@lfa Skrevet 16. januar 2006 #2061 Del Skrevet 16. januar 2006 Gratulerer med dagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #2062 Del Skrevet 16. januar 2006 Takk for det @lfa! Har egentlig vært en ganske koselig dag. Har ledd en del. Og Bompi fikk skryt i dag, hadde gått masse i barnehagen også,blir bare sikrere og sikrere.Så det er jo bra. Men hun vil fremdeles helst holde mammas hånd når vi går til postkassen. Etter middagen i dag fikk hun mumse litt av sjokoladekaken,det nammet hun veldig av Så på dansefeber i dag,mye morsomt å se...Utrolig hvilken kontroll noen kan ha over kroppen sin... Jeg har sånn halvveis kontroll på lillefingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. januar 2006 #2063 Del Skrevet 16. januar 2006 Utrolig hvilken kontroll noen kan ha over kroppen sin... Jeg har sånn halvveis kontroll på lillefingen. ← Godt det er flere av oss. Fikk du noe fint av Bamsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #2064 Del Skrevet 17. januar 2006 Jupp! Fikk gavekort så nå har jeg sikkert råd til symaskin,-om de bare har symaskin der da... Hvis ikke så får jeg shoppe noe annet. Klær på salg?!! Har faktisk litt lyst på sånn Singstar også... Men kanskje jeg skal låne det av tantunger først for å se om det er noe gøy... I dag er Bompi syk.Var totalt sylta og snørrete da jeg hentet henne i barnehagen i går.Hun var ikke det fra morgenen av... Og hun verken så eller hørtese bra ut i dagmorges,så da ble jeg hjemme med henne.Håper på at en dag hjemme kan stagge forkjølelsen litt.Det er jo typisk.Nå har vi hatt det så greit en periode,og nå begynner vel hele runddansen med snørr og gørr og ørebetennelsesdritt igjen... Og så får vel jeg det også.... Men hun er nå blid da. Kom nettopp gående med en lekesaks og en god myk bamse, mamma skulle få kose bamsen.Vi gikk og la oss litt igjen etter frokosten,så hun fikk en time ekstra.Håper hun vil ha formiddagsluren sin likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 17. januar 2006 #2065 Del Skrevet 17. januar 2006 Singstar skal jeg holde meg langt unna, men symaskin er greit og ha. Klær også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #2066 Del Skrevet 19. januar 2006 Vi har vært på akebrett!!! Dvs Bompi har vært på jomfruturen Jeg sprang opp og ned i gardsrommet og på stien ned til lekeplassen, Bompi satt som en prest og småsmilte litt innimellom.Mammaen hadde det kanskje mest gøy?! @lfa: kan være jeg også bør holde meg unna Singstar...he he..men det kan jo være det er gøy.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #2067 Del Skrevet 20. januar 2006 Drittvær! Kjørte med Bamsen i dagmorges og tok taxi hjemnå litt tidlig pga hodepine. Det var verdt å betale 200 kr for å slippe å traske hjem og bli gjennomblaut,kald og pisket i fjeset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. januar 2006 Forfatter #2068 Del Skrevet 22. januar 2006 Ikke fritt for at både Bompi og jeg er rimelig forkjøla igjen Snørr og gørr i lange baner og bomull i hodet. Ellers så var Bamsen ute med kompis i går,og da jeg våknet av Bompi første gang kvart på 6 så lå han ikke i sengen ved siden av meg.Javeeel,tenkte jeg,kanskje han ligger nede.Heldigvis sovnet Bompi igjen.Måtte hente henne opp til meg halv 7 og da kikket jeg kjapt inn i gangen nede for å se om han hadde slengt fra seg en hale med klær der som vanlig.Nei... JAHA! :icon_mad: Tok med Bompi opp og gikk og la oss,så for meg alt slags fæle ting som kunne ha skjedd,falt på sykkel på vei hjem,slått hull i hodet, frøset ihel osv osv. Men slo meg til ro med at han sikkert bare lå over hos kompisen og at jeg ville se melding om dette når vi sto opp. Vi lå og koste og sov litt innimellom til halv 9. Ingen melding! Ganske ringte jeg ham på mobilen.Han tok den ikke første gang.Neste gang tok han den."Hva er det det går i?!" Jeg syntes han var rimelig tøff i trynet til å ikke ha kommet hjem i natt,og svarte med det samme."Du kunne nå iallefall sendt en melding om hvor du er!" "Hva med å se etter?! Jeg er i kjelleren, ditt fjols!" Joda... Halv ti i dag ringte mormor og etterlyste oss,de hadde visst en overraskelse til Bompi, så da tok vi akebrettet bort.Litt bart noen steder,men det gikk greit.Klarte å velte henne en gang da...men ellers var det gode greier. Da vi kom til mormor og morfar så viste det seg at morfar hadde kjøpt en gyngehest. Stas det! Og så fikk hun pære og yoghurt så jeg rekner med gang i bleia senere i dag. Skal i søskenbarns 3 årsdag i dag.Har kjøpt deler til togsettet i gave.Jammen dyrt om en skal ha en togsett det står respekt av. Uff,jeg må dusje også før selskapet.Har fått mensen også og håret ser ikke ut.Tror jeg venter til etter Bompi har våknet igjen.Og jeg har ikke rettet/forberedt en dritt til uka.Orker ikke nå,er så sylta.Venter til senere i kveld... Ellers så har vi nå bestillt ferie!! To uker i toromsleilighet på Mallorca.Gleder meg! Litt dumt at ingen kunne/ville reise med oss da,men vi får nå klare oss alene.Derfor valgte vi et sted der det virker som de har alt, siden vi nå ikke får barnevakt i mor og far... Kjipinger som absolutt skal reise i september... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #2069 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg er syyyyyyk..... Veldig synd på meg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 24. januar 2006 #2070 Del Skrevet 24. januar 2006 Takk for koselig hilsen i dagboken min! God bedring! Og gratulerer med vel overstått bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #2071 Del Skrevet 24. januar 2006 Takk for det,Martha! Nå er jeg hjemme på andre dagen, ikke i noe særlig form nei. Feber også. Sleit skikkelig med å få sove i natt, lå og vrei meg og spekulerte på unødvendige ting fra i 4tiden.Så sov jeg for lenge etterpå at Bompi og Bamsen var gått. Men i dag må jeg få rettet noen engelsk stiler selv om jeg har dundrende hodepine. Bare 5 igjen tror jeg,men det føles som førti... Håper jeg er frisk i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 24. januar 2006 #2072 Del Skrevet 24. januar 2006 Kjedelig og være syk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. januar 2006 #2073 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Håper du er bedre nå....... Endret 26. januar 2006 av Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #2074 Del Skrevet 27. januar 2006 Takk takk! Joda,jeg er bedre nå,men ikke helt bra,vondt i halsen, og har en herlig klump på hver side... Men jeg tror den største er blitt mindre siden i går,så det er vel på vei bort.Gikk på jobb på onsdag,tenkte jeg fikk prøve siden det var en ganske rolig dag.Gikk greit.Men jeg funderte fælt på om jeg skulle gå til legen.Hadde da nettopp oppdaget disse skumle harde klumpene på halsen igjen.Lot det være,tenkte de nok ble mindre av seg selv etterhvert. Torsdag ble det litt action,og jeg tilbrakte halve dagen på telefon(rimelig varm i øret..) eller i møter,men i dag har det vært ganske greit igjen. Faktisk så lånte jeg litt sovemedisin i går... Har slitt med søvnen i det siste og de telefonene hadde sikkert fått meg til å ligge å spinne halve natten,så da prøvde jeg litt.Sov kjempegodt. Det som ikke var så bra for Bamsen var at jeg snorket noe vannvittig og at Bompi som er på "avvenning" våknet masse mellom 12 og 4.Så han hadde visst hatt en gøy natt.Dessuten var Bompi plukksur i dagmorges.Ikke måte på syt. Jeg mistenker litt den middagen hun fikk i går også da,litt mye mais i den pluss at hun fikk smake meksikansk gryte... Ellers så har jeg i dag fått låne Singstar av min lille niese.Hun og faren kom bort med det og rigga det til.Vi sang duett på "Forelska i lærern" og rocka skikkelig. Grunnen til at jeg ville låne det nå er at jeg håper vi kan få litt "karaokeshow" på matkvelden vår i morgen.Siden Bamsen skulle på pub med jobb så har jeg nå tjuvtrent på alle sangene nå i kveld... Jeg er utrooooolig god på The sun always shines on tv og på Splitter pine.Overraskende god faktisk... Spesielt til å antakelig ha halsbetennelse. Ganske gøy å se om en treffer tonen eller ikke. Skal innrømme jeg så absolutt hadde noen miserable fremførelser også, fikk både amatør og streberstempel... Skulle bare ønske vi hadde flere sanger.Var 36 på den cden. Men så spørs det da om de vil synge i morgen da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #2075 Del Skrevet 27. januar 2006 Ja og så lurer jeg litt på hvordan morgendagen blir. Skal jo lage ørten tapasretter og bake brød og muligens kake, og kjøpe brød og vin osv... Rakk ikke første toget i dag så da fikk jeg kjøpt litt ting og tang i en delikatesse før neste tog iallefall. Tror menyen blir som følger: potatas bravas chili og hvitløksreker kylling i sitron kyllingrullader kjøttboller med tomatsalsa focciabrød og andre brød djevelegg pastasalat gresk salat stekt sopp serranoskinke og melon ost,oliven noe hvitløk,sopp og chili i olje noe dip artisjokker i olje potettortilla stekte spanske/italienske pølsebiter og hvitløksbrød Lagde pastasalaten nå i kveld.Er spent på om jeg får til de kjøttbollene faktisk.Skulle være kalv i de,men det fikk jeg et fryst stykke av og så må jeg kverne kjøttet selv.Kan jo bli interessant.Håper kjøkkenmaskinen funker til slikt.... Heldigvis skal mor ta Bompi fra tre i morgen.Så da har vi jo litt tid til gjestene kommer... Da tror jeg det er på tide med loppekassa.Håper Bompi er snillere i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 28. januar 2006 Forfatter #2076 Del Skrevet 28. januar 2006 Da er handlinga unnagjort med to sutrete sytere som ligner sterkt på hverandre på slep...De er sååå gøy å handle med når en leter etter ting og må vurdere litt frem og tilbake... Men Bamsen visste jo at han måtte opp tidlig for å handle gode brød og vin osv før han gikk ut i går, så da så... Men vi mangler enda scampi og is.Ville ikke ha den scampien de har på coop,vil ha en jeg slipper å skrelle,så da får vi ta turen til Rema eller noe etter Bompi og Bamsens lille nap. Bompi var forressten ganske snill i natt, gråt litt i ett-tiden,men roet seg kjapt, var også noe i 5-6 tiden var det vel,men sovnet av seg selv igjen.Kom opp litt over halv 7,så lå vi og kosemoset og boffet til ca halv 8.Da var hun sulten. Nammenammmenammm?! Lurer på hvor jeg skal begynne hen egentlig nå.Koke egg? Lage salat? Bør ikke begynne med noe kjøkkenmaskingreier når Bompi sover rett under tror jeg. Dropper å bake det focciabrødet.Kjøpte 4 ulike brød,tapaskjeks,grossini pluss litt sånn ferdiglaga juksefoccia på coop,så det får være godt nok....Tror jeg skal knaske litt smash og spekulere litt til... Ikke den helt store orken enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 28. januar 2006 #2077 Del Skrevet 28. januar 2006 Høres morsomt ut med Singstar. Håper matkvelden blir vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. januar 2006 Forfatter #2078 Del Skrevet 29. januar 2006 Matkvelden ble veldig vellykket! Fikk masse skryt av maten og da var det verdt alt slitet med å lage så mange retter.Gjestene mente vi kunne omkalle matklubben til Gourmetklubb og heretter alltid ha det hos oss Verken meg eller Bamsen var helt med på den, men det er nå gøy å få skryt da. Vi holdt jo på på kjøkkenet i ca 4 timer før de kom,litt styr ja. Men så gikk det jo heldigvis godt. Det ble også fart på syngingen utover kvelden.Konkurranseinstinktet våknet også hos de fleste siden jeg hadde stillt det innpå duell. Veldig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #2079 Del Skrevet 30. januar 2006 Tror Bompi blir litt sliten av barnehagen.Har hatt noen sånne skikkelig sinna-anfall i det siste.Slår seg plutselig heeelt vrang,vrir og vrenger på seg, biter i ting, hyler og er superfrustrert.Hiver seg på gulvet også av og til.Hadde et slikt i dag da hun skulle spise middag, hun hadde sagt hun var sulten og alt,men når maten kommer på bordet og hun skal få første skje, er plutselig hundreogett ute... Aner ikke hvorfor.Måtte ut i sofaen og lese bok og roe ned før hun kan spise.Tror det er fordi hun er trøtt, kan virke slik... Men det er ganske utrolig å se den lille jenta så eitrende sinna/lei... Laget sjokoladekake, men ikke kjøpt gave til Bamsen enda.Han hadde ikke tid til å komme hjem før sent i dag,så da ble det ikke noe shopping.Orker ikke og våger ikke sykle med Bompi nå, for skummmelt med is på veien.Å gå er uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #2080 Del Skrevet 31. januar 2006 Trøtt i trynet, var oppe og gav Bompi tytten tre ganger i natt.... Sovnet heldigvis fort,men likevel...Gjespet en del i dag ja. I natt reiser foreldrene mine til Thailand... Skulle ønske det var meg.Bortsett fra flyturen da.Tretten timer i fly er tortur. Føler meg litt kvalm,lurer på om det er fordi jeg bare har spist kaker og ikke middag?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå