Tilde Skrevet 19. november 2004 Forfatter #1381 Skrevet 19. november 2004 Forening er ikke gøy synes Bompi.Masse damer som kakler for høyt til at jeg får sove,jo! :evil: Hadde litt hylekonsert uti de små timer også.Men sov lenge i dag.Måtte vekke henne for å få henne med på trilletur.Men sovnet fort igjen da Flott vinterllandskap ute, og Bompi var supersøt i "eskimohua" si . Varmer iallefall godt på ørene om hun ikke helt fyller den ut i toppen..
Tilde Skrevet 19. november 2004 Forfatter #1382 Skrevet 19. november 2004 Bompi er en måned i dag!!! Det må jo feires med litt hopping Ellers så så jeg en stilig babynissedrakt på en butikk i går.Lurer litt på å kjøpe den og ta søte bilder til julekort... Hmm...
Tilde Skrevet 20. november 2004 Forfatter #1383 Skrevet 20. november 2004 Da har the family vært lang trilletur med mormor og hund. Ble rimelig sår et visst sted..Tror ikke jeg tåler å gå med bind over lengre tid :oops: Også har vi handlet inn perler og sytøy.Mamma skal perle og pappa skal sy.Pappa skal jammen få brynt seg,men han sier nå han skal klare det. Jeg har veddet hundre kroner imot bare for å få opp motivasjonen Sendte melding i gårkveld til mor og far"Bompi er en mnd idag.Hvor er pakkesangen?!!" "Pakkesangen kommer snart "var svaret.Og det tok ikke lang tid før to nedsnødde besteforeldre var i døra.Hadde bare ventet på "invitasjon", så ble Bompi rimelig rundkysset,bysset på og befølt.Mormor oppdaget at Bompi var uten strømpis og ble rimelig ekstatisk for da gikk det an å kose de "goe gobbne knenå" Fikk filmet mormor i aksjon uten at hun visste det, og det ble rimelig morsomt.Er nok noen mammafnis på den filmsnutten...
Tilde Skrevet 21. november 2004 Forfatter #1384 Skrevet 21. november 2004 Når Bompi fiser lukter det kål! Tror muligens det kan være den hjemmelagde eplesafta til morfar som mamma har drukket i flere dager,-eller kanskje ostepoppen mamma spiste på fredag... Rare greier.Hvor lang tid tar det før maten setter smak på melka tro?! Den lille kålstuingen putrer og sutrer iallefall...Men nå sover hun søtt,så pappa får spilt Sims og mama perler pusekatter til uro.
Tilde Skrevet 22. november 2004 Forfatter #1385 Skrevet 22. november 2004 Det regner :-? Så lenge varte det fine vinterlandskapet... Håper været blir bedre til onsdag iallefall,ike lyst å traske ned i slikt vær. Ellers så har jeg organisert litt i Bompis klær i dag.Oppdaget heldigvis to ting som lå i feil skuff, må jo bruke ting før de blir for små.Så i dag er hun superstilig i grønstripete hettegenser og rosa overhal Men jeg sliter litt med alle de vanlige bodyene jeg har fått til henne.Har mange i størrelse 62 og opp,håper jo at armen vil være fullt rørlig da slik at hun kan bruke dem.Har derfor ikke byttet dem.Prøvde meg på å ta på en en annen dag,men måtte bare gi opp.Våget ikke helt og Bompi var ikke i samarbeidsvillig humør.Skikkelig dumt da,for alle fine jumpre og gensre med farger er slike du må ta over hodet... Er så lei av de hvite bodyene.Har så lyst å bruke noen av de fine jeg hadde kjøpt på forhånd Blir litt lei meg når jeg tenker på det.Der gikk jeg og gledet meg og kjøpte inn søte klær,vasket dem(for det skal man jo gjøre..) og så kunne hun ikke ha dem på seg...og nå blir de snart for små...Ikke har jeg lyst å gi dem bort heller,for det var jo"glede-seg til-Bompi"klær... Får se.Kanskje det går over.Teit å sippe over slikt,men er man ikke hormonell enda da?!!
Tilde Skrevet 23. november 2004 Forfatter #1386 Skrevet 23. november 2004 Blanke stålisen! Jammen glad jeg hadde en barnevogn å klamre meg til på bytur! Drev å planla litt hvem jeg kunne ringe til som kunne komme og redde meg og Bompi, om jeg datt og ikke kom meg opp igjen.. Føler meg litt stiv i ryggen etter å ha gått en noe anspent tur i dag.. Men jeg fikk iallefall handlet det jeg skulle. Så nå kan jeg begynne å lime inn bilder i Bompis nye album Mamma gleder seg!
Tilde Skrevet 23. november 2004 Forfatter #1387 Skrevet 23. november 2004 Og gjett hvem som dreit seg TOTALT ut når mamma endelig hadde fått på en søt grønn body med figurer på?!
Tilde Skrevet 24. november 2004 Forfatter #1388 Skrevet 24. november 2004 Bompi var såå flink hos fysioterapeauten! Gråt ikke i det hele tatt,og strekte seg sååå fint Han sa at det virket ikke som hun hadde særlig vondt,men han tøyde ikke så veldig langt,tok det litt rolig. Og så syns han hun var veldig søt Vi skal komme tilbake en gang i uka fremover så får vi se.Håper at hun kan bli helt fin litt kjapt Oj! Helt glemt av posten! Det var en pakke der fra venninne I.
Tilde Skrevet 24. november 2004 Forfatter #1389 Skrevet 24. november 2004 Hvorfor er mannfolk så teite?
pia1006 Skrevet 24. november 2004 #1390 Skrevet 24. november 2004 Hva har skjedd?? Krangla?? :trøste: Flott det gikk bra hos fysioterapauten skal se det er fremgang hver gang nå Håper det går bra med deg
@lfa Skrevet 24. november 2004 #1391 Skrevet 24. november 2004 Hvorfor er mannfolk så teite? Det lurer jeg også på innimellom. Håper han ikke er teit så veldig lenge, da. :trøste:
Tilde Skrevet 26. november 2004 Forfatter #1392 Skrevet 26. november 2004 Jupp... Men om han er teit så blir jeg enda teitere. :oops: Blir irritert på megselv også,for blir jeg lei meg så klarer jeg ikke argumentere i det hele tatt(og ikke ville jeg heller denne gangen), og det klarer jo selvsagt Mr.Saklig Himself... Men nå er ting bedre da. Ikke sååå lett å være hormonell og i ammetåka heller.. Ellers så sliter jeg med å finne et godt nok julekortbilde. Røde øyne,rare uttrykk,for mye utslett, andre med på bildet osv. osv... Prøvde å ta noen i går,men Bompi så helst litt forskremt ut.. Ikke så rart det når mamma og pappa stjeler tytten hele tiden og blitzer ivei. Håper hun kan begynne å smile snart... :hjerter2: Ellers så er vi ekstremt heldige har vi funnet ut. Bompi skriker ofte litt på kvelden,litt sutrete før hun legger seg.Kan være temmelig illrød,stiv og med vibrerende tunge til tider... Hun sovner i 23-24 tiden,ligger oftest i egen seng og lager litt kose og gryntelyder først,sovner av og til ved mammas pupp og må løftes over i sin seng.Men hun sover i 7-8 timer minst.Bamsen tar og skifter på henne før han går på jobb i halv 8 tiden og legger henne oppi til mamma slik at hun kan få pupp,så sover Bompi og mamma videre.Mamma står opp ca 10.00,spiser frokost og diller litt,og Bompi sover videre til hun vil ha oppmerksomhet i ca 11tiden,eller mamma finner ut at nå er det jammen på tide... Og nå er det jammen snart på tide i dag... Vet vi er utrolig heldige.Håper bare det fortsetter slik. Hun har jo to murmeldyr å slekte på da..
Zianta Skrevet 26. november 2004 #1393 Skrevet 26. november 2004 Løper innom for å ønske deg en god helg! Et lite murmeldyr du har fått deg der ja, dere er heldige om hun fortsetter slik. Hvordan var døgnrytmen hennes inne i magen? Klem fra Zianta
Tilde Skrevet 26. november 2004 Forfatter #1394 Skrevet 26. november 2004 God helg ja! Døgnrytmen i magen var noe varierende,ganske rolig egentlig,fikk aldri noe vondt i ribbena som noen får,men det er jo oftest når en selv legger seg ned og skal hvile at ungen våkner "til liv" da.Så Bompi pleide å være veldig aktiv når jeg hadde lagt meg om kvelden og i tolvtiden på dagen... Begynte å skrive i albumen hennes i dag.Gjorde en liten feil,trodde det stod første brystmåltid så jeg lette meg frem til den dagen melka kom,men jammen stod det siste brystmåltid.. Jaja, er nå plass til å skrive om det siste også... Hårfargen og øyengfargen er jeg jammen ikke sikker på enda. Håret var veldig mørkt da huhn ble født,så pappa var veldig fornøyd,men nå er det mye lysere,-skal se det blir likt mammas?! Øynene var så mørke at vi trodde de skulle bli brune,men det har også forandret seg..Lot det stå åpent enda...
pia1006 Skrevet 27. november 2004 #1395 Skrevet 27. november 2004 For en dattere tenk for en sove rytme hørtes jo helt perfekt ut. Håper den fortsetter sånn da blir tiden som småbarnsfamilie lykkses for dere. Ja mannfolk er rare av og til, men jysla gode og ha Men kan tenke meg hormonell, ammetåke og mannfolk ikke alltid er den beste kombinasjonen. Ha fortsatt en fin helg og takk for hilsen :kysse:
Tilde Skrevet 28. november 2004 Forfatter #1396 Skrevet 28. november 2004 Ja,den soverytmen er grei på morgenen når vi får sove lenge,men vi har funnet ut at vi får jo ingen fritid for oss selv på kveldene... Da er nemlig Bomp spinnvåken og sutrete,spesielt hvis vi er på besøk... I går måtte vi reise hjem fra venner halv ti fordi hun bare skrek.Og i dag gikk vi hjem fra selskap etter to timer,hun måtte bæres og bysses hele tiden for ikke å styre på.Heldigvis tok svigermor en del av bæringen og byssingen. Pleier være litt vanskelig når vi er andre steder enn hjemme,ekstra stress også det... Men jeg hadde spist pizza dagen før,så hun hadde nok litt mageknip.Bamsen vil ha meg på knekkebrød fra nå av.. uff,er et styr det der med hva jeg kan spise og ikke... Kjempekjedelig å ikke kunne spise løk feks...
Tilde Skrevet 29. november 2004 Forfatter #1397 Skrevet 29. november 2004 Mormor har vært kulturell i Tigerstaden hele helga så hun "gadd ikke" gå på jobb i dag,så da ble hun med Bompi og mamma på tur. Var å handla litt klister og greier til albumen, og traff på farmor på matbutikken.Ikke at Bompi merket noenting for hun sov veeeldig godt.. Da hun kom hjem fra tur var hun supersulten,dreit masse og da mamma skiftet bleie tisste hun på stellebordet. Så var det av med alt... Rampejente altså! Ellers så har jeg vondt i ryggen igjen.. Ble vel litt for lang tur,pluss litt for lang seanse ved stellebordet med den tissinga. Tror jeg skal bestille tid til ryggmassasje eller aromaterapi på lørdag om det går.Har egentlig ikke råd,men jeg tror jeg får bare gjøre det.Ryggen blir ikke bedre. Vil ikke gå til noen kiropraktor enda,syns det virker litt skummelt og alvorlig ut liksom...
pia1006 Skrevet 30. november 2004 #1398 Skrevet 30. november 2004 Håper ryggen blir bedre etter hvert ingenting er som en vond rygg :-( Du er vel i full gang med juleshopping eller begynner du og bli ferdig??? Jeg må snart komme meg igang eller rettere sagt videre med innkjøpene. I dag er det siste rest til adventkalenderen til gubben. Me snakkes Klemmer
Tilde Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #1399 Skrevet 1. desember 2004 Å,jeg har ikke begynt juleshoppingen engang! :o Uff,og jeg er egentlig for blakk til å begynne...Føler meg litt fattigere nå når jeg ser hva som kommer inn på kontoen hver måned... og tannlegerekninga var ikke helt med i planene Forressten,jeg har en gave til mor og far i boks og kanskje en til ,og bamsen og jeg har egentlig kjøpt en stor ting sammen som er julegave da,så da trenger jeg bare å finne en liten ting... Men så er det alle tantunger da,venninner, svigers og broder, men egentlig så er det jo veldig koselig da å handle gaver. Eneste er at det er litt vanskelig for jeg vil alltid finne den ultimate gaven til hver...og så har jeg ofte lyst på den selv,og så må jeg finne noe annet eller kjøpe to... :oops: Får lage meg en liste nå og tråle butikkene snart. Er litt mye ting og tang vi skal på nå på kort tid.Bompi skal på to 6 ukerskontroller,en på helsestasjonen og en på sjukehuset, jeg skal også på kontroll, og så er det fysioterapi, massasje og forhåpentligvis siste tannlegebesøk på meg. Var innom og kikket på et sånt øretermometer i dag,det kostet jammen meg nesten 600 kr. De hadde bare en type og selgeren kunne ikke si hvor nøyaktig det var,men det var jo det siste nye... Tror jeg vil kikke et annet sted før jeg kjøper.På apoteket kunne de visst ikke selge de lenger.
Tilde Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #1400 Skrevet 2. desember 2004 Arrg.. Bompis 6 ukers i dag.Opp tidlig og stress for å komme ned.Og så hadde hun ikke lagt på seg noe særlig... :-? For tre uker siden var hun 4940 og nå er hun 5075. Æsj altså! Nå må jeg til med nesespray og intensivering av ammingen.Helsesøster trodde at hun kanskje var litt utolmodig og skrek fordi melka kom for seint så da må jeg spraye.Dessuten måtte jeg ta livet meget med ro,måtte konsentrere meg om amming og avslappning...Har også kjøpt meg ammete.Uff, håper den sprayen er alt som skal til.Bompi er nemlig ikke så blid når hun blir lagt til brystet alltid... Skal ned igjen på mandag og måle for å se om hun har lagt på seg noe da. Ellers så var hun 57 lang og 38,5 rund hodet. Nydelig ellers selvsagt Holdt blikket til både jordmor og lege,jordmor fikk tilogmed et smil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå