Gå til innhold

Vedtatt søknad Startlån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har søkt startlån i kommunen. På tirsdag stod dette: 

"Vi har vedtatt søknaden din.

Søknaden din er nå ferdig behandlet og vedtatt. Du vil om kort tid motta et vedtaksbrev. Vennligst ta kontakt med din kommune dersom du ikke får vedtaksbrevet."

Fortsatt ikke fått brev i posten, og personen som vedtok søknaden er ikke tilbake på jobb før tirsdag, og kun hen har tilgang til svaret.

Spørsmålet mitt er: andre som har søkt og fått den beskjeden på Husbanken, fikk du godkjent lån eller avslag? Eventuelt dere som fikk godkjent om det stod noe annet?

 

Anonymkode: 13427...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått sånt fra Husbanken, men fra forsikringsselskap. 

Da postet dem vedtaket samme dag som jeg fikk meldingen, og så gikk det normal postgang, og vedtaket kom i posten. 
Om dem postla vedtaket etter postgang tirsdag, så gikk det ikke ut før onsdag, og da har du vedtaket over helga. 
Det er umulig si hva dem har vedtatt. 

Anonymkode: 50b68...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke søkt elektronisk?? Da får du isåfall vedtaket elektronisk. Logget deg inn på husbanken.no og sjekket?? Min kommune bruker hvertfall husbankens systemer for å behandle søknader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, ..... skrev:

Har du ikke søkt elektronisk?? Da får du isåfall vedtaket elektronisk. Logget deg inn på husbanken.no og sjekket?? Min kommune bruker hvertfall husbankens systemer for å behandle søknader.

Søkte elektronisk, og er kun det som står der inne. Ikke fått digipost eller noe annen beskjed.

Anonymkode: 13427...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søkte elektronisk, og er kun det som står der inne. Ikke fått digipost eller noe annen beskjed.

Anonymkode: 13427...492

Det var veldig rart. Vi sender hele vedtaksbrevet elektronisk gjennom systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ..... skrev:

Det var veldig rart. Vi sender hele vedtaksbrevet elektronisk gjennom systemet. 

Vi søkte også elektronisk og fikk ikke svar. Vi måtte ringe for å få høre vedtaket, så ville ta en tlf TS. Kan ha skjedd en feil.

Anonymkode: 0d611...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte også elektronisk, sto likt som hos deg, og da kom brev (med et avslag i vårt tilfelle) i posten etter en stund.
 

Anonymkode: 1fffa...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi søkte også elektronisk og fikk ikke svar. Vi måtte ringe for å få høre vedtaket, så ville ta en tlf TS. Kan ha skjedd en feil.

Anonymkode: 0d611...32e

Hva stod det hos dere? Og fikk dere godkjent eller avslag?

Har ringt, men personen som kan se svaret er ikke på jobb før mandag, så ringer da uansett.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte også elektronisk, sto likt som hos deg, og da kom brev (med et avslag i vårt tilfelle) i posten etter en stund.
 

Anonymkode: 1fffa...be6

Ok, så sa blir det mest sannsynlig avslag da kanskje, siden det står samme.

 

Vil tro at kommunen min kanskje ikke har alt elektronisk siden vi ikke har fått vedtaket eller noe online da..

Rart at det er så forskjellig.

Anonymkode: 13427...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har søkt startlån i kommunen. På tirsdag stod dette: 

"Vi har vedtatt søknaden din.

Søknaden din er nå ferdig behandlet og vedtatt. Du vil om kort tid motta et vedtaksbrev. Vennligst ta kontakt med din kommune dersom du ikke får vedtaksbrevet."

Fortsatt ikke fått brev i posten, og personen som vedtok søknaden er ikke tilbake på jobb før tirsdag, og kun hen har tilgang til svaret.

Spørsmålet mitt er: andre som har søkt og fått den beskjeden på Husbanken, fikk du godkjent lån eller avslag? Eventuelt dere som fikk godkjent om det stod noe annet?

 

Anonymkode: 13427...492

Har du fått ett vedtak, så  etyr det at søknaden er behandlet og avgjort. Vetak betyr ferdigbehandlet og bestemt. 

Hva som står i et vedtaksbrev må du avvente og lese selv. Kommunale og statlige brev ligger også på altinn.no Der ligger de i tre dager tror jeg, før brevet blir sendt ut på papir, når personen ikke har åpnet brevet elektronisk. 

Tankelesere kan muligens fortelle deg hva kommunens saksbehandler har besluttet. 

Anonymkode: 5afa0...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått ett vedtak, så  etyr det at søknaden er behandlet og avgjort. Vetak betyr ferdigbehandlet og bestemt. 

Hva som står i et vedtaksbrev må du avvente og lese selv. Kommunale og statlige brev ligger også på altinn.no Der ligger de i tre dager tror jeg, før brevet blir sendt ut på papir, når personen ikke har åpnet brevet elektronisk. 

Tankelesere kan muligens fortelle deg hva kommunens saksbehandler har besluttet. 

Anonymkode: 5afa0...212

Det er ikke alle kommuner som sender brev i altinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva stod det hos dere? Og fikk dere godkjent eller avslag?

Har ringt, men personen som kan se svaret er ikke på jobb før mandag, så ringer da uansett.

Ok, så sa blir det mest sannsynlig avslag da kanskje, siden det står samme.

 

Vil tro at kommunen min kanskje ikke har alt elektronisk siden vi ikke har fått vedtaket eller noe online da..

Rart at det er så forskjellig.

Anonymkode: 13427...492

Husker ikke helt hva det sto, men vi fikk godkjent.  :) Ville ikke tatt sorgene på forskudd.

Anonymkode: 0d611...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk godkjent. Men var mange føringer og regler ja 😛

jaja, vi får kanskje vårt eget nå da :)

Anonymkode: 13427...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk godkjent. Men var mange føringer og regler ja 😛

jaja, vi får kanskje vårt eget nå da :)

Anonymkode: 13427...492

Gratulerer! Hvilke føringer og regler var det, om jeg kan spørre? :)

 

Anonymkode: fe263...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Hvilke føringer og regler var det, om jeg kan spørre? :)

 

Anonymkode: fe263...fe1

Takk :) fikk lån på 1.8, der vi må kjøpe rekkehus med fellesgjeld på maks 5000 i mnd. Litt fellesgjeld gjorde ikke noe.

De støtter ikke enebolig. Og vi er 2 voksne og 3 barn, så var fryktelig få rekkehus med 3 soverom + til den prisen.

Fikk det muntlig over tlf, så fikk ikke med meg alt. Så får lese godt gjennom alt når det kommer i posten (hen hadde ikke sendt ut vedtaket enda).

Anonymkode: 13427...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) fikk lån på 1.8, der vi må kjøpe rekkehus med fellesgjeld på maks 5000 i mnd. Litt fellesgjeld gjorde ikke noe.

De støtter ikke enebolig. Og vi er 2 voksne og 3 barn, så var fryktelig få rekkehus med 3 soverom + til den prisen.

Fikk det muntlig over tlf, så fikk ikke med meg alt. Så får lese godt gjennom alt når det kommer i posten (hen hadde ikke sendt ut vedtaket enda).

Anonymkode: 13427...492

Takk for svar :)

så rart at det skal være slike begrensinger.. jeg hører fler og fler sier de ikke støtter til enebolig, men det fikk jeg :klo:

I mitt tilfelle var det sykdom i bilde da, pluss at jeg allerede bodde i boligen jeg skulle kjøpe, så jeg hadde kanskje bare vanvittig flaks. Men jeg kan vel anta at jeg ikke kommer til å ha så flaks igjen, kanskje.. 

Anonymkode: fe263...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg søkte hadde jeg for lite utbetalt til å få startlån. Måtte visst ha en inntekt på 33000kr i mnd 😄 som om jeg hadde trengt startlån da ;) men jaja sånn er det.. rare greier

Anonymkode: 1827f...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...