Gå til innhold

Den store tråden om uføretrygd - hvem, hva, hvorfor og hvordan

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke tullete, men fakta. Personen kommer til å prøve.

Anonymkode: 6cd10...6e2

Javel. Da får vedkommende bare prøve seg. Så vil h*n bli avslørt når utredningen skal gjennomføres. Og da vil personen bli tatt for forsøk på svindel. Og den er jaggu meg ikke noe å være stolt av.

Anonymkode: cc278...5d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det altså nytteløst å prøve? Alle snylterne blir altså avvist nå og fremover?

Ja og godt er det. Reglene er virkelig strammet inn og man kan ikke bare fake til seg sykkom/diagnose. Til og med kusina mi som er sengeliggende måtte kjempe lenge med systemet for å få en uføretrygd og det tol LANG TID. Du får ingen ufør uten dokumentasjon 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha. Jeg syntes du skal prøve! Etter 9 år på aap og kronisk sykdom enda lenger og krangling med nav for å få en gradert ufør, så har jeg null tro på at du får det til. Du kommer rett og slett ikke til å orke det. Systemet er rigid og krever ekstreme mengder dokumentasjon. Uten den dokumentasjonen får du ikke ufør. Hadde du prøvd for 10 år siden hadde det kanskje gått. Du må gjennom årevis med arbeidsutprøving med mindre du er en kurantsak noe du åpenbart ikke er 

Anonymkode: 5f1c2...dc5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, smalls skrev:

Ja og godt er det. Reglene er virkelig strammet inn og man kan ikke bare fake til seg sykkom/diagnose. Til og med kusina mi som er sengeliggende måtte kjempe lenge med systemet for å få en uføretrygd og det tol LANG TID. Du får ingen ufør uten dokumentasjon 

I så fall er det jo fantastisk for systemet. Da blir det jo slutt på disse fordommene folk har pr i dag mot uføre? Det vil ikke eksistere snyltere fremover.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Jeg syntes du skal prøve! Etter 9 år på aap og kronisk sykdom enda lenger og krangling med nav for å få en gradert ufør, så har jeg null tro på at du får det til. Du kommer rett og slett ikke til å orke det. Systemet er rigid og krever ekstreme mengder dokumentasjon. Uten den dokumentasjonen får du ikke ufør. Hadde du prøvd for 10 år siden hadde det kanskje gått. Du må gjennom årevis med arbeidsutprøving med mindre du er en kurantsak noe du åpenbart ikke er 

Anonymkode: 5f1c2...dc5

Jeg trenger ikke prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått til utredning og behandling i 4 år og klarer ikke å arbeide. Har vært til behandling ca. 1 gang i uka og hadde jeg klart ville jeg valgt å arbeide. Nav har ennå ikke gitt klarsignal for uføretrygd. Fatter ikke at noen vil inni dette frivillig.

Anonymkode: b5170...483

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, smalls skrev:

Dem som faktisk ER syke må kjempe en kamp for å uføretrygd, selv om alle medisinske dokumenter tilsier at dem har ikke noe i arbeidslivet og gjøre lengre etc. Da blir det tullete at friske folk skal fake for at dem ikke gidder og se seg etter en annen  jobb etc. Dem ødelegger faktisk for andre som er syke og ikke kan jobbe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått til utredning og behandling i 4 år og klarer ikke å arbeide. Har vært til behandling ca. 1 gang i uka og hadde jeg klart ville jeg valgt å arbeide. Nav har ennå ikke gitt klarsignal for uføretrygd. Fatter ikke at noen vil inni dette frivillig.

Anonymkode: b5170...483

Er nok pga at personen vil fortsette å bo der h*n bor og ha rolige dager fremover. Jeg ser liksom ikke for meg at h*n flytter heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dem som faktisk ER syke må kjempe en kamp for å uføretrygd, selv om alle medisinske dokumenter tilsier at dem har ikke noe i arbeidslivet og gjøre lengre etc. Da blir det tullete at friske folk skal fake for at dem ikke gidder og se seg etter en annen  jobb etc. Dem ødelegger faktisk for andre som er syke og ikke kan jobbe.

Enhver er vel seg selv nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok pga at personen vil fortsette å bo der h*n bor og ha rolige dager fremover. Jeg ser liksom ikke for meg at h*n flytter heller...

Hvordan har personen du snakker om tenkt å lure til seg uføretrygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Vedkommende til og bli avslørt uansett hvilken plan vedkommende har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Ja, vi får håpe det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Er så lei av de med lav arbeidsmoral og bare vil fake en sykdom for å slippe å jobbe 🤦‍♀️ Herregud! Lykke til sier jeg bare. Det kan ta flere år før en får en uføretrygd. Og dette vil slabedasker gjøre frivillig for å slippe å jobbe?? Er det mulig?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja...var en tråd om det her for noen dager siden med mye kreativt i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er usikkert enda, men ryggvondt, nakke og eller mulig psykiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, smalls skrev:

Nettopp. Er så lei av de med lav arbeidsmoral og bare vil fake en sykdom for å slippe å jobbe 🤦‍♀️ Herregud! Lykke til sier jeg bare. Det kan ta flere år før en får en uføretrygd. Og dette vil slabedasker gjøre frivillig for å slippe å jobbe?? Er det mulig?

Det tar nok flere år, ja. Gevinsten er jo at personen kan oppholde seg på stedet sitt i hele denne perioden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, smalls skrev:

Riktig. Man får ikke noe høy sosialt status med å bli uføretrygdet. Og det er heller ikke noe man kan brife med. Når det ligger medisinske grunnlag for det så er det respekt og forståelse man får fra andre. Men den som fake seg til det blir ikke respektert. Er så glad for at regelverket i Nav er blitt strammet inn og at det har blitt vanskeligere og bare falle utenfor samfunnet fordi man ikke gidder å jobbe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar nok flere år, ja. Gevinsten er jo at personen kan oppholde seg på stedet sitt i hele denne perioden.

Det ser du på som en gevinst? Personen kan oppholde seg på samme sted og leve late dager? Heldigvis blir neppe denne latsabben uføretrygdet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Riktig. Man får ikke noe høy sosialt status med å bli uføretrygdet. Og det er heller ikke noe man kan brife med. Når det ligger medisinske grunnlag for det så er det respekt og forståelse man får fra andre. Men den som fake seg til det blir ikke respektert. Er så glad for at regelverket i Nav er blitt strammet inn og at det har blitt vanskeligere og bare falle utenfor samfunnet fordi man ikke gidder å jobbe.

De medisinske grunnlagene som du mener blir respektert, vil selvfølgelig også bli presentert for omgivelsene. Da høster man respekt der også.

Å fortelle at en har faket det ville vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er usikkert enda, men ryggvondt, nakke og eller mulig psykiske ting.

Man skal ha rimelig alvorlige psykiske lidelser for å få uføretrygd. Å fake en psykisk lidelse over tid ser jeg ikke for meg at kan være mulig, da fagfolk ser rett gjennom personen og ser om det er en sammenheng/mening i det som blir sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...