Gå til innhold

ikke reis til irak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

for gudsskyld. skummelt land.

Anonymkode: cea63...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde vært påkrevd for alle innvandringsliberale med en ettårig vekkelsesreise rundt i alle disse degenererte, dysfunksjonelle landene de bare elsker å masseimportere folk fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Guile skrev:

Hvorfor i svarte paprika skulle man reise til Irak? 

Det vet jeg faktisk ikke, ville bare advare hvis noen tenkte det .. for sikkerhetsskyld

Anonymkode: cea63...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange europeiske flyselskaper, bl.a. Lufthansa og Turkish Airlines, har ruteflygninger dit. Irak anses nok fortsatt ikke som trygt, men er sannsynligvis ikke farlig nå...

Anonymkode: fd68a...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke denne tråden slettes kan jeg pimpe den litt. 

 

 

52145343-88A7-4797-B628-C0D8BB7EBB24.jpeg

9B306924-71BB-4899-A9B5-ADCEE9EC2C5C.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det bestemmer vi selv.

Anonymkode: 7714a...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylsøkere og såkalte "flyktninger" reiser jo faktisk på FERIE til hjemlandet, kort tid etter at de har mottatt oppholdstillatelse i Norge eller andre europeiske land. 

SÅ forbanna farlig kan det jo tydeligvis ikke være der...               

Anonymkode: 81678...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 22.53, Guile skrev:

?m=02&d=20190204&t=2&i=1353044390&r=LYNX

 

God ferie! 

er ikke slik over alt i Irak da...Typen min dro dit i nærheten av hovedstaden, fint der, ikke utrygt.

Anonymkode: 1b717...7ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Asylsøkere og såkalte "flyktninger" reiser jo faktisk på FERIE til hjemlandet, kort tid etter at de har mottatt oppholdstillatelse i Norge eller andre europeiske land. 

SÅ forbanna farlig kan det jo tydeligvis ikke være der...               

Anonymkode: 81678...9ec

Det er vel økonomisk farlig... Men selvom folk reiser på ferie, så betyr det jo ikke at det er stabile land, det er jo i konflikt hele tiden. Men ja, ser hva du mener... Det er merkelig..

Anonymkode: aa047...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke lei av livet riktig ennå, så jeg har absolutt ikke tenk meg dit eller til noe annet bombeland for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg reisar heller til Iran.

Anonymkode: aa047...cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til TS for at han/hun reddet livene våre med denne tråden...

Jeg har tilhørighet til Irak, og det er faktisk veldig greit i mange byer. Bare litt sånn info: det bildet der av en ødelagt bygning er ikke hele Irak 😄

Les gjerne om Irak her: 

https://www.fn.no/Land/Irak Legger bare til at det under språk er også turkmensk, men det er et betydelig mindre antall enn kurdere og arabere. 

 

Personlig velger jeg å ikke dra dit av andre årsaker. Med det sagt, så skjønner jeg at noen kan reagere fordi folk som faktisk har flyktet derfra, reiser på ferie dit om sommeren. Men det ligger mange flere årsaker til det enn det vi skulle tenke oss: blant annet varmen der er veldig godt fysisk for kroppen vår, mange av mine bekjente er i mye bedre form av å være der etter 10 måneder med kulde i Norge. For nesten alle av disse er også det å se sine nærmeste(spesielt mødre, fedre og søsken) kjempeviktig og dette gjør dem psykisk bedre. Vi fra Midt-Østen har litt annen forhold til familiemedlemmer enn det vi har lagt merke til i vestlige land. 

Anonymkode: 5b7c6...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Quote

Vi fra Midt-Østen har litt annen forhold til familiemedlemmer enn det vi har lagt merke til i vestlige land.

Neida, så forskjellige er vi ikke. Og folk fra Norge, som har flyttet fra hjemmested, drar tilbake til foreldrene sine til sommer og jul mer enn gjerne. Så forklaring at du vil dra for å besøke foreldrene eller søskene burde være mer enn nok forståelig for de fleste. :) 

Anonymkode: 580d2...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Det gir ikke mening at man må flykte fordi det er livsfarlig der MEN man kan fint dra dit på ferie. 

Da kunne man vel flyktet til feriestedet, da? 

Varmt og godt er det mange andre steder også. 

Jeg skjønner det med slekt, jeg hadde også savnet og bekymret meg syk for de som var igjen, men hadde ikke reist tilbake og satt meg selv + andre i følget i livsfare for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Guile said:

Det gir ikke mening at man må flykte fordi det er livsfarlig der MEN man kan fint dra dit på ferie. 

Da kunne man vel flyktet til feriestedet, da? 

Varmt og godt er det mange andre steder også. 

Jeg skjønner det med slekt, jeg hadde også savnet og bekymret meg syk for de som var igjen, men hadde ikke reist tilbake og satt meg selv + andre i følget i livsfare for det! 

men når vi snakker om de fra Irak, det er 19 år siden de måtte flykte, rundt 2000 og tidligere. Det tar 7-10 år å få norsk pass. Det er nesten tyve år siden og du kan tenke deg at etter 20 år i Norge er livet etablert her, spesielt for de som flyktet unge, fikk utdannelse her. Nå er det trygd å reise hjem. Ville ikke du? 

Anonymkode: 580d2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Trygt i Irak.. Når som helst kan en eller annen tulling detonere en bombe eller sende en rakett. Nå har det ikke skjedd så mye den siste tiden, men ikke f om jeg hadde ansett det som trygt å rusle rundt der. 

Men men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...