Tilde Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #2021 Del Skrevet 7. desember 2005 To netter på rad Klarer vi tre?!!! Ellers så ligger jeg litt godt an for tiden.Har rettet det aller meste og fått tak i de aller fleste, så da er ting ganske greit tror jeg.Men det blir muligens et lite hekkan frem til den 14,for da har vi en tidsfrist.Men jeg tror ikke den er heeelt seriøs... Men så har jeg ansvaret første ukene etter jul...sukk stønn... Ellers så har vi hatt besøk av svigermor.Hun kom med sjokoladekalender til Bompi selv om hun vet hun ikke får sjokolade...Jeg gjorde ikke noen deal utav det,gidder ikke lage styr, men Bamsen ble litt trekt da han kom hjem... Kan spise de jeg... En annen ting; det er lurt å stryke sultne grizzleybjørners skjorter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. desember 2005 #2022 Del Skrevet 7. desember 2005 Krysser fingre for tre på rad! Spiste grizzleybjørnen opp skjorta? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #2023 Del Skrevet 10. desember 2005 Nei,han gjorde ikke akkuratt det... Bompi hadde 39,1 i går.Barnehagen ringte 5 minutt før jeg skulle ha en foreldresamtale og rett i Bompis leggetid.Gjett hvem som ble litt stressa?! Ble enige om at de bare skulle legge henne,og så fikk jeg komme så fort jeg kunne... Antakelig er det vel tenner eller ørebetennelse(igjen!! )I natt hadde hun også feber oppi 39 og i dag hadde hun 38,2. Ellers så er det mye stress på jobb nå før jul.Er ikke i den store julefølelsen akkuratt.Det regner i dag,jeg har bare lysestaker og Bompis julekalender fremme og jeg har egentlig ikke kjøpt noen julegaver.Bare gåbilen til Bompi og så har vi bestillt ettårsbilde til foreldrene våre.Tenkte kanskje vi skulle ut på noe shoppig i dag.Blir vel klær til de fleste tantungene tenker jeg.Bamsen og Bompi må bare sove først.Bamsen var på julebord i går,men jeg har ikke hørt noe om det enda, for da er han beordret til gjesterommet i kjelleren... Bompi og jeg orker ikke snorkende illeluktende grizzleybjørner som romsterer rundt i hiet sitt... Og nå mens murmeldyrene sover så bør jeg rette en samfunnsprøve,men har jeg lyst?! Spark bak er det jeg trenger... Er invitert på julemiddag hos mor og far i morgen, så kanskje julefølelsen kommer snikende etterhvert? Kanskje pynte litt?! -Alt jeg finner på bare for å utsette den rettingen... Nå skal jeg begynne! Jupp! I allefall et sånn par tre stykker... Du skal få en dag i mårå og alt det der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #2024 Del Skrevet 10. desember 2005 Eyh! Kul funksjon jeg nettopp fant utav: Å se hvem som har svart på innlegg og hvor mange ganger. 1133 innlegg har jeg skrevet selv i min egen dagbok Og ja,jeg holder på med prøve nr 2,men Bompi kvekket litt så jeg måtte ned og roe henne, og da måtte jeg bare innom en tur her etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #2025 Del Skrevet 12. desember 2005 3 timers søvn fikk vi i går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #2026 Del Skrevet 13. desember 2005 Bamsen har vært hjemme i går og i dag med Bompi.Jeg har hatt hektiske dager så jeg kunne ikke være hjemme.Jammen hardt å gå på jobb med tre timer søvn,liten zoombie...Men egentlig gikk det ganske godt,gikk rundt i min egen lille dis.. Jeg var i forening i går så Bamsen måtte ta alt kveldsstelllet alene også,uheldigvis så hadde hun skapt seg flere ganger før jeg kom hjem i ellevetiden.Det er uvanlig.I dag var de hos legen og vi fikk konstantert Bompis tredje ørebetennelse.... Visste det måtte være det, hun har begynt å ta seg til øret.Bygde opp med ekstra pute i sengen hennes da jeg kom hjem i går og det hjalp litt.Sov greit etterpå, litt kvekking 2-3 ganger på natta, men det var maks 5 minutt jeg måtte være der nede.Men klart det er jo ganske forstyrrende...Får ikke håpe hun må ha dren og alt det der styret.Jeg hadde dren da jeg var liten.Fikk pencillin igjen.Skal på kontroll med henne igjen lille julaften. Bamsen er sliten av å ha vært hjemme... Og nå begynner han også å føle diverse uggne forkjølelsestegn.Kjenner antydningen jeg også...Håper det går over. Ellers så har vi fått flunkende ny pc i dag, flatskjerm,trådløs tastatur og mus.Very niiiiice.... Mye bedre plass på pulten her nå.Me like Veldig godt tastatur... Og forhåpentligvis så får vi gang på oljefyren en av de nærmeste dagene.Ba,sen ringte og skjelte og smelte litt...Skal sette inn to fat inne på et kott. 25 000 koster det for ny tank i hagen, så det er ikke aktuelt, får ikke håpe det blir for dyrt med den løsningen vi velger nå.Skal bli deilig med mer varme i huset.Kunne jo fyrt da,men det er liksom litt styr.Og litt farlig med Bompi i nærheten.He he,tipper hun hadde syntes vedkubber var stilig å gnage på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #2027 Del Skrevet 15. desember 2005 Bompi har snusleppe... Stakkars, hun skulle sette seg oppi gåvogna, for det er nemlig kult å bli kjørt litt rundt oppi den,og så gikk hun plutselig skikkelig på trynet.Tenna i parketten rett og slett, blodet fløt Bompi skrek og en meget nervøs mamma var nå redd melketennene var gone... Heldigvis ikke, men det var gruskrekkelig vondt og hovna skikkelig opp.Nå ligner hun mer på det ene søskenbarnet sitt, han har sånne skikkelige "kysselepper"... Ellers så har jeg skrevet bortimot 30 julekort i kveld.Glad jeg kan ta en kjappis på noen,orker ikke skrive så masse... Merker jeg er meeeget klar for ferie snart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #2028 Del Skrevet 16. desember 2005 Både Bamsen og jeg var hjemme syke i dag.Ganske koselig faktisk, tok runden og stappet julekort i postkasser og så var vi på Elkjøp og så på tørketrommel til oss selv i julegave.Og som vanlig var vi kjappe i vendingen, og kjøpte oss en.. Da ble det ikke symaskin på deg til jul poengterte Bamsen.Ikke lenge til jeg fyller året sa jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #2029 Del Skrevet 16. desember 2005 Fikk barnehagebildene i dag.Skikkelig fine,men litt dumt med skrubbsåret på nesa... Har allerede delt ut et til tante. Tipper mormor også vil ha et når hun ser de ja. Har invitert henne med på juletrefesten i barnehagen på søndag (siden Bamsen plutselig må jobbe...),og det hadde hun kjempelyst til. Ellers så okkuperte pappa og Bompi mormors badekar mens mormor var hos frisøren i dag.Søte badenymfer Bompi lurte fælt på hvor momo var,men mormor hadde funnet ut at hun ville farge håret også, så da gadd vi ikke vente mer der,så vi reiste på butikken etterpå. Fikk litt lyst til å klippe meg selv også...Men i morgen må jeg finne en gave til lillebror og samboer,mor og far,svigerinne og to venninner.Pluss muligens en i beredskap sånn just in case...Det er alltid lurt.Det verste er når noen gaver popper opp og så har du ikke gave til de... Og så må vi handle pinnekjøtt,tenk om det skulle bli tomt før jul....Og så må vi levere siste julekort og muligens besøke Bompis oldemor.Og så må jeg sørge for at en gave kommer dit den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 16. desember 2005 #2030 Del Skrevet 16. desember 2005 Tørketrommel er kjekt og ha. Veldig fornøyd med min (sier min, det er jeg som bruker den...) :icon_razz: Skrubbsår på nesa er en del av livet når man er liten barnehagejente. Regner med bildene blir godt mottatt uansett. Kos deg i morgen, da! Og husk pinnekjøtt, ja. Mitt ligger i kjøleskapet og venter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #2031 Del Skrevet 18. desember 2005 Bildene ble meget godt mottatt Har tenkt å teste de på den nye skriver/scanner saken vår også når Bamsen endelig har fått satt den opp.Svær sak, må flytte skrivebordet litt for å få plass til den ser det ut til. Var min tur til å sove i dag,herlig.Men jeg følte meg rimelig uggen da jeg stod opp i halv 11tiden. Vondt i hode,hals og rygg.Bamsne og Bompi var på besøk hos mormor og morfar så jeg fikk tatt meg en laaaang dysj også. Da de kom hjem så kom svoger bort or å hjelpe med å bære ned tørketrommel og baære opp den gamle vaskemaskinen.Var visst ikke helt lett for guttaboys i kjellertrappa.Og så hadde han med to pakker til Bompi,en fra dem og en hjemmelaga fra søskenbarnet på 8år.Blir spennende å se hva det er.Men jeg trodde da hun skulle få arve et kjøkken i julegave?! Kanskje det kommer senere... Ellers så sover Bompi nå og jeg har fiffet meg litt til juletrefesten,og funnet frem antrekk til Bompi.Blir en lilla fløyelskjole.Vurderte sterkt en rød julekjolesak,men det passer ikke så godt med rosa tøfler liksom... Det blir mormor som blir med oss, Bamsen måtte jobbe. Tror jeg må vekke henne snart,men kunne godt tenkt meg å la henne sove litt til.Er ikke god i hode,nese hals.Skikkelig rå i halsen og har sånne rare dotter i ørene på en måte.Dårlig søvn ble det også i natt, Bompi var litt urolig og plutselig ringte mobilen min klokka halv to.en kollega som ringte meg fra mobilen i lomma si Så gikk det en time,og så begynnte babycallen å hyle pga batteriet Ikke noe særlig med to sjokkoppvåkninger. Men uansett, jeg har ikke tenkt å være hjemme fra jobb i morgen for da rekner de visst med hele helgen også på egenmeldingsdagene,og det er jo ikke noe særlig. Blir vel litt sånn kosedag også uansett.I hope.Litt stress å finne på noe kos også da. Enkleste er jo å se film,men det har sikkert ørten andre også tenkt.... Får vel ha noen leker og konkurranser,og så er det vel noe de kanskje ikke er helt ferdig med. Nei,nå får jeg ta henne opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #2032 Del Skrevet 19. desember 2005 Stratos med nøtter er ganske godt Så den på butikken og måtte bare teste... Gikk hjem fra jobb etter tre timer,ikke god, og så frøs jeg hele tiden.I gårkveld klapret jeg tenner under ullteppe,ikke normalt.Tok taxi hjem... Vågde ikke sykle på glatta i dagmorges og så var jeg så kald og dårlig at jeg tenkte"Det koster max 200 kr!" ,det ble 169,men det var det jammen verdt. Slappet av i godstolen med ullteppe og pusen, var varm og kald om hverandre.Men nå virker jeg litt bedre.Siste dag i morgen! Jippi! Ellers var svigerfar innom på overraskende 10min besøk.Hadde med gave til Bompi og penger til oss.Pakket inn hans gave i hui og hast(med meget god hjelp av Bompi) og fikk levert den også da. Han skulle videre til svigerinna mi,men hun traff vi på butikken senere,hun hadde vært hos oldemor,og ble en smule irritert da hun hørte han hadde vært innom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #2033 Del Skrevet 21. desember 2005 Juleferie!!!! I går hadde jeg 39.3 i feber på det meste.Da jeg våknet i natt av Bompi var jeg gjennomsvett,tskjorta våt og dyna noe fuktig... I dagmorges var den 38.5. Bompi er i barnehagen og svigerinna mi hjalp meg med å flytte noen bokhyller og så har jeg vært på julegaveshopping.Har det meste nå. Kjøpte meg også to nye topper.Og to..UPS! det kan jeg ikke skrive her,men det er noe meeeget lekkert til Bamsen.. Og så har jeg fart rundt som en liten vind med julepynt på trygge steder Bompi ikke kan nå.Blir nok rimelig frustrerende... Har forferdelig lyst å ha Bompi i barnehagen i morgen også,men da har vi sagt hun skal ha julefri... Men vi småsyke jenter få vel klare oss som best vi kan hjemme alene.Håper ikke dette pisseregnværet holder seg iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 21. desember 2005 #2034 Del Skrevet 21. desember 2005 Huff har du også blitt syk nå... Pisseregnvær er det hos meg også... skaper skikkelig julestemning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #2035 Del Skrevet 21. desember 2005 Takk @lfa! Og for å gjøre alt komplett så tror jeg at det er mensenmurringer jeg kjenner... Var og hantet fotografbildene i kveld,jammen mye penger å punge ut,men heldigvis skal vi ha igjen av noen.Er ikke alle som er julegaver.Men fine,det var de iallefall!! Nå har jeg kjøpt kålerabi,to fløte og rødsaus også.Mangler nå bare poteter... Pluss svar fra Lillebror om han faktisk kommer eller ikke... Går det an å være mer treig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 22. desember 2005 #2036 Del Skrevet 22. desember 2005 Håper du får en fin jul, Tilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. desember 2005 Forfatter #2037 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Tusen takk for fint julekort @lfa! God jul til deg også! Var på kontroll med Bompi hos legen i dag, så ikke bra ut enda.(det forklarer 2 timer i natt...)Bekymret han litt,så han gav oss ny medisin.... Får håpe det er god jordbærsmak på den også. Bompi er meget glad i den gamle medisinen i alle fall, det er gode greier og hun vil helst ha mer. På vei hjem fra legen så begynte det å regne og hva passer vel da bedre enn å plinge på mormors dør som ligger sånn lagelig til på veien?! Veldig greit med mormorer som har tatt seg julefri,og driver og diller rundt med nisser og serverer ost og juleskinke til slitne veifarende.Bompis nye must have er "oooost! oooost!" Så vi hadde oss en time der før vi syklet hjem til lalletid. Bare det at da jeg nevnte lalletid så spurtkrabbet Bompi inn i stua og bort til kjøkkenet sitt. Onkel kom nemlig med kjøkkenet i går!! Masse ulike småting fulgte med også,og den lille kokken var i full sving med grytene med en gang.Midt i blinken! Det som er dumt er at det mangler to dører i det,men det kan være at de ligger i onkels kjeller et sted.Får håpe han finner de, det funker jo godt slik som det er nå også, men det er jo gøy å kunne åpne og lukke oppvaskmaskin og komfyr da. Ellers så venter vi besøk i dag av venninne og barn,får håpe de er friske nå og ikke smitter oss med noe herk. Og så annonserte Bamsen nettopp at han nå reiste hjem.Det var jo greit så kan vi reise å handle siste rest senere.Frukt og et eller annet til mor og far og broder,pluss noen til julepynt.Jeg og Bompi har ikke handlet noe til pappaen enda heller. Fikk ikke tid tidligere.Fikk plukke ut et smykke fra Bompi selv i går.Veeeldig fornøyd, Next tor jeg merket het, et sånt emaljesmykke med masse sommerfugler på i bruntoner.Me like.Hva jeg skal ha det til aner jeg ikke,men det var gruelig fint...Så nå får jeg to smykker jeg har velgt selv til jul.Kanskje M og M også har kjøpt smykke?! Endret 23. desember 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. desember 2005 Forfatter #2038 Del Skrevet 23. desember 2005 Hi hi! Jeg tror M og M også har kjøpt smykke! Pakken er sånn passe størrelse,noenlunde likt papir og passe raslende... Får ikke håpe det e likt et av de jeg har plukket ut selv da Har fått handlet til Bamsen,han fant seg et spill han ville ha, så det ble ifra både Bompi og meg. Å finne blomster jeg likte var ikke så lett,litt feil butikk følte jeg,men gadd ikke reise noe annet sted,så det ble til slutt en sånn azalea og hvite og røde langstilka nelliker(av alle ting!) Ble ganske stilig i en stor krystallvase jeg har oppå peisen.Så nå er jeg vel egentlig ferdig og ganske klar til morgendagen. Tenkte jeg skulle stryke en duk nå i kveld og kanskje rydde litt, og så må jo selvsagt pinnekjøttet legges i vann... Lurer på hvor jeg har gjort av gløggsettet mitt?! Håper natta blir bra.Vi har gjort en deal om at jeg skal stå opp både i morgen og 1.juledag for at vi skal bli "even" for onsdag da Bamsen stod opp med henne,kledde henne, fødde henne og hev henne i barnehagen heeeelt selv... Jojo...Jeg liker jo juletegnefilmene jeg God jul allle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reddelinnea Skrevet 24. desember 2005 #2039 Del Skrevet 24. desember 2005 God jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 25. desember 2005 Forfatter #2040 Del Skrevet 25. desember 2005 Takk for det, reddelinnea! Right back at you! Beste julegaven iår var at Bompi gikk!!!! Hun tok 7 skritt og jeg har de på film!!! Hun fikk en fin pusekatt som mjauet i julegave og når hun holdt den så glemte hun helt av at hun egentlig ike helt våger, og så gikk hun!!! Og vi klarte å lure henne flere ganger Mamma og pappa var enige om at det var den flotteste julegaven.Bompi gikk på julaften! Vi så filmen utpå kvelden og det var stor jubel både på filmen og i stua.Mormor og morfar var også meeeget stolte og fornøyde. Så gjenstår det å få henne til å innse det selv at det går helt fint an å gå.I dag har hun bare tatt et par skritt... Men stått ganske masse uten støtte da. Vi får ligge i hardtrening til i morgen når vi skal på juletrefest med "storfamilien", der er det en gutt som er to dager eldre og han kan visst gå... (Tipper han ikke sier like mye... Aner vi konkurranseinstinkt?! ) Sånn ellers så fikk jeg tre flotte smykker penger (går rett i tørketrommelen) 12 delers bestikk og Bart Simpson første sesong dvd.Lillebror holdt på å flire seg ihel da jeg åpnet den, jeg så nok litt rar ut ,han hadde ikke visst hva han skulle finne på så da hadde han kjøpt den... Ikke første valget om jeg skulle valgt blant alle dvder,men det er nå ikke så galt heller da med Bart. Ellers så fikk Bompi saccosekk, Ole Brum gåbil, pusekatt med bur og tilbehør, badedukke med tilbehør, servise og matting til kjøkkenet, en bok, 200kr,en trefigur og et armbånd, to sett med bukse og jumper , ullljakke,ullsokker, joggedress, to strømmpiser, en bluse og dongerikjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå