ikke alltid så gøy å være edru med fulle folk...og med et mannfolk som er svært truende til å drite seg ut.. :roll:

I 30årsdagen var det flere gravide,og folk vi pleide å feste med, så da var det litt flere å snakke med heldigvis.Litt mer liv også med eget band og greier.Sånne jobbgreier er litt stive syns jeg,dvs. de begynner nokså stivt iallefall... :wink: Tror vi har droppet den greia med bamsens utelivsgreie i kveld.Er litt slitne begge to.Skal bort til et vennepar senere,der et annet vennepar fra Oslo også kommer.

Har nettopp vært en gåtur med bamsen og mor,fikk lurt mor til å være med å luke litt i gardsrommet etterpå :wink: Mor fisket etter hva gulljenta skulle hete og kom med forslag, men jeg røpte ingenting...Tydelig at hun håper på en liten oppkalling ja... :ler:

Håper det blir fint vær i morgen!!!

Skrevet

Bare hjemme for å skifte til varmere klær.

Nå har vi sett barnetoget,spist frokost og kake hos foreldrene mine, slappet av litt hjemme,sett folketoget og nå skal vi på grilling med bamsens familie.Litt grått og overskyet,fare for regn-men grille skal vi! :briller:

Har også planer å stikke bortom grilling hos ei venninne etterpå, får se...

Skrevet

Svigermor har visst begynt å strikke en jentejakke med hjerter på,-tenk om det er en gutt?! :o

Tror ikke det da,men.... Både bamsen og jeg har kjøpt hver vår kjole,men det er litt verre med hjemmelagde plagg.Går jo ikke an å bytte de...

Skrevet
:ler: Søt bestemor da...Er det første barnebarn, eller??
Skrevet

Mamman min har funnet fram alle klærne til meg og søstrene mine fra vi var små. Tror hun tror det er jente. Vi vet ikke noe enda. Men så koselig med strikking. Og gutter kan vel også gå med hjertejakke når de er helt små? Klem fra hanni

Skrevet

:ler: Det er min mors første barnebarn, men for svigermor er det femte barnebarn.Men de er nå ganske gira begge to.. :wink:

Og en hjertejakke kan vel kanskje gå til en gutt også da.. Vi får bare vente å se.Jeg tror nå det er ei jente jeg så..

I dag har jeg vært ute hele dagen,litt kaldt til tider,men ganske herlig.Fått litt farge også.Skal være ute neste mandag også, håper på godt vær.

Ellers så har jeg fått kjøpt meg Gaviscon idag, og det virker som de funker.Men jeg vil ikke akkuratt skryte av smaken :tunge1: Bamsen og jeg spiste ute i dag,tyrkisk,og de trengtes etterpå.Tror paprika gir meg halsbrann jeg.

Var også på jentekveld i kveld,ble mye babysnakk med to babyer tilstede og to gravide... Gleder meg jeg.Det som er gøy er at vi er 4 venninner som får jenter (?) født samme år,-kanskje de kommer i samme klasse? Blir nok litt playdates der, ja...

Skrevet

Har vært hos svigermor og "inspisert" i dag,og ble ganske lettet.Jakken var nemlig helt hvit med hjertemønster i,og da går det jo greit til gutt også. Dessuten skulle hun lage bukse til også,og kanskje også vognteppe etter diverse hinting fra oss... :wink: Helt nydelig sett var det,men lua var nok kanskje litt vel jentete om det er en gutt.. Fikk kikke i masse strikkeblader,det er jo sååå mye utrolig fint og søtt :hjerter2: , så jeg la de igjen åpne på de sidene jeg likte best, så får hun velge selv hva hun vil strikke.

Vurderer litt å prøve selv,men jeg leste litt på de stikkeoppskriftene,og de er ganske greske for meg... :roll: Får se litt etterhvert,men jeg tror ikke jeg har helt tålmodigheten..

Skrevet

Du må ikke lese en strikkoppskrift... :riste:

Det har jeg prøvd mange ganger og det går ikke.

Men om du bare begynner å strikke så går det mye lettere og greiere hele veien. Og er det noe du sliter med så kan sikker svigermor hjelpe med det... Det er utrolig moro å strikke noe til knerter i magen. Jeg strikket vognteppe til Erik og det er jeg kjempefornøyd med!!

Lykke til!! :klem:

Skrevet

Takk for det Magnhild :P

Fant en side på internett som viste ulike greier,dumme meg husket ikke hva en vrang var... :oops: Men nå har jeg stikket et lite grønt skjerf med egenkomponert mønster i,(ganske fornøyd,men det ble litt kort fordi restegarnet ikke var lengre)og nå prøver jeg meg på sånn firkant mønster. Går greit det også,men jeg et ikke helt om det skal bli noe,tror jeg kanskje skal kjøpe noe skikkelig garn og en rundpinne og lage et teppe med firkantmønster.Det er nok ikke for avansert for meg :wink:

Ellers så har jeg nettopp sett to svært ekle ting.. :o

Først begynte pusen å oppføre seg merkelig,dro med poten oppover tapeten og over golvet akkuratt som han skulle grave ned noe...

Da ser jeg: en liten klump!

Ut med pusen! Men når jeg skal lukke ytterdøra,hva ser jeg?!

En død rotte ved siden av matskåla på trappa! :sjokkert::kvalm:

Ringte bamsen og forklarte situasjonen,men han bare fniste og sa det ble lenge til han kom hjem for han må nemlig gå å kjøpe seg en ny jakke,så jeg burde fjerne rotta før pus eventuelt spiste av den. Det er IKKE aktuelt!

Har fjernet rotter før,men jeg gjør det IKKE nå! :eeeh:

Klumpen klarte jeg å fjerne da,brakk meg bare litt...

Sånn utenom det så har jeg vært hos legen i dag. Lagt på meg 700 gram siden sist,totalt 1,5 kg,symfysemål 19 og 144 hjerteslag.Første gang jeg fikk høre hjertet til babyen så det var gøy! :P Dessuten sa legen at det ikke var noe farlig å fly når jeg skal på ferie,fikk streng beskjed av ei hønemor på jobb om å spør om det :wink: Jeg spurte også om svangerskapskurs,men det var det visst ikke i regi av kommunen.Litt rart syns jeg,er ikke det vanlig? Men det ble arrangert besøk på fødeavdelingen,så jeg måtte ta kontakt med jordmor for det. Hun fikk jeg selvfølgelig ikke tak i,er jo ikke noen hast enda da,men legen mente jeg bare måtte gjøre det allerede nå.

Burde rette en masse stiler,men jeg har ikke lyst... :roll:

Skrevet

Også kjente jeg definitivt to spark i gårmorges!! :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...