Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjeeeder meg...

Ellers så gikk vi alle tre i hi i ettermiddag.Bompi la seg 12, Bamsen 12.30 og jeg ca 13. 14.30 syntes jeg det var for galt at Bompi skulle sove lenger, så da hentet jeg henne opp.Men hun kosemoset og dormet enda litt til og plutselig duppet visst mammaen av også. klokka 15 var vi klare for dyst igjen... Søvnunderskudd?!

Ble invitert ut for å spise med svigers, men da hadde vi allerede begynt å tine kjøttdeigen til Bompis favorittmiddag, spagetti og kjøttdeig, så vi droppet det.Tenkte meg at det nok ville ta en stund å få noe mat ute også,og magen rumlet litt... Og så er det jo barnas dag.Spagetti og kjøttdeig,jordbær og fløte, kjeks, rosiner, yoghurt og berlinerbolle har gått ned ganske på høykant i dag ;)

Bompi hadde ellers en durabelig bleie og forkynte at hun ville bade,så da tok vi turen bort til mormor og morfar slik at jeg kunne vanne planter i samme slengen.

Og så burde jeg ha vasket klær,men det har jeg jo glemt... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du kan trenge en god :klem:

....og en til... :klem:

......pluss enda en, sånn for å være på den sikre siden... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @lfa :klem:

De klemmene var midt i blinken nå når alt var dumt...

Ellers så har jeg fått mye frisk luft.Vært på tur tre dager nå i det siste,men er veldig glad for at jeg har klart å "snike meg unna" lange sykkelturer i motvind og regn...Elevene var litt snurte på det :ler: 60 kr for sykkel på tog hver vei er nå en blodpris også da... ;)

Fikk forressten et bilde av Bompi og meg av ei i dag.Det var koselig. :)

Ok, reiste hjem tidlig i dag,ikke noe møte, så da rakk jeg å handle også på veien.Så nå får jeg hente Bompi litt tidligere enn vanlig :)

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jeg som stod opp i dag,og Bompi våknet ti på 6... :forvirret: Heldigvis godtok hun å kosemose til nesten 7. Frokosten var ikke en stor suksess, gråt og tenners gnissel, slikking av syltetøy og musebitt.Men nå har jeg funnet ut at hun friiiker om jeg ikke har smør på skiva, så det hjelper jo litt å vite...Har måttet begynne med litt oppdragelse ved matbordet. :forvirret: Det er der hun slår seg vrang og ikke skal ha ting, skal ha noe annet eller mamma gjør noe som er heeeelt feil... Det er jo en majestets fornærmelse å dele skiva i to...

Litt før ti var vi utenfor hos svigerinna mi,der var det rimelig mørkt så vi gikk på lekeplassen og sendte en sms.De var kommet til frokosten fikk vi til svar. Så går det en liten stund og plutselig roper hun fra altanen.Hun hadde ikke forstått at vi var der før ene gutten så sykkelen min utenfor :ler: Men så kom de da ut for å leke etterhvert.Gleder meg til den dagen Bompi våkner halv ti...

Hjemme igjen gikk lunsjen bra.Var muligens litt sulten... ;) Gikk og la meg under luren hennes.Har følt meg litt trøtt og slapp i dag.Litt hodepine også,men det er typisk meg i sånt vær.Blir litt værsyk slik som bestemoren min.Får ofte litt sånn trykk i hodet på grå dager.Rart egentlig,men det er noe i det. Ja, jeg kjenner det på gikta...;)

I morgen var de visst planleggingsdag i barnehagen,det hadde ikke vi fått helt med oss.Hvor har Mai-lappen blitt av?!! Jeg hadde faktisk tenkt at jeg skulle på jobb i fred og ro å få gjort en hel masse.Den gang ei... Og de er jo typisk når jeg virkelig skulle gjøre en innsats...

Bompi og jeg får vel ta oss en bytur i morgen.Kanskje noen vil leke litt med oss også? Gidder ikke spørre i dag, ser an været litt.Vet at M har vært syk i to dager,så de kan nok ikke uansett.Håper det er fint vær i morgen.

