@lfa Skrevet 26. februar 2006 #2101 Del Skrevet 26. februar 2006 Heldig Bompi er som har så mange og gå på besøk til. :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #2102 Del Skrevet 27. februar 2006 Jepp,det er hun @lfa, men det er ikke hver dag vi farter så mye rundt altså... I dag er første feriedag og jeg har brukt over en time på å rydde i klesskapet mitt. Så nå er alt så ryddig og pent brettet atte.Ble vel muligens en sekk.Bamsen ryddet sitt skap i helga og det ser rimelig "skralt" ut nå, han fikk 3 sekker... Tror jeg skal la vær å falle for fristelsen å sjekke hva han har hevet oppi,snikte i en og det var en helt ok genser på toppen.Hva var galt med den?! Fikk en melding fra ei i barselgruppa i dag,lurte på om Bompi hadde lyst å leke.Hun er høygravid så de kommer seg ikke ut.Så vi tar sikkert en tur dit etter klokka 2.Tenkte jeg skulle hente Bompi da.Nå snør det ute,men det ser ikke ut som det legger seg.Tror jeg bør gå å føne håret mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #2103 Del Skrevet 27. februar 2006 Ser ikke ut som det legger seg?! Jommen sa jeg smør! Tror ikke jeg skal bli værdame med det første.Bompi og jeg holdt på å snø bort da vi skulle hjem fra besøk, og både mormor og Bamsen brukte 2 timer på en vanligvis 25 min strekning.Flere bilulykker langs veiene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #2104 Del Skrevet 1. mars 2006 Da har eg vært i to homeparties på to dager.Utrolig, pleier være sånn en gang i året jeg er invitrert på noe slikt,og nå to dager i samme uke... Og så får jeg jo selvsagt så lyst på altslags rart... Klarte å begrense meg til ca 500 kr på hver da. Og så sa jeg merkelig nok ja til å ha et selv. Et sånt krydderselskap. Var fantastisk gode smaksprøver som f.eks kjøttboller med hvitløksdip ,så det kan ikke være så galt å invitere på. Ellers så må jeg få gjort en del i dag,rette norskprøver og engelskstiler.Ikke særlig lyst å begynne,men jeg bør være ferdig før fredag.Ikke så lyst å dra de med på hyttetur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #2105 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Yeyh! Alle prøver rettet!! Lagde en forlokkende powerpoint invitasjon til homepartiet, og har foreløpig 2 ja Fant ut at jeg egentlig hadde mange jeg kunne spør,men jeg må jo begrense det pga plass.Skal jo ha smaksprøver så da kan en ikke være kjempemange heller,plass til åtte rundt spisebordet.Men det spørs jo hvor mange som kan og vil da. Men hadde noen lokket meg med kjøttboller med hvitløksdip,så hadde jeg nok kommet... Endret 1. mars 2006 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #2106 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Bompis ordforråd: sjeis- skei mamma pappa momo mofa bada heia hadet hallol=hallo vovve aua=øye monn nase øyra mage pus botk=bok ah=ja bil nin=kanin mann der den dattdatt- takk takk lalle-sove/ligge dottdoou- dokka dokkdoou- onkel tante doo=do mad eda mad=ete mat tysste=tørst maa maaa= meir meir mat sss! sss! =puss puss(tannkosten) bobo= bom bom Pluss en del navn: Heine, Ida , Beate, Grete, Atle, Ingri Pluss: mamma lalle der mamma å pappa lalle mamma ede mad dottdoo e deeer dottdoo lalle deeer doo mamma Og så synger hun "bæ bæ lille lam ah ah oooe oool" og en god del av teletubbisangen. Såååå flink! Ja,det var det jeg kom på.Ikke helt rent språk da nei,men mamma forstår mye... Utrolig hvor fort det går egentlig.Skikkelig gøy når det går an å kommunisere mer og mer. Endret 1. mars 2006 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. mars 2006 Forfatter #2107 Del Skrevet 1. mars 2006 Hekkan! Venninne M kan ikke.Hun er meeeget frustrert pga av min forlokkende invitasjon... Me too. Vurderer litt å invitere de to nabofruene jeg har vært hos i party.Er jo en ypperlig anledning da, men det legger liksom litt mer "prestasjonsangst" over det hele... Men jeg bør jo det da.Blir en invitert så bør en jo invitere tilbake... Og siden det bare skjer en gang i skuddåret at jeg har noe slikt så er vel dette den gangen de bør inviteres...*overtale seg selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #2108 Del Skrevet 2. mars 2006 Ååååh! Da har jeg sittet en time og lekt meg på et interiørprogram og designet drømmebadet mitt... Duobadekar og steamdusj,vegghengt do, håndklevarmer og masse skapplass... Men så er det såååå gøy når Bamsen er lite entusiastisk og sier vi ikke har råd før om 2 år. Hadde mister Big Spender vært litt mer økonomisk med de pengene sine så hadde det jammen ikke tatt så lang tid. Jeg er for sparing,men... Bruke penger,bruke penger.... Jaja... I går mente han at han irrriterte seg så over så mange småting og tang med det her huset vårt at han nesten har lyst å flytte. Hmmm...Mye som irriterer meg også,men beliggenheten er jo perfekt da.Liker meg veldig godt her selv om ting med huset irriterer. Ikke lett å finne tilsvarende.Dessuten er flytting utrolig stress... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #2109 Del Skrevet 5. mars 2006 Fiiin og koselig hytte!!! Men kjempeskummel teit trapp med sånn høyre-venstre trinn annehver, innen første 15 minuttene hadde 3åringen klart å dette ned trappa.... Heldigvis så gikk det godt og han slo ikke hodet,men det gjorde nok ganske vondt ja.Helt fælt å se på,gikk i sakte kino liksom.Ville springe ned å hjelpe,men måtte snu halvveis og plukke med meg Bompi slik at hun ikke skulle gjøre det samme.Ønsket oss veldig trappegrind etter den episoden, var jo tre små med, bompi på 16 mnd, I på 2 år og H på 3 år.Vi voksne likte nå heller ikke trappa.Teit trapp. Men ellers så koste vi oss da både ute og inne, var litt ute i snøen på akebrett og lekte i en snøhule noen hadde lagd rett utenfor hytta.Men det var rimelig kaldt,14 minus tror jeg.Men inne hadde vi det godt og varmt,fyrte opp.Litt vel varmt til tider.Bompi klarte å grise til de fleste ullstrømpisene og bodyene sine med tomatsaus,makrell i tomat osv siden hun valset rundt noe lett antrukket.Tviler på at det går bort i ullvask... Litt rart å være på samme rom igjen, hun var ganske urolig,men vi forstyrret henne nok,Bamsens snorking kan vel omtrent vekke de døde,og første natta tror jeg hun frøs litt. Men sånn alt i alt hadde vi en veldig fin hyttetur.Reiser gjerne til den hytta igjen. Kjøreturer med Bompi er en liten prøvelse,men med bombom, musikk, bøker, juice, kjeks og mamma og papppas kor, så går det på et vis.Hun liker veldig godt å stappe ting utav og oppi ting,så vi har øvd oss på å telle.En kjeks-tooo-treee--- oppi posen eller oppi mammas hånd. Nå er hun ganske god.3 og 4 sier hun skikkelig. Så vi var innom hos mormor og morfar på selvinvitert middag nå i kveld og fikk brifet litt med å telle fargeblyanter.Mormor er overbevist om at hun er superintelligent... Ellers så var det 14 grader i stua da vi kom hjem.Hadde nok litt å gjøre med at soveromsvinduet var åpent og pusen hadde åpnet alle dørene... ¨Nå må jeg finne ut noe lurt til i morgen.Jupp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. mars 2006 #2110 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Høres ut som en koselig hyttetur. Bortsett fra det med trappa, da... Selvfølgelig er Bompi superintelligent. Legger igjen noen vedkubber så du ikke fryser sånn... Endret 5. mars 2006 av @lfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #2111 Del Skrevet 5. mars 2006 Takk for det, @lfa! Mye varmere nå Lo så jeg grein... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #2112 Del Skrevet 7. mars 2006 Kjenner stresset sige litt på... Og så blir jeg nesten helt matt av sånne fjortisjentegreier. Måtte "leke" litt psykolog, litt politi og litt dektektiv i dag.Sååå glad jeg ikke er tretten år og hormonell.Mye bedre å være 31 og hormonell tipper jeg... MEN!!! Jeg skulle ønske jeg hadde fått gått i dagens skole istedet for den jeg gikk på.Innbiller meg jeg hadde "blomstret" litt mer og hatt det mye gøyere på skolen da. Bompi hadde vært urolig i natt sa Bamsen. Da hun kom opp i dagmorges var hun iskald på hendene,stakkars.At hun ikke kan stappe dem under dyna...I kveld tok jeg på henne votter Var nede og kikket på henne nettopp,og hun hadde de enda på seg.Var nok gode greier.Hadde hun ikke likt det så hadde hun nok flekket av seg rimelig kjapt. Ellers så har jeg fått betalt for homepartisene,tatt en telefon,sendt