liten due på tuen Skrevet 25. juni 2019 #621 Del Skrevet 25. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Du har totalt misforstått hva ordet "hetsing" betyr. Anonymkode: 36dd3...233 Nei, det har jeg ikke. Denne tråden er full av hetsing og latterliggjøring. Ble litt bedre ett at moderator grep inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #622 Del Skrevet 26. juni 2019 Uføre: jeg har x antall plager og klarer såvidt å stå opp. Også uføre: haha du er bare sjalu fordi jeg lever på dine skattepenger! Så du hadde ikke det så vondt allikavel kanskje for hvorfor skal noen liksom være sjalu på folk som er syke? Har sett en som skrev at hvis hun ikke fikk ufør så måtte hun prostituere seg...så det hadde hun orker ja? Anonymkode: 8ec5e...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2019 #623 Del Skrevet 27. juni 2019 På 12.6.2019 den 15.18, AnonymBruker skrev: ....hvordan ville du gått frem da? Hvordan ville du fått det til, hvordan ville du oppnådd høyest trygd, lettest oppnådd ufør, hva ville du sagt til de rundt deg? Ingen hets takk, dette er bare for sjov:-) Anonymkode: 077e0...08c Og dette showet er er meget dårlig show av dårlig kvalitet. Slå heller på ‘skal vi danse’ du. Ikke vær en dust. Anonymkode: 4babb...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ameliana Skrevet 27. juni 2019 #624 Del Skrevet 27. juni 2019 På 22.6.2019 den 0.00, AnonymBruker skrev: Om man har 60% ufør og jobber 40%, får man ikke penger i permisjonen da? Mine venninner får 80/100% lønn ettersom hvilken ordning de har valgt. Anonymkode: 03d45...311 Da kan du få foreldrepenger av den delen du jobber, så lenge opptjening er god nok. Og ufør for den delen du er ufør i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #625 Del Skrevet 28. juni 2019 På 24.6.2019 den 23.04, liten due på tuen skrev: Det er hetsing å påstå de fleste uføre kan jobbe. Nei, vi kan ikke det. Det er en grunn vi har uføre. Det er hetsing å påstå det er så lett å få uføre. Nei, det er faktisk veldig vanskelig å få uføre i dag. Det er ikke hetsing å være kritisk til et system. Selv om jeg er kritisk til innvandringspolitikken og "systemet", så er ikke det det samme som at jeg er rasist å hater alle innvandrere. Skjønner du sammenligningen og tankegangen ? Anonymkode: 5ceda...3ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #626 Del Skrevet 28. juni 2019 Det er hetsing når det rettes mot konkrete personer, som det i all hovedsak gjøres her på KG. Enhver som spør om 'ett eller annet relatert til uføretrygd' får tråden sin fylt opp av så masse dritt - og blir anklaget for både det ene og det andre. Da handler det ikke om 'systemkritkk'. Anonymkode: af167...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #627 Del Skrevet 7. juli 2019 Da jeg var yngre hørte jeg sjeldent om at noen var uføre... nå til dags hører jeg ofte om det, ikke minst leser her inne om det. Føler antallet på uføre bare øker og øker.. jeg lurer veldig på hvorfor? Hvorfor var det mindre av det før? Hva skjer med denne generasjonen?? 25 åringer som blir uføre pga psykiske lidelser.... forstår mennesker blir uføre om de virkelig er for syk til å jobbe, men helt ærlig føler jeg antallet øker så mye at jeg tviler på at ALLE er så syke at de ikke klarer å jobbe litt engang.det blir for lett å gi opp. Før måtte man kjempe seg gjennom livet uansett.. nå blir man uføre og enda verre. Tenker spesielt på psykiske lidelser! Før sto man i dritet likevel, nå er det diagnoser på alt... er det bare jeg som tenker slik? Dette er IKKE for å dømme de som virkelig er syke. Jeg lurer bare oppriktig på dette.. Anonymkode: dc823...200 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #628 Del Skrevet 7. juli 2019 Herre min, nok en retarded tråd der uføre skal hetses. Vi har liksom ikke hatt nok av de den siste tiden. Mitt spm: Hvorfor er det over 40,000,000 ekstrem fattige i USA? Og du kan legge på enda flere titalls millioner i relativ fattigdom. Hvorfor har ikke over 30,000,000 helseforsikring i USA? Ja, jøss, du er blant de som mener at psykisk sykdom ikke er sykdom. Er nok derfor vi leser med jevne mellomrom fra USA der "fysisk friske" menn (og kvinner) kjøper våpen og begynner å plaffe ned folk for fote. For det er klart - de er ikke psykiske syke, de hadde vel bare en dårlig dag, vel? Det er jo klart at vi må ha mer av dette her i Norge! Eller NOT ! Anonymkode: b03f2...930 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #629 Del Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herre min, nok en retarded tråd der uføre skal hetses. Vi har liksom ikke hatt nok av de den siste tiden. Mitt spm: Hvorfor er det over 40,000,000 ekstrem fattige i USA? Og du kan legge på enda flere titalls millioner i relativ fattigdom. Hvorfor har ikke over 30,000,000 helseforsikring i USA? Ja, jøss, du er blant de som mener at psykisk sykdom ikke er sykdom. Er nok derfor vi leser med jevne mellomrom fra USA der "fysisk friske" menn (og kvinner) kjøper våpen og begynner å plaffe ned folk for fote. For det er klart - de er ikke psykiske syke, de hadde vel bare en dårlig dag, vel? Det er jo klart at vi må ha mer av dette her i Norge! Eller NOT ! Anonymkode: b03f2...930 Du kan lite om USA. Problemet i USA er at de ikke plukker dette opp tidlig nok. Dårlig tilbud på hjelp, putter folk i fengsel istedenfor at de legges inn! Her har man gode tilbud på akkurat det. Anonymkode: dc823...