Hehe..Kom på en morsom ting.I åttetiden i kveld ringte faren min meg på mobilen,noe opprømt og lurte på om jeg hadde vært innom og stjålet poteter hos dem?! Han stod og skulle woke og nå fant han ikke potetene!!Han visste det var poteter igjen ifra i går! He he... Jeg har ikke rørt noen poteter! sa jeg,og fniste. Kunne det være broren min den slasken?! Kunne jeg ringe han og spør?lurte han på. He he... Til slutt endte det med at han fant en tom potetpose inne i kjøla,han hadde visst brukt opp alle i gå allikevel. :ler: Det er jo bare såååå typisk! Mannen som skulle stelle hjemme.... Mor er på tur med jobb i utlandet. :ler: Dette er godt mobbemateriale... Ringe å beskylde meg for å stjele poteter som han har spist opp selv... :ler:

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte ikke smøret på skiva i dag,men det ble med tre musebitt og et glass biola likevel... og så litt rosiner.. Jammen ikke storspist på morgenen hun heller. Mitt lille fosett nå er å spise frokost,mulig at det kan være slankende ja... :sjenert:

Ute skinner sola og Bompi og jeg har vært på bytur,traff ei fra barselgruppa og snakket litt med dem,var innom apoteket og kjøpte diverse remedier til den lille "snåttakånå", pluss at hu fikk kjøpe seg en Postman Pat tannkrem selv.Det var stilig! Var innom en bokhandel,men det var Bompi too much to handle og mamma litt vel varm, så vi gikk kjapt igjen.Så var vi selvsagt og kikket litt på gakkene,kjøpte en fin rosa ball i lekebutikk,spiste en lappe og Bompi traff ei venninne fra barnehagen.Så syklet vi hjem igjen og spiste havrenøtter til lunsj.Og så har vi en halvveis avtale med noen senere.

Fant frem ei lita lekeseng fra kjelleren i dag,og det var stor suksess, Bomp skulle lalle både dokka, teletubbiene,en kanin, en ball og to puslespillbiter "oppi derrr" (som hun sier) Og så prøvde hun å få plass oppi selv... :ler:

Nå sover hun og jeg burde ha gjort tusen ting.Men nå har jeg ikke bitten lyst til å begynne å rette stiler, nope... :sjenert:

Fått mensen også :icon_mad:

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 rettet,10 to go...

Forkjøla og vondt i halsen.Bompi hoster også. vi skal på jærnåttå i kveld,men nå sendte M melding om at hun var syk, så da blir vi litt færre.Bompi skal lalle hos farmor.

Mormor hadde ringt mens jeg sov i dagmorges og sagt til Bamsen at hun hadde fått mensen... Grunnen var at jeg måtte handle inn bind til henne :ler: Så da får jeg vel gjøre det da. Blir litt flaut å komme i butikken og kjøpe den ladningen med bind da,må nemlig ha litt selv også... ;)

Bompi og Bamsn hadde vært på shopping i dag.Bamsen måtte ha nytt bakhjul til sykkelen fordi det ble stjålet, og i butikken var det en sånn stilig trehjulssykkel med langt bakstyre på.Så da kjøpte han jo selvsagt, selv omdet var det hun skulle få til 2årsdagen....joda.Denne jenta blir bortskjemt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daff dag.Merker at vi var ute i går begge to. Men det var bra da, selv om vi begynte tidlig,jeg pælma 3/4 av ei vin fra 16 til 19... Og så ble det vel 2 glass ute... Bra konserter,og mange kjente ute :) Men så klarte jeg å miste hælen på den ene skoen... :frustrert: Heldigvis sent på kvelden da,men.. Til slutt tok jeg en taxi hjem i ett-totiden, orket ikke gå slik lengre.Tok zyrtek da jeg kom hjem,tror nok det hjalp på formen i dag.Og så stod jeg på et tidspunkt bare halvmeteren unna Kristoffer Schau...Noen som vil ta på meg?! ;)Faktisk så er han litt sexy også på en måte...he he...

Bompi hadde kost seg hos farmor og bestefar,bare vært snill. Mormor kom også på besøk og til middag her i dag, og hun hadde pakke med seg.Fin grønn sommerkjole, rosa tennissko og en søt bamseveske til Bompi. Bompi ble helt opphengt i at mormor fikk vondt i tåa da hun prøvde treningssykkelen vår, snakket hele tida om at "mormor au i tånå sykkelen" Nesten like opphengt i det som at "Au klovnen myssta hatten sin " fra boka om Thomas toget.

Ellers en veldig trist nyhet.Venninna mi mista babyen sin i dag.Ca 4 måneder på vei. :tristbla:Spurte om jeg skulle ringe henne,men hun sa vi kunne snakkes i morgen.Helt forståelig det.Jeg hadde ikke mye lyst å snakke med noen da jeg mistet...Men det er meg. Uff... Hva skal en si? Egentlig synes jeg det på en måte er greit å tenke som så at naturen rydder opp selv, at en kan tenke at det nok var noe galt med barnet,og at det var bra hun ikke var komt lenger og ikke hadde kjent noe liv...Bedre nå enn om to måneder til liksom... Men det som jo må være fælt er å måtte fortelle det til alle, for nå var det jo så mange som visste det osv... Det syntes iallefall jeg var fælt.At andre rundt oss også ble lei seg...

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey heeeyyy.... :sjarmor:

:ler:

I dag har jeg blitt rimelig sur...Neste gang gidder ikke jeg være "snill", da skal de jammen få smake steken både den ene og den andre.Pøblene... Men med tre stykk borte så hadde vi ikke så mye å gå på akkuratt... Fikk jo ikke gjort en skit selv, og sprang som ei rotte hele dagen... :sur:Drit og dra sa jeg visst også... :ler:

Og plutselig innser jeg at jeg har et hekkan foran meg med retting og karakterer og annet dritt... Det var den der fredelige fredagen da, som jeg skulle ha hatt på jobb som jeg ikke fikk... :sur: Jeje... Forhåpentligvis går det greit...Må bare bitche litt og psyke meg ned på forhånd... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så snakker en så lenge i telefonen at det å begynne på noe nå bare er teit... Jah...nemlig... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drygt med pøbler. Håper min T@ss ikke blir av den sorten... :sjenert:

Misunner deg ikke den rettingen. Greit med jobb som man slipper å ta med hjem.

Men skulle gjerne vært sjef over karakterer, da. :sjarmor:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alltid så gøy å være sjef over det heller alltid, @lfa... Noen jubler,noen griner... :forvirret: Heller sjeldent at de griner heldigvis...

Men i dag har jeg hatt en skikkelig bedriten dag. En skikkelig sur telefon for eksempel forsurte noe helt utrolig. Hva har jeg gjort galt liksom? Og ikke gidder jeg stå på pinne for folk som tar den tonen heller... Det har faktisk noe å si hvordan man ordlegger seg...Så jeg var sikkert vanskelig jeg også... Jupp...men altså, ikke noe gøy...Flere som syntes den telefonen var teit da... Trøsteshoppet en genser til meg og en til Bompi på vei hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsteshopping gjør godt for sjelen. :sjarmor:

Men enig i at sånne telefoner er utrolig kjipe. Sure mennesker generelt er egentlig bare irriterende. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste hjem før 11 i dag.Hadde sååå vondt i hodet og det har jeg hatt hele uka,og nå orket og gadd jeg ikke presse meg mer.Har tatt 3 paracet og sovet to timer, men jammen har jeg vondt i hodet ennå...Blæh! :sur: Drittdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sov Bompi til 07.15 :) Så det ser ut til å være et clue å holde henne oppe til bortimot 20.00... Bedre det enn å ha en gira makk i senga ti på 6...

I dag hadde jeg forhandla frem at det var jeg som skulle stå opp,hadde lyst på en dag der butikkene faktisk er åpne i Bompitiden. Så vi var først innom mormor og morfar en tur før vi tok en bytur.Måtte handle en gave til selskapet vi skulle i i dag nemlig. Kjekt det,fikk sett papegøyen også, og Bompi var noe fremfusen blant bøkene i bokhandelen... :ler: Meeeget fonøyd da hun så en bok med "Kaptein Sabesabb! " f.eks.Men det ble ikke den vi kjøpte...Tror ikke en tiåring hadde blitt like begeistra ;) Selskapet var også koselig, med god mat. bompi likte spesielt godt jordbærene oppå kaken...Mamma er veldig mett enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke så veldig vanskelig og få lov til å stå opp med Bompi i dag? :ler:

Ha en fortsatt fin pinsehelg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det var ikke så vanskelig... Lettlurt fjols. ;)

Men nå gruer han, for han vet ikke helt hvor han skal gjøre av seg i morgen når det ikke er oppe noe sted...Han har truet mormor med at de er på døra 8.30 :ler: Det ville hun helst ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær i dag :-)

Mens jeg sov i dagmorges og drømte noen fæle greier om folk som satt i rullestol, så hadde Bompi og pappa vært og spist vafler hos mormor og morfar.Og Bompi hadde vært ute på gangen selv og hentet sko og sagt "Gå nå" He he...joda... lærer vel litt mer høflighet med åra :ler:

Fikk en tekstmelding om at vi kan forvente oss vannkopper etter selskapet i går.Håper ikke det.Passer ikke særlig bra nå i sluttspurten på jobb.Hun var ikke noe særlig i nærheten av ham,utenom å rulte seg litt i senga hans da...Tar det ikke en uke i inkubasjonstid tro?! Da passer det bedre...he he...Ikke at det frister noe i det hele tatt.Husker at vannkoppene var noe av det verste...Klø! Klø! Klø!

I dag var vi og spiste pizza sammen med lille I, mamman og pappan.Det var koselig,bortsett fra at det tok nesten en time å få pizzaen... Barna var tålmodige nok, men pappaene ble noe :frustrert:.. ;)

Da vi kom hjem begynte vi å rydde litt i garasjen, dvs Bamsen ryddet og Bompi og jeg hjalp littegrann innimellom dissing,sykling og laging av "mittakk" i sandkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...