Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Da jeg skrev en mail fra jobb i dag til Bamsen om at jeg hadde skada tåa mi på jobb, fikk jeg meget kjapt et svar... Han var hjemme, hadde måttet hente Bompi i barnehagen fordi hun hadde feber og var rimelig slakk. Pluss han var rimelig kvalm og dårlig selv.Han hadde prøvd å ringe mobilen min flere ganger,men det nyttet jo lite siden batteriet var flatt... :sjenert: Bamsen hadde 39.2 og Bompi hadde 38.6 nå i kveld. Så da har jeg to sjuklinger i hus. Jeg var jo superkvalm i går,men det hadde sikkert sine naturlige årsaker...Jeg har iallefall ikke lyst på noe basselusker akkuratt nå.

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker Bamsen og Bompi god bedring! Og så håper jeg de kommer seg fort igjen, ikke godt å være syk.

Så flott å høre at matklubb kvelden deres var vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Vimsevips!

Bompi er syk da, hadde 39,3 i feber i dagmorges så jeg ble hjemme.Og ørekontrollen i dag viste at hun var rød og mulig rødere på begge ørene.... Ikke bra.Stakkars liten,hun blir visst aldri ferdig med den ørebetennelsen.Legen funderte lenge på hva han skulle gjøre. Ble til at vi skal på 10 dager til med penicillin.Dren var ikke anbefalt før fyllte to år. så nå skal vi tilbake på ny kontroll om nye tre uker...

Ellers så har jeg lekt meg litt med et bilde av Bompi på KKs Bli ny sider.La på hår og briller slik at hun ble en miniutgave av meg. :ler: Sendte det til Bamsen på mail og han fikk litt sjokk,mente han fikk flashback til konfirmantbildet mitt han mener er så grusomt(som det jo faktisk er...),men sendte det straks videre til mor,bror og søster... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bli ny greia var kul, jeg fikk lyst på både ny frisyre og ny hårfarge. :ler:

Tror ikke jeg skal skifte farge, men ny sveis hadde kanskje gjort seg... :sjenert:

Men jeg er håpløs med hår så det hadde sikkert holdt seg fint en dag og det var det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg fikk også veldig lyst på ny frisyre...

Gikk og klipte meg i dag! Herlig! Så nå er jeg nyyyy! Og så var jeg på alene -shopping etterpå! Det var også herlig! Ble nytt skjørt,kjole,skjerf,topp og genser Trengte litt fornying :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi var våken hver time fra 1 utenom klokka 3 i natt... :tristbla: Jeg la meg på gjesterommet slik at det bare var å styrte inn og stappe i tytten og så liste seg sakte ut igjen når hun pustet sånn passe,klokka 5 gikk ikke det lenger... Holdt det gående av og på lenge.Tok henne opp og da sovnet hun til slutt i halv 7 tiden tror jeg.sov til i nitiden.Da var det uheldigvis min tur til å stå opp.Gikk greit det,men jeg fikk litt hodeverk utover dagen.Gikk og la meg et par timer på ettermiddagen.

Var i familieselskap nå i kveld og da sa svigerinna mi at hun visste om en som var 3 mnd yngre enn Bompi som hadde fått dren da han var 1 år.Så hun mente det var bare tull at Bompi ikke kunne få.Hmmm...Jeg har nå ikke sånn kjempelyst til at hun må ha narkose og greier,men det er jo ikke bra med all medisineringen og vondten heller.Kan jo gå ut over hørselen også etterhvert...Og det er vel venteliste også på å få det,så kanskje vi skal pushe på for å få det likevel?!Og om det ikke bedrer seg på nettene så vil jeg høre med legen om vi kan bruke sovemedisin igjen... Det er helt forferdelig å få så forstyrret søvn.Og så måtte gå på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uæææh! :overrasket: Jeg sliter!

Kommer jeg meg helskinnet gjennom morgendagen så ....ja, så er jeg utrolig heldig... ;) Sitter og finner ut alt jeg burde ha gjort og forberedt for leeenge siden...Hva er meningen med å ha slike heavy fag på samme dag?!!Og så skal jeg i et møte også....Får gjort litt nå da,men får litt angst.Så typisk meg å utsette ting. Men som regel så går det jo godt. God til å ta ting litt sånn på sparket ja.... ;)

Hååååper Bompi er veldig trøtt i natt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi var veldig trøtt i natt.Litt smålyder,men vi måtte ikke ned :klappe: Ringte derfor ikke til legen i dag.Ser det an litt til._Men nå har hun etter en dag i barnehagen selvsagt fått snue igjen.... :frustrert:

Ellers en stressa dag som jeg forutså,med en del uforutsette ting også,som det alltid er,men det gikk bra selv om det merkes på hodet.

Får så fine spørsmål i engelsktimene.Er et par gutter der som skal "teste" litt. Og noen ganger så lurer de faktisk litt også da, men... Et eksempel fra i dag:"Du hva betyr "fuck"?!"Og når jeg ler og nekter å si det fordi rampungen selvsagt vet det,så spør han "Motherfucker da?! Betyr det morpuler?" Ja,noe sånt ja...Og så begynner vi å diskutere litt om hvorfor de ikke oversetter det slik i filmene osv... Har det ganske morsomt av og til.Veldig gøy å få læreren litt ut på viddene...Ikke lenge siden han samme fyren spurte hva masturbation var for noe. :ler: Mistenker ham litt for å leite etter ord å spørre om... Spurte han i dag om hvorfor han spør om slike ord."Jo,for å se hva du svarer..." :ler: Ærlig nok det.

Og så diskuterte vi litt det som skjer nede i Midtøsten nå også selvsagt.Noen av dem var redde for krig.Som jo forsåvidt kan være en reeell trussel da. Får nå håpe det roer seg.At opprørere ikke får utnytte situasjonen i den gryta mer.

Selv synes jeg det egentlig er litt tåpelig og respektløst,og ikke minst lite vett å trykke de tegningene når muslimene faktisk har bildeforbud.Kan forstå at de reagerer,men måten de reagerer på er jo ikke noe særlig.Out of porportion... Ytringsfrihet er viktig,men det blir for dumt å bare skylde på det også.De der bloggaksjonene har jeg lite til overs for.Livet er ikke sort-hvitt,hverken for den ene eller den andre siden....Får håpe det går over uten at det skjer noe alvorlig.Noen sammenliknet det med skuddet i Sarajevo. Får nå ikke håpe det...

Og så sliter jeg ennå.Men men...Gidder ikke gjøre noe med det i kveld.Nå skal jeg ta en dusj og slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spysjuka.... :kvalm::kvalm:

Da jeg hentet Bompi i barnehagen i dag var hun rimelig molefonken,hadde bare ligget på putene og kikket på de andre den siste timen, sagt lite og vært veldig rolig."Tødde opp litt" da vi kom hjem,satt og spiste middag da det kom...En skikkelig sprut utover hele bordet, og så en til ned på gulvet :overrasket: Ble skikkelig overrasket ja...Utrolig hvor mye liksom...

Ok, av med klær og hiv de til vask.På med nye klær og trøsting.Så måtte jeg vaske gulv.Litt senere så sitter hun og drikker pærejuice og knasker litt knekkebrød og havrenøtter,mens jeg lager min egen middag, så skjer det igjen. Ny brottsjø, hele juicen og små ting og tang ut igjen...Av med de klærne også og ny gulvvask... Skikkelig gøy...

Til kvelds klarte hun å holde skiva innabords.Enn så lenge.Jeg har lagt et håndkle i senga hennes just in case... Pluss jeg har ringt jobb og sagt jeg blir hjemme i morgen.Det er iallefall helt klart noe som går for tida.12 elever borte i en klasse og 5 i en annen.Jeg vil ikke ha det.... :riste::eeeh:

Og så blåser det noe inni hampen ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk spysjuka klokka 5 om natta i går...

Etterhvert viste det seg også at jeg hadde diare...Aldri vært så dårlig, klarte ikke komme meg opp og i klær før etter tolv,men fant snart ut at jeg bare kunne gå og legge meg nedpå igjen,ble superkvalm om jeg ikke lå helt stille. Spydde 8 ganger og klarte ikke beholde noe innabords :kvalm: Bamsen var også litt kvalm,men var på jobb,han grudde seg for kjøre hjem så han ble heller der.Go figure... Fikk svigerinna mi til å hente Bompi i barnehagen, var ikke i stand til å ta meg av henne iallefall... Bamsen avlyste også den turen han skulle på i dag i tilfelle jeg ikke ble bra og han selv skulle bli verre.Bedre begge to, men jeg er litt rar i magen siden jeg ikke spiste noenting i går.

Ellers så er det en kraftig forbedring i leggingen av Bompi,hun protestrer ikke lenger,men legger seg fint til med en gang.Har gjort det i 3-4 dager nå,så jeg håper det fortsetter.Ellers så sov hun tl halv 8 i dag.Utrolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh...Ikke i form.Helt rar i magen, litt vondt i hodet og noe slapp. Bamsen og Bompi er på lekeplassen og jeg burde få gjort noe,men gjør jeg det?! Neiiiidaaa... Får vel gå å finne papirene snart...Eller kanskje lage middag i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Da har vi alle vært syke.Bamsen ble syk på søndag så jeg måtte reise til svigermor alene.Og han er nå hjemme på andre dagen.Spyr ikke lenger,men har skikkelig magetrøbbel enda.

Kjøpte slipsnål,mansjetter og slips på vei hjem.Som forventet så ble han noe "irritert" fordi han boikotter Valentines selv,mener det er noe stort tull,men jeg sa det var fordi han fortjente det pga sykdom og sein bursdagsgave osv,så da tødde han opp litt...Men forsikret seg om at det ikke var bursdagsgaven da :ler:

ARG... :frustrert: Teite mannen til venninna mi som ikke vil være barnevakt.Skulle egentlig på noe greier,men så ble det avlyst pga sykdom,så da skulle vi på kino i stedet....neiveeel...ingen popcorn.... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye rart som er mulig, @lfa... ;)

I dag har vi vært i barselgruppe,bare 4 av 7 som kom, men koselig for det.Ser ut som vi er "den harde kjernen", ikke sikkert de andre er med lenger virker det som. Rart og se hvor sjenert Bompi ble.Skulle helst være helt i nærheten av mamma.Måtte følge henne litt utpå gulvet for å finne leker.Ble litt tryggere etterhvert da,men...Skravlebøtta sa nesten ikke et ord.Tror hun slekter litt på mammaen sin ja.Var sjenert jeg også. Kom det besøk hjemme hos oss så bar jeg som regel på katten slik at den fikk oppmerksomhet... :ler: Er vel fremdeles litt sjenert da... :sjenert: Bompi var litt reservert overfor mormor og morfar også da vi var på middag der torsdag syntes jeg,men hun har jo ikke sett dem på 2 uker da.Og overfor lillebror og samboer, som også var der, var hun supersjenert.Tror vi må gå litt oftere på besøk til folk. Lillebror kan nå saktens pelle seg bort hit litt oftere da.Og det vet han godt... :icon_mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var teit og la meg etter klokka ett i går,så en film og kan jo ikke gå å legge meg selv om jeg har sett den før...Smart. spesielt siden jeg lå lenge og vrei meg,sovna sikkert ikke før 2 og Bompi våkna jo i halv7 tiden, det var min tur,Bamsen var ute i går og hun hadde DEN bleia.Aldri sett det så galt. :overrasket: Heiv hele nattassen...Orka ikke styre med det. Var rimelig kjedelig og lå på sofaen en del mens Bompi lekte, dautrøtt, så stakk vi en tur til mormor og morfar etter klokka ti for da var de sikkert våkne... ;)

Etter Bompis lur lurte mormor på om Bompi ville være med på tur i det fine været,og det passet kjempebra siden jeg hadde ørten stiler å rette. Jeg var ikke ferdig da de kom tilbake så Bamsen tok henne med til farmor en tur.Der var det visst sjokoladekake...

I dag sa hun en treordssetning!!! Mamma ede maaaaad! Selvsagt superintelligent ;)

Og nå er jeg endelig ferdig med hele ruklet!!!!Yeeeyh!!!

Skal på 16mndskontroll og vaksine med Bompi i morgentidlig.Håper det går bra og ikke er for mye stress.Håper det ikke tar så lang tid.De går nemlig tur i barnehagen på mandager så jeg må vel finne de et sted etterpå...

Endret av Tilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det strålende vær!!! :)

Var derfor en tur og matet gakkene,og så var vi på hamburgerbar. Bompi likte både fish and chips og hamburger... ;) Etterpå var det badetid hjemme og jeg benyttet anledningen til å sortere bort for små klær fra kommoden hennes på badet.Ble en fin haug ja.Hun har visst litt klær... :sjenert: Tok alle kjolene ut fra badet og fyllte nesten opp en skuffe på soverommet. Veldig upraktisk med kjoler i grunn.I alle fall på denne årstiden.Ikke så ofte en går i selskap, og jeg tar det ikke på henne når hun skal i barnehagen.

Ellers så var vi jo på 16 måneders kontroll i går.Bompi er nå 79,5 cm og 10 kilo.Lå litt under på vektskalaen,men hun har jo nettopp hatt spysjuka og dårlig matlyst. Utenom det så fikk hun masse skryt, var en sååååå flink,kvikk og fin jente.Helsesøster var spesielt imponert av hvor mye hun forstod og kunne si.Fortalte om at hun sier to og tre ord sammen nå(Mamma ede mad, pappa lalle derosv),og da sa helsesøster at de ikke forventet det før på 2 årskontrollen. Mammaen ble jo litt stolt da... ;)

Sendte selvsagt melding til pappaen, mormor og morfar for å skryte over skryt... :ler:

Ellers så ble jeg rimelig stressa i dag,skulle hatt fritime og ordne masse ting og tang første time,men så måtte jeg være vikar og det fucka jo opp hele greia... Shit happens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@llfa: :bukke:

I dag har Bompi vært mye på farta.Var pappaen som måtte stå opp med henne i dag,og hun våknet ti på 6... :ler: Gikk jo en stund før de kunne gå til noen som muligens hadde stått opp,det er pappas drømme situasjon... :ler: Mormor svarte ikke på melding i nitiden,men det gjorde farmor som hadde to av Bompis søskenbarn på overnatting, så da gikk de dit.

Etter at de hadde komt hjem igjen og Bompi hadde sovet, så var det til farmor igjen på boller.Boller er namnam, og søskenbarn er gøy. Så reiste vi til venninne M for å hilse på de og se det nye kjøkkenet deres.Ikke lite misunnelig da nei...Kjempefint med svart marmor benkeplate. Planla også litt hytteturen neste helg.Gleder oss til det!

Mens vi var der og lekte masse med I og spesielt Is leker, så ringte mormor og inviterte på kjøttkaker.Det var vi med på ,så en halvtime senere var vi der. Etter middag danset Bompi litt med mamma og morfar til Madrugada,og så var hun veeeeeldig trett og litt sur...Så da pakket vi snippsekken vår, gav god kos,og så reiste vi hjem og Bompi bysselallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...