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #630 Del Skrevet 7. juli 2019 Norge er verdens beste land å være ufør i, det er nok hovedgrunnen. Anonymkode: 7a678...b5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #631 Del Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan lite om USA. Problemet i USA er at de ikke plukker dette opp tidlig nok. Dårlig tilbud på hjelp, putter folk i fengsel istedenfor at de legges inn! Her har man gode tilbud på akkurat det. Anonymkode: dc823...200 Jeg kan mer om USA enn deg. Der er det også typisk at de ser ned på psykologer og psykiske lidelser og sier bare "Suck it up". Virkninger av "suck it up" blandet med fattigdom gjør at over 18,000 blir skutt og drept i USA. Nei, man har ikke lenger altfor gode tilbud i Norge hva gjelder psykisk helse da det er lange køer og mange tar faktisk selvmord mens de til og med er i behandling. https://www.vg.no/nyheter/i/ddWq3w/rapport-selvmord-skjer-ofte-tett-opp-mot-behandling Finnes ikke noe mer kvalmt enn "folk" som deg med dine meninger der du direkte mener at "psykiske lidelser" er "bare tull", ifølge deg. Anonymkode: b03f2...930 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #632 Del Skrevet 7. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herre min, nok en retarded tråd der uføre skal hetses. Vi har liksom ikke hatt nok av de den siste tiden. Mitt spm: Hvorfor er det over 40,000,000 ekstrem fattige i USA? Og du kan legge på enda flere titalls millioner i relativ fattigdom. Hvorfor har ikke over 30,000,000 helseforsikring i USA? Ja, jøss, du er blant de som mener at psykisk sykdom ikke er sykdom. Er nok derfor vi leser med jevne mellomrom fra USA der "fysisk friske" menn (og kvinner) kjøper våpen og begynner å plaffe ned folk for fote. For det er klart - de er ikke psykiske syke, de hadde vel bare en dårlig dag, vel? Det er jo klart at vi må ha mer av dette her i Norge! Eller NOT ! Anonymkode: b03f2...930 Dette var et idiotisk svar på et ganske rimelig spørsmål. Det finnes dog ganske mye forskning som tilsier at dagens unge er psykisk syke i høyere grad enn tidligere generasjoner, om dette skal skyldes på press, sosiale medier, personlig svakhet eller patriarkatet avhenger av hvem man spør. Personlig tror jeg ikke at det er konstruktivt å tillate folk som blir uføre i ung alder å sitte hjemme på grunn av depresjoner og angstlidelser, da det gir minimalt potensial for å bli friskere. Dette med hilsen noen som har vært alvorlig deprimert og suicidal, jeg tror ikke jeg hadde overlevd det hadde det ikke vært for at jeg hadde et vist aktivitetsnivå jeg klarte og distrahere meg med. Anonymkode: 92166...5a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #633 Del Skrevet 7. juli 2019 Fordi vi lever i en annen tid... Jeg klarer å ta vare på hus og hjem, men å skulle jobbe i tillegg? Det går rett og slett ikke.. på det værste så tar mannen det meste hjemme også, jeg får kanskje dusjet hvis jeg er heldig... Da vi ikke hadde likestilling, da menn tjente såpass godt i jobb at de kunne forsørge hele familien, da én kunne være hjemme hadde man mulighet til å legge livet til rette på en helt annen måte. Men så ble det derimot krise hvis den arbeidende ble syk.... Før var det også heeeelt andre krav til hva man måtte kunne og hvilke kvalifikasjoner man måtte ha for å kunne jobbe! Kunnskapssamfunnet har mye av skylden, generasjon prestasjon! Vi er ikke alle laget for å jobbe 100% og ta vare på hus og barn.. Man blir også værre psykisk av å ikke passe helt inn i dette kravstore samfunnet... Vi skal ha flotte hus, flotte biler, flotte ferier, flotte barn, det å spør om hjelp er skam... Jeg kunne fint hvert husmor med barn og hus, hvor jeg kan legge opp dagen slik jeg trenger, men i dag er ikke det mulig uten penger, derav: ufør! Anonymkode: 3fca4...7ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #634 Del Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi vi lever i en annen tid... Jeg klarer å ta vare på hus og hjem, men å skulle jobbe i tillegg? Det går rett og slett ikke.. på det værste så tar mannen det meste hjemme også, jeg får kanskje dusjet hvis jeg er heldig... Da vi ikke hadde likestilling, da menn tjente såpass godt i jobb at de kunne forsørge hele familien, da én kunne være hjemme hadde man mulighet til å legge livet til rette på en helt annen måte. Men så ble det derimot krise hvis den arbeidende ble syk.... Før var det også heeeelt andre krav til hva man måtte kunne og hvilke kvalifikasjoner man måtte ha for å kunne jobbe! Kunnskapssamfunnet har mye av skylden, generasjon prestasjon! Vi er ikke alle laget for å jobbe 100% og ta vare på hus og barn.. Man blir også værre psykisk av å ikke passe helt inn i dette kravstore samfunnet... Vi skal ha flotte hus, flotte biler, flotte ferier, flotte barn, det å spør om hjelp er skam... Jeg kunne fint hvert husmor med barn og hus, hvor jeg kan legge opp dagen slik jeg trenger, men i dag er ikke det mulig uten penger, derav: ufør! Anonymkode: 3fca4...7ad Det du forteller om her er ikke genuin sykdom, dette er trygdesnylting fordi du har tatt på deg for mange oppgaver på en gang, det er ikke det samme som å være ordentlig psykisk syk, du er bare sliten og gidder ikke mer... Anonymkode: 92166...5a2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #635 Del Skrevet 7. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette var et idiotisk svar på et ganske rimelig spørsmål. Det finnes dog ganske mye forskning som tilsier at dagens unge er psykisk syke i høyere grad enn tidligere generasjoner, om dette skal skyldes på press, sosiale medier, personlig svakhet eller patriarkatet avhenger av hvem man spør. Personlig tror jeg ikke at det er konstruktivt å tillate folk som blir uføre i ung alder å sitte hjemme på grunn av depresjoner og angstlidelser, da det gir minimalt potensial for å bli friskere. Anonymkode: 92166...5a2 Hva du mener er "idiotisk" er helt irrelevant. Jeg mener også at ditt og TS sitt svar er ren idioti og jeg har langt mer fakta jeg kan backe det opp med i forhold til det jeg sier. Dere mener praktisk talt at psykiske lidelser er bare "tull". Du er tydeligvis "eksperten som "vet" hva som skal til for at alle skal bli friske". Jeg bare ler. Tydeligvis så forstår verken du eller TS at man må gjennom diverse behandlinger og tiltak i ÅREVIS før man konkluderer at noen blir uføretrygden. Videre, her er en liten overraskelse til deg. Uføre har faktisk rett til å jobbe og tjene inntil en viss grense hvis de har evnen til det og hvis de er heldige i å finne noen som gidder å ansette dem. Men det er to store "HVIS" inne i bildet. Det virker som du ikke forstår hva ufør betyr og det betyr at man er permanent redusert - iallfall i årevis uten utsikter for at arb.evnen forbedres i den nære fremtid. Dette betyr at man IKKE har evnen til å sørge for sin egen eksistens og det tjene til livets opphold som det heter. Dere som hetser uføre er så latterlig uvitende at det tar fanken meg kaka. Anonymkode: b03f2...930 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #636 Del Skrevet 7. juli 2019 Fordi vi har det alt for bra i Norge, rett og slett. Mange som sliter psykisk i for eksempel Asia eller Midtøsten, men de har ikke «råd» til å bli uføre. det er ganske kjent problem at mange utnytter naive systemet, det burde blitt mye strengere slik at de som virkelig sliter ikke også bli gjort narr av. Anonymkode: edb8d...dae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #637 Del Skrevet 7. juli 2019 Fordi jeg som 17åring valgte å bli syk. Og fordi jeg å kjente folk, som valgte å ta sitt eget liv etter lang kamp mot "nervene". Anonymkode: 9ac81...384 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #638 Del Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg som 17åring valgte å bli syk. Og fordi jeg å kjente folk, som valgte å ta sitt eget liv etter lang kamp mot "nervene". Anonymkode: 9ac81...384 Nervene? Anonymkode: fd94a...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 7. juli 2019 #639 Del Skrevet 7. juli 2019 Dessverre er det slik at enkelte utnytter et system som er beregnet på å hjelpe de som trenger det. Mange i alder 50+ bruker uføretrygd som tidligpensjonering. Det er ille at de som virkelig er kvalifisert for uføretrygd blir lagt i samme pott som disse samfunnssnylterne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 7. juli 2019 #640 Del Skrevet 7. juli 2019 Manglende muligheter for tilrettelegging i arbeidslivet fjør det dessverre vanskelig for "funksjonelle syke"å kunne jobbe deltid. De fleste vil ha friske ansatte som kan jobbe 100%, som kommer som avtalt og som er forutsigbare. Noen som plutseleg må gå tidlig, ikke kommer, ikke presterte osv blir fort ein skinke og dkaper på sikt problemer både sosialt og økonomisk. Dessverre er det ikkje så enkelt å jobbe litt eller jobbe etter evne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg