Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Og så skal hun sende meg melding i morgen når hun vet hva smekkefrakkene koster...Tror det kan være rimelig kjekt å ha siden Bompi og mamma søler en del... :wink:

:Nikke:

Vi har hatt god bruk for smekkefrakker tidligere. H&M pleier å ha i høstkolleksjonen sin, men de blir fort utsolgt så det lønner seg å være tidlig ute. Bare som et tips når Bompi vokser ut av denne smekkefrakken.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsom mormor! :hoho:

Håper bamsen din blir bedre. Ikke noe gøy og være svimmel.... :-?

Men når jeg først er innom, så må jeg si at jeg et inntrykk av at mange leger slenger ut den diagnosen uten noen videre undersøkelser. :roll:

Men det er visst ikke noen gode måter og bekrefte den diagnosen på heller, så.... :-?

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...Med Bamsen er det ingen tvil,han ble utrolig dårlig av legens undersøkelser...Og tidligere på dagen hadde han gått 7 etasjer ned en vindeltrapp fordi det var kø til heisen... Han måtte holde seg fast da han kom ned.Trodde jeg skulle daue da han fortalte det... :ler: Og i dagmorges da han snudde seg i senga,ble han også dårlig... :ler: Tror faktisk ikke han kødder,men morsomt er det :ler: Jaaa, jeg er litt slem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, det er litt aritg med syke menn.

For det er ingen som blir så syke som dem.

Du får ønske han god bedring!

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så sant, Zianta :ler:

Nå er han sykemeldt ut uka.Legen sa han måtte ta det på alvor og holde seg i ro,men kunne ikke si hvor lang tid det tar å bli bra.. Tabelettene bare lindrer.Det må gå over av seg selv. Godt han ikke har fått de øresusgreiene som onkelen hans fikk da han hadde det iallefall, det har ikke gått bort.

Ellers så har vi vært å handla komfgave til trillepika fra Bompi, og Bompi og pappa var også på en trilletur bort til svigerinna mi.Bompi var også flinkere til å spise middag i dag.Men sviskesaft,DET er nommi det! I tillegg så fikk Bompi badedrakt og sommerklær i posten i dag :P Testa badedrakta på før nattasen,sååå søt! Rosa med Ole Brum på og blonder ved lår og på skuldre :hjerter2: Tror mormor kommer til å gå i spinn når hun får se det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer til å bli en av de to søteste jentene på stranda til sommeren, selvfølgelig er den andre søte Vesla :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Har hun lik kanskje?! :ler:

Bamsen fabler om å ta Bompi ut av vogga og opp i sprinkelsenga,pluss ta senga inn på tvstua/pcstua som er vegg i vegg med stua...Grunnen er at rommet hennes er i kjelleren og om vi har henne her oppe er det "enklere" liksom. Synes ikke noe om ideen jeg...

For det første er det greit med vogge enda,ikke farlig og dessuten kan den gynge... :wink:

For det andre så er Bompi min lille snuppenuppe snuppenupp som må være nær mammaen sin...

For det tredje så har jeg ikke lyst å ta pcen inn i stua...

For det fjerde så ammer jeg enda om natta,har ikke lyst å gå ut på annet rom eller å miste melka helt...

For det femte,om hun virkelig skal ut av soverommet så synes jeg det skal være til rommet sitt...

Konklusjon:

Ikke enda!!! :wink:

Bamsen kan flytte i kjelleren... :wink:

Jupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jupp! Kan ikke gå i julekjolen langt uti mai fant jeg plutselig ut... :oops: Og dongeribuksa er nå ganske standard uniform her i huset nå... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflink Bompi! :P Sov til rett før 6 i dag :P Puppet i vei og så sov hun til kvart på 8. Så sov hun fra kvart på 10 til halv 11. Yeyh! Lurer på om det var middagsglasset som gjorde det.Hadde vært herlig om hun sov til 6 alltid :P Bamsen sov til halv 11,så han stod opp med henne slik at jeg skulle få sove litt igjen, det klarte jeg jo ikke... :roll:Men han stikker alltid bort til søsteren sin med henne.Ok det da, men hva med litt alenetid bare de to?! Jaja,han orker vel ikke så mye action nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er bompi nå? Kan vel umulig være så stor at det er på tide med eget rom?

Så lenge man natt-ammer, er det greit å ha henne i nærheten! Holder med deg i det. :shooo'er bamsen ned i kjelleren: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompi er 6 mnd,1 uke og 5 dager! :P Stor jente,men ikke stor nok til eget rom...Nope! Selv om mamma har kjøpt nye fine gardiner og pyntet med wallies. Pappaen vil strengt tatt ikke ha henne på eget rom,men på tvstua som er vegg i vegg med vårt soverom...Men hvor i allverden skal mammaen gjøre av seg om kveldene da?!!

Ellers så var jeg og kjøpte Duplo-stappe-hus til Bompi i dag.Kjempesuksess! Så var vi en tur til mormor nå i kveld og mormor hadde pakkesang,- hva hadde hun kjøpt?!Samme som mamma!! I samme butikk!! :ler: Men da har hun en morsom leke begge steder så det er jo i grunnen greit.Men mormor måtte da finne frem enda en pakkesang.... En liten bok. Mormor har funnet ut at hun trenger noen leker til Bompibesøk. :wink:

Lillebror og kjæreste har kjøpt hus.Endelig! :P Så veldig greit ut.Gammelt, men fint modernisert og med stooor terrasse.

Bamsen skal dra og se nevøen spille fotballkamp.Så det blir sen midag i kveld.

Gleder meg til Lost! Har kjøpt inn sørlandschips med spansk paprika.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Har hun lik kanskje?! :ler:

Nope! Hun er bare super søt :sjarmor:

<-------------- se selv :wink:

Vesla fikk ikke eget rom før ho var 9mnd, og det enda rommet ligger rett over gangen for vårt rom :roll:

Husj! - Ned i kjelleren med Bamsen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor ringte tidlig i morges og spurte så fint om Bompi trengte lekekamerat... :ler: Og opp troppet mormor og morfar!Supergira og klar til å leke. Er det rart en liten Bomp blir sliten?! Og da de skulle gå ringte venninne M oog lurte på om de kunne få komme, de var så rastløse hjemme.Selvsagt kunne de det, om de bare kunne vente ca 45 minutt så Bompen får seg en hvil mellom slagene... :wink: Så nå venter vi på besøk,og gulvet er nystøvsugd :wink:

Ser ikke ut som det blir noe av det farfarbesøket vi hadde tenkt oss på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes herlig ut, med de lekekameratene. Her er det ikke noe slikt :-( Bestekameraten er reist vekk for helga, så da er det bare oss. Farmor og farfar trenger å hvile før lørdag når de skal ha sin ukentlige barnevaktsitting for søskenbarna :roll: Tenk om de kunne sittet barnevakt her av og til også :-?

Ja, ja, nok syting

Ha en fin dag :)

Nå skal vi spise litt og etterpå drar vi på Barnemuseet. Skal på konsert der litt senere i dag :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jammen litt urettferdig ut i mine ører, Vimsen...

Det ble det farfarbesøk likevel,men både Bompi og mamma måtte felle noen tårer først... Bompi blånektet å sove på normal tid, pappa nektet å la være å reise og mamma var ganske så frustrert... :(typisk oss å kjefte og smelle når ting går litt skeis...Men besøket gikk rimelig greit,Bompi og mamma var sure i bilen bort,men ganske blide etter det.Overtrøtt baby de luxe.Var oppe i 5 timer nå før hun la seg, sovna bang etter flaska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes vel vi, og, men enkelte ting er det liten vits i å kommentere lengre :-?

Da håper jeg at dere får en god natt søvn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også.Men jeg har mine tvil... :roll:

Du Vimsen har vel kanskje litt peiling på dette da...Begynt å spekulere litt nemlig...Når vi har fått barnehageplass fra første august,men antakelig ikke tar den i bruk før 1 oktober, må vi da betale for den plassen i 2 måneder vi ikke har tenkt å bruke den? Eller kan noen andre bruke den? Eller kan jeg og Bompi stikke innom en time eller noe av og til om vi nå først må betale for den? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må betale for plassen selv om dere ikke bruker den. Mener kommunen din har betaling 11mnd i året, og tipper på at august i såfall er den som er betalingsfri, men akkurat det er jeg litt usikker på :wink:

Ja, bare avtal med barnehagen at dere kommer, så kan dere komme mer eller mindre så ofte dere vil :) Selv pleier jeg å anbefale det, tilvenningen pleier å gå noe greiere da :wink:

Et annet tips er å la Bamsen være med på tilvenningsdagene og ikke du. Ofte takler fedrene det bedre enn mødrene :roll: Og da takler også barnet det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...