Gå til innhold

For drøy pris på chartertur?


sstinemor

Anbefalte innlegg

Synes ikke det var dyrt - men vi bor lenger nord i landet, og da blir prisene litt høyere enn for de som reiser fra Oslo...

Anonymkode: 69dad...a7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fekk tur til hellas for 27.000 ink luksus hotell med døgn åpent matservering,drikke,øl osv  (ink i pris) gratis massasje når vi ankommer hotellet osv..

vi er 2 voksne og 3 barn. 

Anonymkode: 8f022...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at mat/drikke ikke er spesielt billig på Mallorca, så er ikke dette spesielt billig. Vi har ligget mellom 30-40 tusen på en ukes ferie med 2 voksne - 1 barn, med da all inklusive. Om du drar til et sunwing/ blue star hotell, så reiser jo barna til halv pris og halv pris på mat. Du bruker fort 10 tusen på mat/ drikke / is en uke på Mallorca om du ikke skal lage mat selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, sstinemor said:

31000kr for chartertur til Mallorca, 1 uke, 2 voksne og 2 barn. 4 stjerners leilighetshotell sentralt med basseng og direktefly. Er det for drøy pris? Mat og opplevelser vil komme i tillegg. Samboer mener det er altfor dyrt, men jeg synes det er rimelig. Ihvertfall med tanke på at vi bestilte bare halvannen måned før avreise. (Kun samboer er far til barna så han må jo betale mer)

tja. ca halvannenmåned frem (fra nå) så får du fint fly til mallorca for et par tusenlapper, og da har du drøyt 20000 kr å bo for. vil da tippe at du får bedre standard og reise enn med charter, slipper alle charterulempene, større fleksibilitet (men mister charter-fordelene om man setter pris på dem) etc - så da låter 31000 for charter kostbart. men er vel "alltid" slik at i skoleferien er charter dyrt, vanlig fly mer lønnsomt

Anonymkode: 0825a...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor dyrt, synes jeg. Kjæresten min og jeg betalte 12800,- til sammen for 1 uke på Kreta; fly, 4stjerners-hotell samt inkl frokostbuffet og transport til og fra flyplassen. Rett ved stranda, basseng og generelt god standard.

Ville nok sett litt videre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..... vi betaler rundt 40.000,- for 3 uker i Spania. Dog ikke charter, to barn over 12 og 2 voksne, så vi reiser alle som voksen på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, sstinemor skrev:

31000kr for chartertur til Mallorca, 1 uke, 2 voksne og 2 barn. 4 stjerners leilighetshotell sentralt med basseng og direktefly. Er det for drøy pris? Mat og opplevelser vil komme i tillegg. Samboer mener det er altfor dyrt, men jeg synes det er rimelig. Ihvertfall med tanke på at vi bestilte bare halvannen måned før avreise. (Kun samboer er far til barna så han må jo betale mer)

Det er ikke spesielt dyrt nei! Regner med at dette er i høysesong innenfor skoleferien. Du finner ikke noe "billig" da om dere ikke går for restplasser! Men med en familie fungerer ikke det. Så bare dropp tanken. Jeg skygger unna høysesongen og får ferien til 1/3 del av prisen av høysesong. Det er akkurat slik dette fungerer, og det er irriterende. Men det er bare å leve med det om deres skal på ferie. Dere kan senke standarden mye, og slippe litt billigere unna. Men det kan fort ende i at dere ikke trives på hotellet. Med barn vil det bli litt tid der, spesielt om kveldene. Er det verdt det? Bare dere vet akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tja. ca halvannenmåned frem (fra nå) så får du fint fly til mallorca for et par tusenlapper, og da har du drøyt 20000 kr å bo for. vil da tippe at du får bedre standard og reise enn med charter, slipper alle charterulempene, større fleksibilitet (men mister charter-fordelene om man setter pris på dem) etc - så da låter 31000 for charter kostbart. men er vel "alltid" slik at i skoleferien er charter dyrt, vanlig fly mer lønnsomt

Men du skal ha hotell for 4 stykker i høysesong også da! Husk det, bare å søke rundt. Skal bli vanskelig å finne noe som er billigere om man ikke går for lugubre hoteller langt borte fra alt. I høysesong er ikke noe billig, det er alltid slik. I år gikk salget enormt tregt frem til mai, men nå har det eksplodert! Fordi sommeren ikke ser ut som den skal bli like god som i fjor.

Da vet alle hva som skjer, de som er sent ute må betale dyrt! De gir ikke bort en krone, verken hoteller eller flyselskaper når det begynner å dra seg til. Og det er akkurat det som skjer nå. For sent ute? Betyr veldig dyrt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det høres spesielt dyrt ut, men jeg kan jo forstå at det blir for dyrt for han som må ta tre fjerdedeler av regninga ☺️

Anonymkode: 8f744...1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et kjapt søk på restplasser til Mallorca i juli, for 2 voksne og 2 barn. Prisen ligger på alt fra ca 27 000 og opp til over 60 000 ! Rimeligste jeg fant (fra bergen) er 27 500 på et hotell rett på stranden. Tror det er et ganske bra hotell.

Reiser selv til Mallorca, 2 voksne inkl frokost og middag, transport til/fra hotellet kr 14 800. 

Antar dere har tenkt å bestille leilighet. Så da kan dere handle på Lidl, og gjøre ferien rimeligere i forhold til mat.

NB !! Mallorca har turistskatt. Vi kommer til å betale 3,30 Euro/person per natt. Så det kommer jo i tillegg....

NB !! Endret jeg søket til Bulgaria, får jeg opp Majestic Beach til kr 22 500 !! Det er et flott hotell ! Har bodd der, og kan absolutt anbefale det !!

 

Anonymkode: c3edf...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor fint hotellet er, hvor på Mallorca det er osv., men jeg syns det er unødvendig bruk av penger. Skjønner godt at samboeren din syns det er dyrt. 

Anonymkode: 817b6...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...