en mail og bedt begge naboene i dag Men jeg har ikke rettet engelskbunken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #2113 Del Skrevet 8. mars 2006 Mer fjortisjenteting i dag... Meeeen, så ble jeg gratulert med dagen av en liten pøbel som faktisk mente det Det var utroooolig positivt siden samme pøbel har irritert meg bittelitte granne... Den lille pøbelen er faktisk litt søt da.Smilte fornøyd gjorde han da jeg skrøt av at han fulgte med. Siden Bamsen jobber masse masse for tiden så inviterte Bompi og jeg mormor bort til oss på kjøttkaker.Og plutselig var farmor også på døren.Lenge siden sist.Det ble nesten litt for mye av det gode for Bompi etterhvert, var rimelig trøtt,lei og sliten ved kveldsbordet, da ville hun "lalle!" Ellers så glitret hun ifra topp til tå,hadde laget kyllingbilde med glitter på i barnehagen i dag.Nyyydelig abstrakt kylling! Og så sa hun "Mamma sykle" i dagmorges da jeg syklet avgårde,det hadde pappaen stolt fortalt i barnehagen. På stellebordet klarte hun å tisse da mamma hadde tatt av bleien.Oppdaget også noen små prikker på magen hennes.Kan det være vaksinen som kommer nå?!Har det ikke gått mer enn ti dager siden vaksinen nå? Kan det være at hun har fått lus? Det er lus i barnehagen Men biter lus rundt om på kroppen?Er de ikke bare i håret? Kikket bak ørene,men jeg så ikke noe luseegg iallefall.Ikke at jeg helt vet hva jeg ser etter.... Uæææhhh! Vil ikke ha lus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. mars 2006 Forfatter #2114 Del Skrevet 11. mars 2006 rimelig sikker på å ikke ha lus... I går var Bamsen og jeg ute på revy og pub etterpå sammen med jobben hans.Fikk endelig noen ansikt på noen av disse folkene han snakker om. Virket som greie folk de som var der da, gøy å få snakket litt engelsk også. Men etterhvert så begynnte det å tynnes vel mye ut i rekkene,så jeg tok en kjapp telefon og hørte om det var noe gang på lønningspilsen, og det var det.Så da hev vi oss i en taxi for å nå toget dit. Ganske koselig, syns det var litt dumt å gå glipp av den..Gøy å få med seg to ting på en kveld når en først har en kveld ute. Ellers så la en litt ekkel gammel fyr an på meg med å snakke engelsk(dårlig norskengelsk,-tror han fikk litt problem da jeg svarte... Vet ikke om det har funka for ham før?!) og å synge Bee Gees... Bamsen reddet meg heldigvis(han sa det etterpå at han så jeg trengte redning ), og på vei ut hørte jeg at en kollega "ertet" fyren og sa at han nok burde ta hintet om å ikke synge når damene går.. Glad vi gikk da,litt vanskelig å avvise en fyr så "offentlig", spesielt siden han bare slengte seg ned ved siden av meg i sofaen,var noe nærgående og jeg ikke kunne komme meg ut uten "oppstandelse"... Bompi hadde det veldig gøy hos mormor og morfar,storkoste seg med masse oppmerksomhet, og spiste 3 skiver med salami og ost til kvelds.Det er rekord! Og så badet hun både kveld og morgen og ville helst ha badet før middagsluren også... Hun hadde vært såååå snill, la seg uten et knys begge gangene,sovet hele natta og våknet halv sju. Så da kan hun nok få ligge der flere ganger..he he...Men mormor var litt sliten i dag... Uansett var det herlig å ligge lenge i dagmorges... Bamsen og jeg gikk ned til togstasjonen for å hente bilen i 12tiden og så gikk vi og spiste hamburger og pommes frites til frokost.Veeeldig sunt... I fin form egentlig. Drakk vel ca 4-5 glass rødvin tror jeg, og tok en zyrtec da jeg kom hjem. Etter vi hadde spist slapp Bamsen meg av hos mor der Bompi sov i sin søteste søvn, og så reiste han på guttetur.De er en kompisgjeng som møtes ca 4 ganger i året og finner på ting og tang, og drikker seg drita.Nå hadde de visst gymmet seg en del.Han var visst rimelig sliten og fikk blodsmak i munnen. Bompi ,mormor og jeg skulle gå tur til en lekeplass,men da måtte vi forbi der tantes lekeplass er og DER ville Bompi.Skikkelig sur i vogna,men vi gikk forbi,litt senere sutret hun slik at vi tenkte hun kunne få gå litt selv,og den rampejenta snudde seg og gikk feil vei! 2-3 ganger! Bestem ung dame.Til slutt gav vi opp å gå til den andre(som nok lå litt langt borte..) og tok henne med dit hun ville...Der var det gode greier en god stund helt til hun muligens slo segselv i ansiktet med en spade.Det var iallefall lyd i henne for å si det slik,men jeg så ikke at noe skjedde...Så da gikk vi hjem Et par timer senere kom mormor bort med reisesenga og ting og tang, og så reiste vi sammen ned på butikken.Måtte jo teste det nye bilsetet mormor hadde kjøpt til å ha i sin bil.Måtte jo ha noe sånn at hun kunne komme og låne Bompi med seg.Bompi syntes det var stor stas! Satt så kry! Noen ganger er hun bare knallsøt!Ikke at hun ikke alltid er det.. Så var vi innom for å hilse på morfar og spise kveldsmat og så dro vi hjem. Bompi har jo denne her "kose-mamma-på-halsen"greien sin... I det siste har hun begynt med noe nytt, hvis/når hun får fatt på en tytt på kvelden så måååå hun kose mamma sin hals samtidig, dvs at hun skal ligge oppå meg eller ved siden av meg på sofaen og tytter i vei og småklyper sin egen og mammas hals...Veldig koselig,men av og til littegrann vondt... Nå har jeg fått chips ned i tastaturet.Sunt det også...Mor hadde fått seg skritteller,kanskje jeg også skal få meg en slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 12. mars 2006 #2115 Del Skrevet 12. mars 2006 Du som er sånn inglisj-titsjer, hva er egentlig varemottak på engelsk? Hadde en liten brainstorming på det med en kollega, men vi fant aldri ut hva som er korrekt... Godt bamsen kom til unnsetning. Gamle ekle fyrer er bare... ekkelt... Jobber bamsen sammen med mange engelsktalende mennesker? Hos meg er det også mange nasjonaliteter. Jeg liker best skottene, de er så morsomme. I alle fall hvis de er to sammen. Bedre med en chips i tastaturet enn ti i magen. Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #2116 Del Skrevet 13. mars 2006 Tja...det kommer jo an på hvordan en tolker varemottak...delivery entrance? Goods decipt? Vet ikke..ikke noe jeg bruker så mye akkuratt...og jeg gidde ikke finne en ordbok.. Og jupp, det er en del engelsktalende og diverse på Bamsens jobb der.Lurer nesten på om du driver å sjekker Bamsen litt?! Ellers så har Bompi hatt feber og snue til knærne i går og i dag.Bamsen ble hjemme. Hadde møter jeg måtte i,og koseklumpene hadde visst sovet lenge og kosemoset på sofaen en del.Pappas hals er god nok når ikke mamma er der Ellers så har jeg sittet og sett på morsomme og rare videoklipp i hele kveld...fnis...fnis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 14. mars 2006 #2117 Del Skrevet 14. mars 2006 Jag har ordbok, men fant aldri det ordet. Må sikkert bare sette sammen litt her og der. Foressten så sjekker jeg verken bamser eller andre dyr. Man er da pråffesjånell. Morsomme videoer er morsomt. Håper bompi er bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #2118 Del Skrevet 17. mars 2006 Kjøttboller og hvitløksdip!!! Og så skal jeg se Idol for første gang på 2 uker!Føler ikke at jeg henger så veldig med i år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 17. mars 2006 #2119 Del Skrevet 17. mars 2006 Det hørtes godt ut. Jeg har ikke fulgt med på Idol denne gangen, men det kan kanskje være lurt og følge med når man jobber med eventuelle fremtidige Idol-spirer? Har fått feber av hele møkkadagen min, så jeg snikstjeler en kjøttbolle mens du er opptatt med andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. mars 2006 Forfatter #2120 Del Skrevet 19. mars 2006 Kanskje lurt det ja.. Og det er bare å forsyne seg med kjøttboller! I dag har vi vekket mormor og morfar sånn i halv ti tiden for da var det jammen på tide at de stod opp slik at vi kunne ha en liten brunch og en svingom der.Boysenbærsyltetøy slo også godt an.Fint å ha i håret for eksempel.Så har vi brukt spann og spade på snøen i gårdsrommet og disset litt i hagen før vi tok oss en lur,og så matet vi endene og svingte spann og spade litt på torget.Spann og spade er skikkelig kult altså.Så var det hjem for å komme seg i finstasen før vi skulle i 8årsdag.Der sjarmerte vi alle med vårt yndige vesen ,helt til det stinket litt.Det var ellers veldig gøy med store søskenbarn og det var også kjempegode karbonader, boller, rørte jordbær og ostekake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå