@lfa Skrevet 3. november 2005 #1981 Del Skrevet 3. november 2005 Eeeey! Vi er jo på side 100 nå! På tide med en liten fest, da vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 3. november 2005 Forfatter #1982 Del Skrevet 3. november 2005 Så sant, så sant! Det bør jo feires! i langebaner!!! :enig_anim: Skal det være litt fryktelig syndig sjokoladekake også? I dag har de ledd av meg på jobb.Fordi jeg gjesper,hoster og snufser hele tiden... Ja,jeg er trøtt. Ja,jeg er rimelig sylta. Ikke mitt valg noen av delene Sliten.Orket ikke gjøre noe mer fornuftig på jobb i halv tretiden selv om jeg nok burde,så jeg gikk hjem tidlig.Måtte amme Bompi halv 3 i natt,lenge siden sist,burde jo latt være da,siden vi har slutta med det,men jeg orket ikke stå der nede i evigheter... La meg nedpå en halvtime før jeg hentet Bompi i dag,tok på vekkerklokken for sikkerhets skyld,men jeg rykket til etter bare en halvtime... Ellers så blir vi alene i helga,Bompi og jeg.Håper hun er snill om nettene ja...Ikke så veldig gøy å være alene hjemme.Blir vel at vi farter litt rundt forbi.Eller kanskje noen har lyst å komme på besøk?! Ordne playdate? Jentekveld?! Får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. november 2005 #1983 Del Skrevet 3. november 2005 Sier aldri nei til syndige sjokoladekaker. Dakar Tilde som blir ledd av, det er ikke snilt... Håper du får en god natt nå og at hostingen og snufsingen forsvinner raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. november 2005 Forfatter #1984 Del Skrevet 5. november 2005 Takk for det @lfa Litt bedre nå heldigvis, men jeg begynner å lure på om Bompi blir en sånn evig snottunge... Denne første natta alene gikk ganske greit iallefall.Hørte hun sutret litt i 3tiden,det gikk over, gikk og hentet henne opp til meg i 4tiden og da storkoste hun seg verre, måtte faktisk vekke henne klokka 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. november 2005 Forfatter #1985 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Ellers så har vi vært å lekt ute med en liten venninne i barnehagen, og så har vi vært med mormor i butikker. Dyrebutikken og lekebutikken er garantert besøk når vi er i nærheten... Kikket etter leketepper,men der var ingen fine der vi så. Har kjøpt sånn tube med antiskli til sokker på hobbybutikk, så nå får jeg fikse Bompis glatte sokker.Får håpe det funker da.Skulle tørke i 24 timer før en hadde det 3-5 minutt i ovnen. Bamsen var i dårlig form i dag,det hadde visst tatt litt av i går.Men det var visst deilig å sove lenge...hmpfr... Ikke for det,å sove til 8 er faktisk ganske fantastisk Ellers så hadde han leita rundt etter Karl Johan litt før han fant den i dag:ler: og så hadde han kjøpt tre antrekk til Bompi da vi snakket sammen.Han visste ikke helt hvilken butikk det var... Så skulle visst jeg også få noe,ønsket meg da øredobber.Litt senere tikket det inn melding om at der han kjøpte noe til meg så hadde det kommet inn en mann som skulle ha et eller annet med diamant i til ca 30 000... Jojo... Snart kommer M og M.Da blir det nachos, snop og dvd.Blir kos Endret 5. november 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 6. november 2005 Forfatter #1986 Del Skrevet 6. november 2005 Noen ganger er jeg bare sååå tiltaksløs... Dette er en slik dag.Orker ikke å sette igang med noen prosjekt.Har ryddet etter i går,vært en tur hos mor og far,satt på oppvaskmasinen og en maskin med klær,men det er alt.Vondt i hodet. Har en god bunke med noe jeg burde ha gjort,men jeg orker bare ikke sette i gang. Utsetter,utsetter...og blir rimelig sur og oppgitt av megselv,men begynne?!Nei,nå våkner jo Bompi snart... Drittvær ute også.Øser ned.Altså kan vi ikke gå ut og leke... Hva søren skal vi da finne på? Bamsen kommer vel ikke før nærmere leggetid heller tipper jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 8. november 2005 Forfatter #1987 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Vært og hentet Bomis 1årsbilder i dag Var mange skikkelig fine,men også noen hun ikke helt var seg selv på liksom.Hadde på forhånd tenkt at det var et sånt brystbilde jeg ville ha på veggen,men når jeg så bildene så var de andre med klær på mer koselige og med bedre uttrykk i grunnen. Så nå er jeg litt i tvil.Blir nok valgets kvaler dette her.... Spiste komlemiddag kjapt på Coop kafeen i dag og så reiste vi til mormor for å vise bilder etterpå.Hun var ganske enig med meg om at de bildene med klær på var mer sjarmerende,så hun bestillte et bilde der hun sitter på en stentrapp med dongerikjole på.Bamsen reiste på kurs, og mormor kjørte oss hjem etterhvert. Lillebror overtok hus i dag,så det blir jo spennende å komme å se etterhvert når de kommer litt i orden.Hadde visst kjøpt noen fancy hvitevarer. Ellers så har jeg hatt en ok telefonsamtale i dag,og det var godt.Lover jo bra for samarbeid i fremtiden.På jobb henger jeg såvidt med i svingene føler jeg,mye nytt å sette seg inn i og så er det masse vikartimer når så mange er syke,får derfor ikke gjort det jeg hadde planlagt å gjøre i fritimene.Skyver ting foran meg hele tiden... Stress. I dag måtte jeg ta en mattetime om vinkler og konstruksjon.Gikk nå heldigvis greit. Ikke det enkleste å konstruere med stor passer på tavle.Ikke favorittfag nei... Og hvordan søren konstruerer en en vinkel på 105 grader?!Det gikk liksom ikke helt opp. Og hvordan finner en parallellen til linja l gjennom punkt S 6 cm over l,og punkt T 5 cm under l ? Tenkte en måtte konstruere midtnormalen ned/opp til l,men det blir jo ikke noen parallell.Så da må en konstruere midtnormalen til midtnormalen også for å få en parallell til l,og slik kunne det vel ikke være... Eller?! Er vel en enklere måte å gjøre det på... Vent litt med den og spør læreren når han kommer tilbake... Endret 8. november 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 8. november 2005 #1988 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg falt ut allerede ved hvordan søren konstruerer en en vinkel på 105 grader... Så bra at Bompibildene ble fine. :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 9. november 2005 #1989 Del Skrevet 9. november 2005 Det er godt det er flere enn jeg som sliter med konstruksjonen av vinkler Så flott at Bompi-bildene ble gode Legen har nå sykmeldt meg, så får vi se om det hjelper på blodtrykket og energinivået. Akkurat nå er begge to ganske så lave.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 10. november 2005 Forfatter #1990 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Ja,matte er ikke bare enkelt nei. Var rimelig glad det ikke var likninger iallefall... Så bra du er sykemeldt Vimsen, sikkert lurt.Viktig å ta vare på segselv og sette farten litt ned. I dag fikk jeg endelig to fritimer på jobb,null vikar,fikk rettet litt da heldigvis.Så mååå jeg ta resten i helgen.Dessuten må jeg finne tid til å ha foreldresamtaler en gang før jul.Jippi... Føler absolutt ikke at jeg kjenner elevene enda.Ikke rukket gjennom halvparten på elevsamtale enda Jojo... Da jeg hentet Bompi i dag var hun i dissa mens ei jente gav fart på henne.Litt koselig å se når de større barna leker med henne.Barnehageonkelen minte jenta på at hun også hadde vært så liten en gang og hele barnehagens maskot... Bompi hadde regntøyet på i dag.Har faktisk aldri sett henne sånn skikkelig i det før.Søt da Ellers så er Bamsen skikkelig gira og forvirra etter et møte i dag.Han ble spurt om å sende cven sin et sted, så nå funderer han veldig på saker og ting... Jeg synes det høres spennende og bra ut med de godene de har der,men klart det er jo ikke bare bare å skifte jobb.Har ikke fått noe tilbud enda,men han vet jo at han er "ettertraktet". Det som er bra er jo at han kan presse begge selskap på lønn... Kanskje jeg kan få det badet mitt etterhvert?! Liten fare for at jeg tjener masse med det første iallefall... Kanskje jeg skal sende noen ting til forlag?! Endret 10. november 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 10. november 2005 #1991 Del Skrevet 10. november 2005 Ja, hvorfor ikke? Hopp i det, du er jo kjempeflink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 10. november 2005 #1992 Del Skrevet 10. november 2005 Gjør det, så skal du se, du tjener litt mer, om ikke annet Tror det skal blir greit å gå sykemeldt etterhvert, må bare komme inn i rytmen først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 12. november 2005 Forfatter #1993 Del Skrevet 12. november 2005 Takktakk...Får se om jeg våger noengang... "Først sove lenge i morgen!" sa jeg i gårkveld.Og Bompi sov hele natta,helt til 06.11!!! (Jeg hadde i ørepropper da for Bamsen snorket som et middels sagbruk,men jeg tror absolutt jeg hadde hørt henne om det hadde vært galt.) Bamsen prøvde seg på sitt vanlige kan-ikke-du-jeg-er-så-trøtt,men det funka ikke i dagmorges. Jeg sov ikke så godt videre da,men det var ganske deilig likevel. Så stod jeg opp i 10 tiden,og Bamsen la seg igjen. Drittvær ute,skikkelig surt og regn.Funderer på å reise til Toys eller kanskje Bohus for å finne leketeppe til Bompis rom.Vet de har et fint et med OleBrum på i katalogen fra Toys i allefall.Ellers så skal vi en tur til farmor og vise bilder iallefall,og så sa mormor at hun hadde lyst å ha Bompi litt alene en dag i helga. For å venne henne til litt igjen.Bompi har blitt sååååå utrolig mammadalt.Sist mormor var på besøk så ville hun bare til meg,ikke til mormor.Slik var det ikke før.Mormor var det gøyeste i verden omtrent.Tror det har med barnehagen å gjøre,at hun ser meg mindre nå om dagen,og om hun har muligheten så foretrekker hun mamma... Litt sårt for pappaen det der når hun demonstrerer sååå tydelig.Men det er jo en fase som nok går over.Når hun blir tenåring så er hun sikkert pappajente og jeg verdens teiteste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. november 2005 Forfatter #1994 Del Skrevet 13. november 2005 ha,ha! Jeg trengte ikke stå opp før klokken 8 i dag!!! Ammet i 3 tiden da, da hadde Bamsen prøvd å roe henne i en halvtime allerede... Og da hun kom opp til oss i 6tiden så sov hun pent og pyntelig videre til nesten 8 Fra farmor fikk vi med Bompis julegave hjem, en saccosekk,men vi fikk ikke åpne den før jul.Fant et Nasse Nøff teppe på Toys i går,ikke mer Ole Brum igjen.Men det var fint det også.Og så ble det to nye dyrebildebøker slik at vi kan øve oss på mer på voffvoff og nøffnøff og sånt,og 15 figurer til julekalenderen.Godt i gang da Etter Toys reiste vi på Ikea og spiste kjøttboller,men jeg fikk ikke kikket noenting fordi svogeren min ringte og hadde motortrøbbel,så vi måtte slepe ham hjem.Ute og øvelseskjørte med ene jenta og så får de motorstopp... Lurer på om det er for tidlig å ringe mormor og høre om hun vil passe Bompi litt i dag?! Tror det... Skal til dvigerfar med gave i totiden og til min far senere. Bamsen ligger å sover så han har ikke åpnet sin gave enda.Skjorte og slips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. november 2005 Forfatter #1995 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) I avisa Siste side En liten notis Ei lita jente Kjær og umistelig en og en halv dag gammel Sovnet stille i mor og fars armer står det Kjenner navnene men kjenner dem ikke tårene sildrer Ei lita jente ønsket og elsket det kunne vært min Og jeg tenker hvor mange som meg hvor mange ukjente tårer hvor mange spor satte hun Så legger jeg avisa fra meg Ble litt satt ut av den dødsannonnsen.Ufattelig trist... Men så kan jeg bla videre og ikke tenke mer på det og være glad det ikke var min unge.Andres bunnløse sorg bare skraper oss på overflaten.Og så er det nå et år siden vi hadde dødsfall i vår familie.Rart og trist.Livet går videre og han er ikke her... Glemmer det ofte.At han ikke er her. At hun må savne ham masse.Og da føler jeg meg fæl... Andre ganger så gråter jeg.Tir na noir blir aldri den samme igjen for eksempel... Ah, masse deprimerende tanker jeg ikke orker ha på trykk... Endret 13. november 2005 av Tilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 13. november 2005 #1996 Del Skrevet 13. november 2005 Den dødsannonsen leste jeg også Vet ingenting om dem, men kjente det stakk skikkelig til. Krysser fingrene for at det ikke skjer oss.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 13. november 2005 #1997 Del Skrevet 13. november 2005 Har ikke lest annonsen, men får bestandig en klump i halsen når jeg går forbi barnegraver, leser barnedødsannonser eller artikler om mennesker som har mistet et lite barn... Ellers så er det jo sånn at livet går videre, uansett hva som skjer... Om hundre år er vi kanskje bare en person på et bilde. Et svakt minne eller noe helt fremmed... Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde mistet en av mine aller nærmeste nå... Håper jeg ikke havner i en sånn situasjon på veldig mange år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 15. november 2005 #1998 Del Skrevet 15. november 2005 Hvor er hvor er hvor er Tilde? Hvor er hvor er hvor er Tilde? Hvor er hvor er hvor er Tilde? Hvor er Tilde nååå? Rakk og se Bjørnen i det blå huset i morges før det var på tide og gå. Han er så søt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 16. november 2005 Forfatter #1999 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg er her! Bare rimelig slapp og sliten.Masse å gjøre for tiden og litt lite søvn.I går så la vi oss i 11tiden,men Bompi våknet til vår skrekk og gru halv ett Vet ikke hva som var galt,men ilsint var hun, så ikke noen annen løsning etterhvert enn å ta henne opp,så da lå hun i midten og kroet seg resten av natta.Hun har det veldig fint bare hun får ligge med mamma hun...Jeg var rimelig trøtt i trynet i dag... Har også hatt en litt "heisen" dag.Litt dum mobbeepisode f.eks.Ikke gøy.Gleder meg noe vilt til helg! Og jammen er det ikke såååå lenge til jul... Skal gå og legge meg og håpe på en bedre natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 17. november 2005 #2000 Del Skrevet 17. november 2005 Si ifra til meg når du finner en kur som får de små til å sove hele natta Her er vi inne i en dårlig søvnperiode igjen. Lurer på hvor lang tid det tar før vi kan legge de periodene bak oss, som et glemt kapittel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå