Gå til innhold

Tildes "prøvelser"

Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gratulasjoner alle sammen :klem:

Har nettopp kommet hjem i dag..

Orker ikke å skrive så mye i detalj om fødselen. Ikke enda iallefall.Som dere kanskje har fått med dere så ble det en lang(18 t) og til slutt dramatisk fødsel.Lille store Bompi kom ut med hodet til slutt,men så satt skulderen fast og Bompi var stresset, så det begynte å bli farlig.Legen måtte derfor klippe meg,be meg presse alt jeg kunne og dra alt han kunne i Bompis skulder/arm...

:cry: Vi har hatt det tøft.

Bompi brakk ikke armen slik de først trodde,og det var vi glade for.Men så viser det seg at det kanskje hadde vært bedre... Nervene hennes i skulder/arm er skadet.Så vi må gjøre en del øvelser med henne for å få opp bevegeligheten i armen.Forhåpentligvis vil hun ikke ha varig skade, 75% blir helt bra sier de.

Må bare få si at de på sykehuset har vært helt fantastiske mot oss.All ros til jordmødre, leger, fysioterapeuter, sykepleiere og barnepleiere vi hadde kontakt med på SiR. :klem:

Og Bompi er en kjempenydelig jente! Så egentlig er vi ekstremt lykkelige,men selvfølgelig litt leie oss og redde også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :-)

Høres ut som en veldig tøff opplevelse, håper alt går i orden med armen hennes. Kos dere med den lille prinsessa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Tilde,

gratulerer så mye med en vakker jente. Det er klart en tøff fødsel preger foreldrene. Det hørtes veldig dramatisk og ekkelt ut. Men nå er hun i hvert fall på utsiden, trygt fremme. :hjerter:

Jeg håper du koser deg som mor. Bra jobba Tilde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk La Traviata og Matahari

Det har vært fint å komme hjem,men ganske skummelt også å skulle ta seg av henne helt selv...

Både mor,far og svigermor måtte bare komme innom i går for å beundre vidunderet. Bompi oppførte seg ganske eksemplarisk,men å puppe på venstre bryst er kjempevanskelig.Jeg må bruke tvillingstilling da pga armen,noe Bompi ikke er helt fornøyd med.Varrer med hodet og blir litt krakilsk.. Ikke lett å få til i det hele tatt.Heldigvis har vi pumpe,så klokka tre i natt gav bamsen melk fra kopp...

Natta gikk egentlig greit etter det.Vi la Bompi i bagen og hadde den mellom oss i senga.Det ble for stress å springe bort til senga hennes hele tiden.Ikke at jeg sov så mye....Og i etter puppinga i åttetiden lå hun i mammas eller pappas armkrok helt til i halv 11 tiden. Tror hun har arvet et godt sovehjerte... :wink:

Virker veldig snill til nå.Ikke gråter hun når vi gjør øvelsene med henne heller, så det virker ikke som hun har det så vondt lenger.Sover mye og lenge etter bare å ha puppet i 10-15 minutt... Kan jo håpe det varer, men det spørs.

Ellers så oppdaget jeg til min skrekk en kul i bakhodet hennes i dag.Litt hard avlang på størrelse med et kronestykke.Ringte barsel for å høre om de hadde lagt merke til den før,-nope. Ringte helsestasjonen og måtte bare kome ned.Men hun visste ikke hva det kunne være og sa vi burde gå til legen.Opp til legekontoret,der fikk vi time 2 timer senere hos en annen lege fordi vår var "fullpakket". Ok,veeente...

På venterommet oppdaget både vår lege og sykepleieren som pleide å ta blodprøvene mine oss,og kom bort og gratulerte.De syntes hun var riktig flott.. :P

Inne hos legen ble vi beroliget,han mente det var en blodansamling pga sugekoppen, så den burde gå bort av segselv etterhvert.Men vi måtte bare ta kontakt om det ble noen forandring.

Ellers så skulle vi på shopping av ting og tang i dag,mor skulle være barnevakt fra klokka fem, men hun ble forsinket og flere og flere familiemedlemmer dukket opp så vi kom oss ikke avgårde før ti over seks. Skulle ned på Lindex og skifte alle bodyene og klærne vi ikke kan bruke pga armen, og på Sparkjøp for å få tak i bl.a. ny ammebh,ullinnlegg(stinki!),myke tepper og bodyer med sideknepping. Så var det hjem til nytt besøk i 7 tiden. Passet meg ikke helt,men det var nå koselig og heldigvis ble de ikke så lenge.

Er rimelig sliten og har veldig vondt i stingene i dag.En forverring nå når jeg ikke har de gode store sykehusbidene sikkert.Ikke bra... :(

Ok.Brystspreng.Håper Bompi ser positivt ppå tvillingstilling nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med bompiprinsessa, Tilde! :babyjente:

Ser at det ble en del dramatikk underveis, men godt at alt gikk bra. :P

Håper dere får kost dere masse alle tre fremover nå og at lille bompi fortsetter å være like snill.

Har ikke vært så ofte på besøk i det siste, en del som har skjedd på det private plan, så tankene har liksom vært et helt annet sted. Men dette var i alle fall koselig å få med seg.

Kjempelykkelig på dine vegne! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @lfa! koselig å se deg :P

Og tusen takk for den skjønne kjolen og kortet som kom i posten,Pia! Jeg skal nok få tatt et bilde av henne i den etterhvert og legge ut i albumet. PS. Det er et bilde der allerede...

Ellers går det bra.vi koser oss masse, men har funnet ut at mellom 23 og 04,DA synes Bompi det er ok å være våken... :roll: Må prøve å få snudd det.

I gårkveld skulle vi på første trilletur bort til mormor og morfar, men så oppdaget vi plutselig hvilket lite stinkdyr vi hadde tenkt å pakke med oss.Av med alt,på med tre lag,- ikke populært hos Bompi i det hele tatt... Rimelig stressa og ampre etterhvert da. Men trilling likte hun,og oppførte seg også eksemplarisk, helt til vi var hjemme igjen og natta begynte... Nå sover hun søtt.

Har planer om å trille en tur litt senere igjen. Flott vær i dag.

Ellers så hadde jeg kjempevondt et visst sted og i korsrygg/halebein i går :( Klarte ikke sitte i mor og fars harde sofa, måtte ligge på siden.Litt bedre i dag da.Tror noe av grunnen er det hekkans stellebordet på badekaret som ikke vil la seg regulere i høyden. :evil: Har funnet frem badevekta slik at jeg kan stå på den,men det er fremdeles for høyt tror jeg...

Ellers så fant vi ut i går at bamsens farmor ikke hadde fått vite at Bompi var født, før i går av noen som visst kjente meg... Det var jo utrolig teit at hun skulle finne det ut slik.Men vi reknet nå med at svigerfar formidlet det videre da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøk av onkel og tante i går og fikk et kjempefint strikket sett til Bompi.Får håpe at hun blir god nok til å bruke genser etterhvert.Hun har en fin forbedring i armen allerede :P

Håper også at jeg etterhvert slipper den vanskelige tvillingammestillingen... Vi må jammen øve på at jeg får til den alene før bamsen begynner på jobb igjen. Ikke så lett når en må dandere en ammepute,to tepper og noen kluter akkuratt riktig og så få babyen i riktig posisjon oppå dette etterpå.. :roll:

Ellers så gikk denne natta kjempefint! Bompi sov fra 11,fikk mat klokka 02.00 til 02.45, sov videre til i 7tiden,fikk pupp i senga og sov så videre til i 10tiden.Da fikk hun litt til mat og sov videre i mammas armkrok.

I går var vi på trilletur til en venninne av meg.Lekekameraten til ene dattera hennes hadde fått vannkopper,så jeg håper ikke Bompi får det enda..

I dag får vi besøk av bamsens farmor og tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Trude29!

Her koser vi oss,men er ikke fritt for at vi blir litt stressa av Bompigråt.Ikke noe gøy når unger griner.Håper hun er snill til natten.Virker som hun har en del luft i magen.Greit å bruke babymassasjetrikset barnelegen viste oss da. Ellers så har hun dretet på stellebordet to ganger før pappaen klarte å finne frem ny bleie.. :ler:

Og så har jeg endelig våget å ta en rask kikk med speil på såret mitt.Så veldig langt ut... :( Men ikke så farlig som jeg hadde trudd.Merker at jeg ikke har godt av å gå/sitte lenge om gangen.Håper det blir bedre snart.Nøys nettopp, og det reiv både her og der... :wink: Bamsen og jeg lo så vi fikk tårer i øynene... :ler: Rompehumor de luxe i heimen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Bompi og pappa ute på sin første trilletur alene! :P

Sååå stolte da de skulle avgårde.Pappa har avtale med kompis, annen baby og en del sultne ender...

Mamma har planer om å hoppe i dusjen etter hun har forsøkt å gå på do...

I natt var Bompi plutselig meget krakilsk når hun skulle få mat.Lurte på hva i all verden jeg hadde spist,men plutselig viste det seg at Bompi var våt på hele ryggen...Stakkar,den bleia var ikke god.Ble helt salig da den og våte klær ble borte.Så da fikk vi sove etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannverk... :(

Må nok krype til korset og ringe tannlege i morgen.Det iser når jeg spiser. Merket det faktisk utrolig godt under lystgassen at det gjorde skikkelig vondt i to tenner...

Søstera til bamsen med mann og barn kom innom i dag med en kjempefin selebukse og to rangler til Bompi.Og så ble jeg ikke banket av nevøen min i playstation :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese om dere, virker helt skjønt å endelig være en liten familie! :rosasmil:

Og lykke til hos tannlegen, det er aldri noe hyggelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk The Bride :P

Jeg gruer meg noe helt enormt...skal til tannlegen om en halvtime :( Tror jeg har mistet en del av ei plombe og har sikkert noen svære hull også.. Det iser hver gang jeg spiser, på begge sider :(

Ellers så sov Bompi fra i 1-2tiden til i 7 tiden og så videre til i halv elleve :P Og i dagmorges veivet hun med armen over skulderhøyde :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki...

Ganske kjekk ung tannlege, og jeg har fått en midlertidig fylling, hull helt til nerven, kan være den må rotfylles etterhvert.. :( Må tilbake igjen for flere hull senere uansett..

Kan ikke fordra den prikkete bedøvelsefølelsen,skikkelig ekkelt. Må begynne å være flittigere med tanntråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor har vært på besøk og fått stellt Bompi sammen med pappa, og mormor og morfar har vært på besøk,og mormor var med å stellte sammen med mamma.Og Bompi sov masse på mormor sitt bryst.Morfar nesten litt sjalu.Koselig å se hvor glade de er i henne :P

Og to faddere er nå i boks :P

Planer om å ringe kirkekontoret og folkeregisteret i morgen.Skulle ha gjort det i dag,men kom på det for sent. Håper vi kan få ha dåpen på mammas bursdag,det hadde nemlig vært litt stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ringt i dag,ser ut som datoen skal gå greit,men kanskje ikke i den kirka vi vil.Helsesøster som skulle komme på hjemmebesøk i dag,kunne ikke komme likevel.

Ellers så er Bompi og jeg alene hjemme til i morgen.Litt skummelt da,men vi skal nok klare oss.Pappa er på Oslotur. Vi jentene har puppet i vei,vært på tur til butikken, og vært og spurt onkel om han vil være fadder, -og det ville han. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompiaction fra 23 til 02.30... Ikke særlig gøy.

Nå triller hun første tur med stolt mormor. Prøvde å sove,men det gikk ikke, men tgodt å hvile iallefall. Tipper pappaen er i en begredelig form når han kommer også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille jenta Tilde!!

Koselig lesning...høres ut som om dere koser dere veldig med å endelig være en liten familie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Madden :P

Ja,vi koser oss,men alt er nå ikke rosenrødt da... :wink:

I dag fikk lille stinki :babysmokk: sitt andre bad hjemme og det var superdeilig!Så at hun var ganske rød i armhulen på den vonde armen og at hun hadde en del lo som samlet seg der.Fikk vasket forsiktig vekk,og i mangel av talkum så smurte vi på en krem.Håper ikke det var helt feil.Den skulle jo være bra for hudirritasjon.Hun vifter ganske godt med armen nå,så treningen har iallefall hjulpet. Får bare håpe at den blir helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...