Tilde Skrevet 17. november 2005 Forfatter #2001 Del Skrevet 17. november 2005 Skal gjøre det,Vimsevips! Men jeg er redd vi må vente til vi får noen murmeldyr av noen tenåringer... I dag gikk jeg hjem fra jobb etter første time, var så dårlig.Skikkelig slapp,vondt i hode og hals, kjenner i hele kroppen at jeg brygger på noe. Tok c vitamin,solhatt og to pinex og gikk og la meg.Sov i vel to timer,og kokkelurte litt etterpå, føler meg ikke spesielt bedre nå. Kald i tærne er jeg også kjenner jeg,får vel finne noen tykke sokker eller tøfler.Var 5 minus hos oss i dagmorges... Men det er jo å foretrekke fremfor regn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. november 2005 Forfatter #2002 Del Skrevet 18. november 2005 Troll til unge... I natt begynnte det klokka tolv... Meeen jeg mistenker det er noe mamman har gitt henne,for det småputret litt i nattasen kan en si... Kan det være rosiner,litt erter jeg ikke fikk plukket utav middagen eller kanskje sausen på mammas middag?Sov greit ved siden av meg til halv fem,så var det en sinna makk i senga.Bamsen tok hiven ned i kjelleren,og etterhvert sovnet hun,klin inntil og jeg lå i evigheter og kjente at jeg burde ha gått på do... 06.26 tok jeg sjansen og det gikk greit,vakna ikke,la meg på Bamsens side etterpå,så gikk det ca 20 min med kokkeluring før den illsinte lille prinsessen på erten våknet og kjente at dette var heeeelt feil... Men da var det på tide å stå opp uansett. Trenger jeg si at jeg ikke går på jobb i dag?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. november 2005 Forfatter #2003 Del Skrevet 18. november 2005 Våknet av telefonen.Svigerinne som sa at barnehagen hadde ringt både hjem og til Bamsen,og Bamsen hadde prøvd å få tak i meg,men var i møte nå... Bompi var ikke i form.Ikke lett å høre telefonen fra soverommet... Så da var det å hive på seg klærne og hente henne.Da jeg kom gikk en av tantene å bar henne rundt sovende.Hadde vært skikkelig slapp og hadde hatt litt småputring enda visst.De hadde prøvd å måle feber,men ikke fått det til.Ikke feber i dagmorges da,og ikke over 38 når vi kom hjem heller... Bompi maste veldig på tatte og sovnet etterhvert nå hjemme. Da har vi kanskje det samme,Bompi og jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 19. november 2005 Forfatter #2004 Del Skrevet 19. november 2005 Det vanlige i natt også.Har blitt bortimot fast det nå å komme opp til mamma og pappa etterhvert...Men sov godt og lenge da,fikk sove til 8 i dag *Og så var avtalen at hun skulle spise frokost hos mormor og morfar,så stakkars Bompi fikk bare en kjeks og litt melk før mormor kom og hentet henne kvart over ni. Mamma og pappaen syntes det var herlig. Ellers så har jeg vondt i hodet og er noe slapp i dag også.Har vært og handlet en tur og så har eg fått med meg en venninne på Harry Potter.Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 20. november 2005 Forfatter #2005 Del Skrevet 20. november 2005 Harry Potter var bra I dag har Bompi vært en tur hos mormor og spist lunsj, vært i bestefars bursdag,lekt med søskenbarn og sett på onkels nye hus og vovve. B ble noe hektisk og sytete etterhvert,sikkert litt mye på en dag.Oppdaget at hun hadde 38.8 i feber da hun skulle legge seg... Jojo... Bamsen skal bort så vi blir hjemme alene en natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. november 2005 Forfatter #2006 Del Skrevet 21. november 2005 Verste natta... Begynte i 11tiden så hun fikk komme opp,der var hun totalt makk, så vi hev henne ned igjen,og da hadde vi det gående til halv tre... Lot henne skrike en del,ikke gøy Dessuten blir vi sprø og ampre begge to, ikke gøy det heller.Og så i dagmorges ser jeg at hun har puss på øynene og har feber igjen. Føler en seg fæl da?! Jeg ringte jobb og Bamsen reiste,så la vi oss igjen.Hun sov da til halv 10.Da sto jeg opp og fikk legetime til henne halv tre i dag.Null feber,ikke særlig puss, men elendig humør og matlyst.Var skeptisk til om hun ville sove igjen til vanlig tid 12,men det gikk heldigvis.Føler jeg blir helt sprø av dette.Deppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 21. november 2005 #2007 Del Skrevet 21. november 2005 Dakar.... Hvordan gikk det hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 21. november 2005 Forfatter #2008 Del Skrevet 21. november 2005 Wam-bam,-thank you-mam-lege i dag.Forsåvidt koselig,men med tydelig dårlig tid, vi fikk øyedråper, han tok en bakterietest av snuen med en lang fæl dings (som medførte neseblod,snørr og tårer..) og han mente vi burde ta kontakt med fastlege siden hun hadde vært forkjølet så lenge... Og da vi kom til apoteket var det kluss med resepten fordi forklaringen var til dråper, men navnet var til en krem.Apotekdama ringte,men da var han gått for dagen,så vi fikk dråper som hun mente var riktig,og så fikk hun tlfnr vårt just in case.Jupp. Mormor kom og hentet henne bort til seg i femtiden, slik at jeg fikk slappe litt av.Da hadde hun feber igjen.Litt mer puss i øynene også nå.Ringte sjef og sa jeg ikke kom i morgen.Ellers så er det ikke særlig lett å få øyedråper i øynene på en som kniper igjen...Og så er jeg spent på natta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. november 2005 Forfatter #2009 Del Skrevet 22. november 2005 Natta gikk veldig bra. Var nede 3 ganger i elleve-tolvtiden,men så sov hun helt til 05.11 etterpå.Luksus Så tørket vi øyne og greier, og la oss igjen og stod ikke opp før 8-halv 9 var det vel. syklet bort til mormor og badet og dysjet og så fikk vi besøk av tante og søskenbarn. Kvart over to var vi ute i garasjen,jeg satte Bompi i sykkelsetet og skulle til å trille avgårde ned til doktoren....Svisj svisj...Punktert hjul Hev meg på mobilen til svigerinne,ingen som tok den.Ringte svigermor,hun var 3 mil borte.10 minutt til legeavtalen.Da ringte jeg taxi.Mens vi ventet på den traff vi nabokona,hun skulle på jobb og kunne kjørt oss.Typisk det... Mens jeg spente Bompi fast i taxien ringte svigerinne,så da kunne hun hente oss iallefall.Så ventet vi 20 min hos legen.Bompi hadde crp på 27 og ørebetennelse.Ikke rart hun holder gangen om nettene.Så nå fikk vi pencillin... Bompi er ikke spesielt glad i leger...Svære krokoilletårer når han nærmet seg.Og i morgen skal vi på sykehuset... Nå skal vi på Kinaen med mormor.Må bare skifte en heftig bleie først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. november 2005 Forfatter #2010 Del Skrevet 23. november 2005 Bompi er friskmeldt!!! :enig_anim: Barnelegen og fysioterapeauten på sykehuset var begge strålende fornøyde, og sa hun var en nydelig og flink jente Så det var gøy! Ingen varige mèn,ikke noe mer trening.Jippi!!! Vi tok toget hjem siden pappa hadde important buisness to attend to, og Bompi "dro i håndtaket" da mamma sang "Nede på stasjonen" Så hang hun og slang i vogna hjem,sovnet nesten hele tiden, men da vi var vel kommet hjem og hun skulle legge seg så var det ikke populært.Men sånn er det når en skal av med dress og alt.Vil ikke hun skal sove ute nå. Om en og en halv time skal vi i barnehagen på samtale.Blir spennende å høre hva de sier der.Får håpe det bare er skryt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 23. november 2005 #2011 Del Skrevet 23. november 2005 Så bra! Blir nok bare skryt og få fra barnehagen også skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. november 2005 Forfatter #2012 Del Skrevet 23. november 2005 Masse skryt,men de sa hun var enormt sta, og ikke så lett å avlede når hun først hadde bestemt seg for noe... Slekter vel på et par jeg kjenner Men de mente nå at det var positive ting med det også da.Kjente henne absolutt igjen i det de sa. Ellers så klør jeg noe infernalsk i hodebunnen. Og etter å ha vært god i ryggen lenge så merket jeg det litt i dag.Sikkert fordi jeg har vært hjemme med Bompi så lenge nå, blir jo litt mer løfting og leiing da. Skal på jobb igjen i morgen tenkte jeg.Ikke at jeg lengter fælt tilbake, men hun er god nok til å gå i barnehagen.Øynene er veldig fine nå, veldig lite gult puss,men hun er litt rød på det hvite enda.Øret er ikke så godt å måle,men ikke noe feber i dag. Virker som Bamsens ting gikk bra i dag.Spanande... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 23. november 2005 #2013 Del Skrevet 23. november 2005 Ser du har fått kjørt deg i det siste. Høres ut som veldig kjente netter, bare at Vesla er slik uansett sykdom eller ikke Jeg fikk dratt meg selv ut av tåkeheimen, og har fått gjort noe fornuftig i dag, også,- heldigvis Så flott at dere hadde en god samtale Og litt øyekatarr gjør ingenting i barnehagen. Ho er tross alt under behandling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 25. november 2005 #2014 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg synes sta er en fin egenskap. T@ssen har arvet sin mor på det området, og H@nnsauen har også et snev... Kan bli ganske så heftig til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 26. november 2005 Forfatter #2015 Del Skrevet 26. november 2005 Nei,å være sta er jo egentlig ganske bra! Hun fik skryt for å gi beskjed når hun ikke likte noe også, hun lot ikke de store barna få behandle henne som de ville for eksempel.Men jeg tror nok vi kan få bryne oss litt på den lille frøkna etterhvert... Denne natta var bra, gav pupp klokka 3 og så sov hun til klokka halv 8 etterpå.I går hadde vi jo hekkan fra halv 3 til litt over 5,vet ikke hva som feilet, så en klar forbedring vil jeg påstå.Var rimelig trøtt i trynet i går ja. I dag var det min tur til å sove også,så det var deilig. Ble vekket klokka 10, da ville de ut på tur.Så vi syklet ned for å se på gakkene og så gikk vi på konditori og spiste frokost/lunsj.På vei hjem syklet vi innom apoteket og kjøpte kuldekrem,greit å ha en hjemme også, ikke bare i barnehagen.Og jammen var det kaldt i dag,skikkelig kald vind når en sykler. Glad jeg hadde hansker. Bamsen har fått et veldig bra jobbtilbud, så bra at han bør ikke si nei mener jeg, og det mener han selv også.Men så er det jo om han føler han vil ta den utfordringen da.Tror nok det. Jeg gleder meg til firmahytter... Både mor og jeg er gressenker i kveld så jeg har invitert henne bort. Tror jeg har litt lyst på kylling faijitas... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 29. november 2005 #2016 Del Skrevet 29. november 2005 SÅ spennende med nye jobbmuligheter for Bamsen, da Firmahytter hørtes også ganske så fint ut ja Ønsker deg en riktig fin dag, tenk nå snør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #2017 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Blir nok ingen firmahytter på meg med det første, Bamsen takket nemlig nei... Det ble litt ramaskrik av hele greia,og de han jobber hos nå matchet tilbudet, så da valgte han å bli. Det er det han følte seg mest komfortabel med å gjøre også, så da er jo det greit.Han liker jo veldig godt de han jobber med og slikt så...Tror nok egentlig han gjorde det lureste.Og så fikk han jo så absolutt se at de er fornøyde med ham og ville ha ham... Må jo være greit å være ettertraktet Ellers så har jeg hatt mye vondt i hodet i det siste,rimelig forkjøla igjen og har myyyye å gjøre på jobb. Innkurven er større enn utkurven ja.. Litt stressa, slik er det alltid før jul.Da begynner vi som vanlig å knurre i hjørnene som en så treffende sa... Blir julebord i helgen da.Har en liten peiling på hva jeg skal ha på meg ,men ikke helt.Må teste skjørtet igjen og finne en passende topp, det er jo et helt prosjekt i seg selv...Men hvis det skjørtet ikke er noe jeg vil ha så har jeg et problem for da vet jeg jammen ikke hva jeg skal ha på meg. Jo, en ting vet jeg, har tenkt å ha de nye rådyre støvelettene... Og så bør jeg kjøpe strømpebukse.Og muligens noe annet om det skjørtet ikke fungerer... Men jeg orker egentlig ikke dra Bompi med på handling.Lurer på når Bamsen kommer hjem? Skal jo på vorspiel også, bør ha antrekk klart i dag... Jeje..Nå bør jeg hente Bompi i barnehagen.Hadde så vondt i hodet at jeg snek med ut av et møte en halvtime tidligere.Og så fikk jeg skyss nesten hjem.Gode greier for i dag hadde jeg ikke sykkel. Endret 1. desember 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 2. desember 2005 #2018 Del Skrevet 2. desember 2005 Bra at bamsen er ettertraktet, da. :icon_razz: Firmahytter er oppskrytt uansett... Julebordantrekk er et kapittel for seg selv. Glad jeg slipper unna det... God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #2019 Del Skrevet 5. desember 2005 Takk for det @lfa Det ble nå skjørtet på meg... Og kvelden ble omtrent som forventet.Jojo...Men det er nå greit å ikke være helt usosial. Ellers så hadde vi en herlig natt til i dag... Bompi var våken fra 23.30 til 03 var det vel... :evil: Men dagen i dag har gått rimelig greit likevel,utrolig nok.Fått gjort unna det verste som hang over hodet på meg så det er ganske deilig... Men så kommer det selvsagt nye ting... Da har vi planer om en tidlig kveld for om mulig få noe søvn så: God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #2020 Del Skrevet 6. desember 2005 Fikk sove hele natta!!! Hun kvekket i 2tiden, men sovnet heldigvis. Vi var i lykkerus omtrent da vi våknet 06.35... Rart hvor sprø en blir som småbarnsforeldre. Og skal Bompi gå i barnehagen i romjula når det ser ut som om de fleste andre små skal ha fri? Hadde tenkt hun skulle gå halve dager, noen dager i allefall... Vi kunne liksom trengt å få sove litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå