Tilde Skrevet 26. desember 2005 Forfatter #2041 Del Skrevet 26. desember 2005 Glemte jo helt å nevne de flotte kunstverkene vi fikk fra Bompi da.Et kort med bilde av henne i malefrakk og et kunstverk fra den lille malerinnen hver. Får nok finne et fint sted å henge de. I dag er jeg skjev i nakken, skikkelig vondtpå enesiden,tror jeg må smøre en gang til med sånn paracetkrem. Min tur til å sove i dag og det var ganske godt, Bompi kom opp i 3-4tiden i natt og tok en stund før hun sovnet igjen.De vekket meg rett før tolv,da hadde de vært og vekket mormor og morfar, spist frokost/lunsj og herjet der borte en tid. Nå må jeg få i Bompi litt mat og så må vi kle oss til "juletrefesten" i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 27. desember 2005 Forfatter #2042 Del Skrevet 27. desember 2005 5 minus... Hutre hutre....Men nydelig vær da. Bompi gjorde stor lykke i bunaden sin går.Hun hadde også med "rullatoren" sin og fikk dermed boltre seg litt rundt juletreet og på dansegolvet med de andre barna hun også. Skikkelig morsomt for hun har sin egen dansestil,rompa rett ut og så knebøy... Så gikk hun rundt juletreet samman med farmor,det var gøy. Det begynte halv seks og vi reiste ikke hjem før kvart på åtte.så Bompi sov ikke før ni.Fant vel egentlig ut at det ikke var noe clue å holde henne oppe lenger enn normalt nei... Ble ikke noen bedre natt og ikke noen lengre morgen av den grunn. Meeen så skulle hun halv dag i barnehagen i dag Gjett om mamma og pappa kroet seg under dynen etter hun var levert?! Stod opp til hentetid, gikk i butikken og handlet ferskt brød osv,og reiste hjem og hadde frokost/lunsj.Så var det Bompis lalletid igjen... Lurte på å høre om venninne M og jenta ville komme bort og leke senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 28. desember 2005 Forfatter #2043 Del Skrevet 28. desember 2005 De kom og lekte med oss i dag i stedet.Koselig.Fikk skikkelig kos før de gikk, og da hun så pusen ville hun kose ham også Det var ikke helt aktuelt... Når Bompi våkner skal vi til oldemor med ettårsbildet. Jeg er derimot ikke helt i form kjenner jeg.Bompi våknet kvart over 6 i dag,drøyet den vel til ca halv 8 før vi stod opp,men jeg var helt kake.Stuptrøtt, satte på Baby Einstein dvden med dyrene i nitiden, tok Bompi på fanget og lå og halvsov under filmen.Aldri vært sååå trøtt en morgen før.Og så visste jeg det var to timer til M kom og tre timer til Bompi skulle lalle...Jojo... Kanskje jeg skal legge meg nedpå litt.Ser rimelig flat og bleik og rar og dratt ut også.Skeiv i nakken,flatt hår og vondt i hodet... Lekker. Har sånn halvveis avtalt å gå å se Narnia i dag.Får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 29. desember 2005 Forfatter #2044 Del Skrevet 29. desember 2005 Knakende vondt i hodet Litt mannevond... Så det er godt de tok hiven til svigerinne slik at jeg får litt fred. Sov masse dagmorges da,men vondt i hodet i natt også.Sitter bak ene øyet på en måte.Tatt fire tabeletter i dag. Så typisk å ikke være noe særlig i form heleferien.Ikke har jeg gjort det pøkk heller... Sur?! Neida.... Har kalkun i ovnen,men den blir nok ikke ferdig på leeenge.5,8 kg... Må bare få stekt den før den går ut på dato, så kan vi heller fryse ned det vi ikke klarer. Ikke noe Narnia enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. desember 2005 Forfatter #2045 Del Skrevet 31. desember 2005 Bamsen satt i godstolen i dagmorges og hørte plutselig tasselyder... Der kom Bompi gående ut fra tvstua!!! Bompi går inn i det nye året!! Skikkelig flink, går lange avstander uten å dette.Tydelig at hun bare måtte innse selv at det ikke var så farlig å slippe seg.Mamma og pappa er sååå stolte. Og Bompi sååå kry! Sendte melding til mormor og hun kom på døra innen 10 minutt,hun skulle egentlig handle og vaske huset,men hun måtte bare se vidunderet. (-så da fikk mamman barbert legger og dysjet også mens de lekte. )Vi var hos mormor og morfar i gårkveld ettr en shoppingrunde og da strenet plutselig Bompi etter morfar ut på kjøkkenet da det ble snakk om ost...Men mormor var da kjapp med å grabbe hånden, så det tells liksom ikke. Men i dag har hun virkelig sluppet seg.Er jo kjempegøy siden vi skal i selskap med litt større barn i kveld,da er hun liksom ikke sååå liten lenger når hun kan gå. Og så blir det gøy å komme tilbake til barnehagen over nyttår og vise hvor flink hun har blitt Ellers meeeget spent hvordan natta borte blir.Denne natta var ikke bra, våken av og på fra kvart på ett til i tretiden.Da orket jeg ikke mer og tok henne opp til meg.Der sov hun jo pent og pyntelig til kvart på åtte... Tror jeg skal sende melding og si vi helst bør ha et rom lengst borte fra alle de andre... Ikke gøy om Bomi vekker hele hurven. Nå må jeg snart få lagt Bompi og så må jeg få lagd waldorfen jeg skal ha med. Godt nyttår!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 31. desember 2005 #2046 Del Skrevet 31. desember 2005 Så flink Bompi!!! Godt nyttår, håper du får en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #2047 Del Skrevet 1. januar 2006 Takk for det @lfa! Hadde en veldig fin kveld, veldig koselig å feire med flere barnefamilier.Fikk tatt noen søte lekebilder tror jeg. Ellers så var det masse god mat, deilig kalkun med tilbehør til oss voksne og pastaskruer til barna. Suksess! Eller så var det is med varme bær og deilig sjokoladekake. Bompi fikk også litt smaken på chips... Vi var ute og sendte opp raketter for barna i åttetiden.Da måtte jeg bære ei på fire som syntes det var litt skummelt, Bompi ble litt sjalu etterhvert, og jammen ble det også litt tungt etterhvert... etterpå så var det litt til leking før det var leggetid for barna.Leggingen gikk egentlig veldig fint, Bompi våknet litt av raketter i tolvtiden,men sovnet på under minuttet igjen. Jeg gikk og la meg litt over ett, såååå trøtt, og dessuten hadde de begynt på en innvandringsdiskusjon som var rimelig teit...Orker ikke engasjere meg når de verste "kamphanene" har hele vettet,så teite meninger og kaller noen folkeslag for søppel...Grrr... Da pappaen kom og la seg i totiden så våknet jo selvsagt Bompi og oppdaget at nå var hun en ny spennende plass... Det hjalp ikke særlig med pupp, jeg tok henne oppi senga som var noe smal og gikk ned på midten,men det var ingen suksess.La henne i reisesenga igjen,ingen suksess,mer pupp osv.Ble rimelig gal og lei, en del baluba,varte vel til halv fem før hun endelig sovnet ved siden av meg.Og Bamsen snorket jo som et middels sagbruk nesten hele tiden,og når han ikke gjorde det kom han med meeeget gode kommentarer...NOT! Så våknet hun igjen klokka åtte...og det var min tur til å stå opp... Joda.... Jeg har ikke akkuratt vært noen solstråle i dag ifølge Bamsen. Han har nok et poeng der.Han har fått noen kommentarer i dag ja.(Spesielt siden han presterte å legge igjen det digitale kameraet vårt ute på terrassen. Jammen godt det ikke snødde eller regnet i natt...)Tre timers søvn er ikke nok for denne jenta.. Men så fikk jeg heldigvis sove da vi kom hjem. Kan si det slik at jeg ikke føler heeelt for å gå på jobb i morgen.... Hvorfor søren begynner vi på en mandag.kunne vi ikke begynt på en onsdag slik at det snart var helg?! Ok.Klager og syter meg inn i det nye året... Får håpe 2006 blir et bedre år! 2005 har jo vært ganske ok, Bompi er verdens beste og skjønneste,men ellers så har vi hatt en del "utfordringer" dette året jeg kunne ha klart meg uten... Og for å syte og klage litt til, er det bihulebetennelse jeg har tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 3. januar 2006 #2048 Del Skrevet 3. januar 2006 Tusen takk for lykke ønskningene, og godt nytt år! Her er alt bare bra, og vi koser oss alle 4! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #2049 Del Skrevet 4. januar 2006 og gratulerer Vimsevips! Her har vi hatt puppeavvenning og mamma-og-pappas-seng-avvenning siden nyttår.... Nok var nok! Har vært ganske tøft for Bompi er helt klart i slekt med både mamma og pappa, standhaftig ung dame.Har holdt gangen i 2-3 timer om nettene.Veldig koselig når hun starter ca halv to... Ganske rasende. Men i natt fikk vi litt lønn for strevet.Bamsen var nede i 15 minutt halv ett og så sov hun hele natten etterpå. Det er andre natten vi får en hel natts søvn på 3-4 måneder... Men det er ikke skikkelig kvalitetssøvn på en måte.Jeg kjenner jeg er urolig i kroppen og ligger på vent liksom. Håper at det har funket nå, at denne natten også blir rolig. Hvis ikke skal jeg klage min nød hos legen på ørekontrollen i morgen.Da vil vi ha sovemedisin å true med.Vi orker ikke ha det slik lengre nå. Går litt på helsa løs.Vi går tross alt på jobb begge to. Eller så har vi bestillt overnatting hos mormor når det er vår tur til å invitere på matklubb så hun bør ha blitt bedre innen den tid... Mormor kom forressten på uventet besøk i dag og ble til middag. Så ble vi med bort til mormors badestamp for litt festligheter og rene photosessionen etterpå. Fikk også øvt litt mer på å gå.Hun har blitt så pysete igjen,så vi må nok øve en del hjemme for å få henne trygg. Ikke alltid hun vil, men i kveld var hun ivrig.Jeg spurte i barnehagen i dag om hun gikk der, men de sa at om de prøvde å få henne til å gå så satte hun seg ned,men når de lot som de ikke så eller hun "glemte seg av" når hun så noe spennende så gikk hun litt.Jaja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. januar 2006 Forfatter #2050 Del Skrevet 4. januar 2006 Sitter og diller med Its learning.Skal ha et opplegg på data første time i morgen.Oppdaget nettopp en megabrøler! Den hadde vært rimelig flau Jammen godt en er litt datanerd... Men nå skal jeg gå og legge meg. Hoping, hoping... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. januar 2006 Forfatter #2051 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg våknet ikke med mine to propper i ørene da Bompi skrek i halv totiden,så Bamsen hadde brukt usle 20 min på å få henne til å sove igjen.Da hun skrek igjen halv seks vekket Bamsen meg og sa det nå var min tur... Ble ikke mer soving på oss. Så jeg klaget vår nød til legen i dag,og fikk sovemedisin til henne.Så får vi se hvordan det går.Hun fikk 2 ml en time før hun la seg,og sovnet gankse kjapt i kveld,så er det hvordan natta blir da.Store forhåpninger... M og G har sagt de vil være med oss på Bamsens firmahytte i mars Bamsens søster og ungene blir også med, så det blir gøy.Irriterer meg bare litt at Bamsen ikke har hyttebildene tilgjengelig nå.Men jeg har jo sett de før da,men viiil se dem igjen... Da jeg så dem var det bare på "skal-denne-hytta-bli-firmahytte-stadiet".Mener den var fin og stor da,men husker ikke alle fasiliteter.Husker bare at en kunne skru på varmen med tekstmeldinger og slikt.Kult! Ellers så har jeg iskalde tær,har sittet her og dillet og ikke giddet gå å finne ullsokker.Men nå gir jeg opp.Har utrolig lyst på sjokolade også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #2052 Del Skrevet 6. januar 2006 Ikke et kvekk fra 1920 til 06.25 Utrolig deilig! Et par slike netter på rad nå så er jeg kjempehappy.Utrolig hvor glad en kan bli for noe en tok som en selvfølge før. Bamsen og jeg har alltid vært kjent som de murmeldyrene i vår familie.I helgene gikk ofte hele formiddagene med på å bli i sengen... Nå bytter vi jo på å stå opp da,men det har liksom ikke blitt samme "kvaliteten" pga av balubanettene.Bamsen hadde sovet dårlig i natt også da,lå våken masse og spekulerte på om hun kom til å våkne...He he..Jeg hadde mine trofaste propper... Har blitt rimelig avhengig av de for å "blokkere ute". Ellers så skal vi i to barneselskap denne helga.Må finne gave i morgen. Blir noen klær tror jeg,hun hadde overvettes mye leker sist jeg så. Føler meg ikke så veeeldig rik for tiden da, snart på tide med lønn synes jeg.Skulle ha shoppet litt mer på salg ja.Lyst på ny jakke.Fant meg en svart bukse i går,men den var jo selvsagt ikke på salg... Og egentlig så burde jeg jo slanke meg, da hadde skapene vært litt mer fulle av klær jeg føler jeg kan gå med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 7. januar 2006 Forfatter #2053 Del Skrevet 7. januar 2006 Kjøpte en kjempefin lilla "prinsessekjole" til Bompi på salg i dag.Hun var såå søt i selskapet! Vi måtte bare innom å vise oss frem hos mormor på hjemturen Mormor smeltet totalt og morfar også da han kom hjem.Tror hun skal få smelte noen hjerter i neste selskap i morgen også Ellers så sov hun til halv 9 i dag... Fikk noen litt rare blikk/kommentarer da det ble nevnt i selskapet at hun får sovemedisin, men de kan nå jammen få gå igjennom det samme selv over like lang tid så skulle de fått sett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #2054 Del Skrevet 8. januar 2006 Mens Bompi og jeg var på besøk hos mormor og morfar så ringte halvbroren min. Greit nok at han har gjort mye dumt,men jeg blir irritert og lei meg over måten far snakker til ham.Bare nedrakking og flåsing.Hva med å komme med noen skikkelige råd på en skikkelig måte?! Det hjelper ikke å dra han lenger ned når han ringer for å få råd. Sa min ærlige mening etterpå,men far mente at han også fikk si sin ærlige mening og broren min fikk tåle å høre sannheten.Dessuten hadde han avskrevet ham for lengst pga oppførselen. Fikk nå sagt at en slik nedrakking ikke hjelper det spor,at han nå tross alt er sønnen og at det faren sier nok har noe å si for ham. Sa ifra at jeg ikke likte måten han snakket til ham på.Får håpe det gikk litt inn. Må si at far skuffer meg litt når det gjelder dette ja... Mor overtok telefonen etterhvert(og hun virket nå enig med meg underveis) så jeg håper hun rettet litt på "skadene"... Kan ikke for det men jeg blir litt lei meg hver gang jeg blir "minnet" på ham. Når en ikke vet så mye og ofte bare ser det verste,så tenker ofte også det verste.Og ja,jeg er nok litt glad i storebror... Og så virker det som det bare er jeg som er det av og til... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 8. januar 2006 #2055 Del Skrevet 8. januar 2006 Trist og lese, Tilde... Har inntrykk av at det ikke er så lett for disse mannfolka og "myke seg opp litt". Er vel helst vi kvinnfolk som vil ordne opp i ting og tang. Familie er familie, innerst inne er man er glad i de uansett hvor ille det kan være innimellom... Skjønner godt at du er glad i ham, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #2056 Del Skrevet 10. januar 2006 Takk @lfa I dag har vi vært på kinarestaurant.Bompi var ikke så veldig begeistret for vårrull og stekt ris i dag, så det var ganske greit at hun hadde spist tidligere.Men stilige fisker det hadde de.Ellers så overtok Bamsen nettopp leggingen,jeg har holdt på en halvtime der nede,iskalde tær,hun er trett som fy,men kvekker til hver gang jeg går ut... Nettene har vært bra i det siste,våkner kanskje en gang,men sovner kjapt igjen heldigvis. Fikk skryt i barnehagen i dag, hadde gått masse.Og hun gikk masse hjemme i kveld også,virker litt mer selvsikker og holder ikke armene så voldsomt opp, mer normalt. Klarte faktisk å bære en tung bok ca 4 meter bort til meg også.Er nok ikke så lenge før hun spankulerer rundt som ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #2057 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Bompi går!!!!! Massse!!! Hele tiden!!! Så får vi vel snart løpe etter... Ellers så har Bamsen og jeg vært på shopping i dag mens mormor passet Bompi. Skulle liksom på salg, men jeg fant bare ting som ikke var på salg... Heldigvis var Bamsen snill og spanderte en en genser og en topp,og så kjøpte jeg en bokse og en topp selv.Dvs jeg skal betale Bamsen tilbake når jeg får lønn i morgen... Og så kjøpte vi nye vintersko til Bompi til halvpris,sikkert på tide å gå opp en størrelse snart. Ellers så har vi skaffet oss barnepass til lørdag.Så da er spørsmålet hva vi skal finne på`! Jeg er jo allti for kino,men Bamsen mener det er for kjedelig når vi kan sove lenge dagen etter, må jo ha en middag eller noe også... M*en så spørs det da om våre venner som driver å pusser opp og greier føler de har råd til noen helaften..Vi får se hva det blir til. Ellers så har mor og far bestillt tur til Thailand i februar.Bare fly og så skal de finne hotell selv,enten på internett eller der nede.Er bare litt misunnelig ja...Men vet jo at det ikke går an for oss i den nærmeste fremtid.En så lang flytur med Bompi frister ikke det spor. Men Bamsen ble jo rimelig gira for å finne ut hva vi skal gjøre i sommer da... Så jeg skal fiske litt her og der og høre om noen vil være med oss(mormor og morfar har noen fikse ideer om Hellas i september,så det går jo ikke...), og hvis ikke så får vi bare finne noen kataloger og finne på noe selv sier han. Jaja, det er han som føler seg rik, jeg henger med på kjøtt og flesk... NEi, nå er det lalletid.Ikke gjort en dritt fornuftig som jeg hadde tenkt i kveld.Spist kyllingvinger og sett extreme makover. Endret 11. januar 2006 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. januar 2006 #2058 Del Skrevet 13. januar 2006 Ønsker deg en kjempefin helg, Tilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #2059 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Takk for det Væren! Den har iallefall startet bra.Var i barselgruppetreff i dag og det var koselig selv om det ble litt kort pga nært til Bompis leggetid. Gøy å se ungene leke "sammen" og høre hvordan det har gått siden sist.Og så var det et utrolig fint nytt hus vi var i i dag...*sukk* Noen ganger synes jeg vi var litt vel kjappe med å kjøpe dette her huset vårt... Drømme drømme om å vinne i Lotto.... Og klokka tre i dag skal vi i toårsdag til hun vi er faddere til.Blir sikkert koselig.Og i kveld skal vi ut og spise og drikke i Stavanger sammen med et vennepar Lenge siden sist vi har vært ute på noe.Bompi skal ligge over hos mormor og morfar for andre gang i historien.Sist gang så fristet det jo ikke til gjentakelse,hadde turna rundt i senga deres midt på natta, men jeg tror det skal gå bedre denne gangen med en dæsj sovemedisin innabords... Nå er Bamsen ute for å kjøpe gave til meg Og jeg funderer litt på hva slags kaker jeg skal lage til mulig slektsinnrykk i morgen.Sendte melding om at viss de ville ha kake så kunne de komme etter to i morgen.Orker ikke noe store greier. Lager sikkert en langpannekake og en kake til og en gele til barna.Og så har jeg noe lefser og krotekake i frysern.Og noe cookies i skapet...jada, går så greit atte... Endret 14. januar 2006 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 14. januar 2006 #2060 Del Skrevet 14. januar 2006 Håper Bamsen finner noe fint til deg, og kos dere i kveld!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå