Gå til innhold

Er 2 uker i Dubai for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir vi å kjede oss? Hørt at Dubai er et sted man drar på helgetur eller max en uke, men vi tenke 2 uker uten å orke å reise rundt til de andre byene. Noen som har vært i Dubai i 2 uker eller mer?

Anonymkode: b6995...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to uker for mye...

Anonymkode: 50ac5...04b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er to uker for mye...

Anonymkode: 50ac5...04b

 

27 minutter siden, Ella Grisella skrev:

En time i Dubai er for mye!

Skulle kommentere det samme......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir vi å kjede oss? Hørt at Dubai er et sted man drar på helgetur eller max en uke, men vi tenke 2 uker uten å orke å reise rundt til de andre byene. Noen som har vært i Dubai i 2 uker eller mer?

Anonymkode: b6995...762

Hvis du er typen som liker å slappe av på stranden eller ved bassenget, ville jeg ikke bekymret meg. :) 

Er jo en hel masse aktiviteter en kan være med på, men det meste koster en del. De gangene vi har vært der, har vi stort srtt slappet av på hotellet/stranden og nytt god mat&drikke. Det fungerer fint til det. 

(Ps: vær obs på at å nevne Dubai er som å banne i kjerka for mange her på KG, så det kommer sikkert mye negativt.)

Endret av Missfitness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå kommer moralpolitiet med sin preken igjen.

Nei, to uker er ikke for mye. Ta noen rolige dager på hotellet, noen fine dager på stranda. En dagstur eller to til Abu Dhabi er også å anbefale samt at en hel dag kan brukes på vannland på hotel Atlantis, en dag kan dere jo besøke The Dubai France og Dubai Miracle Garden samt Festival city hvor de har et bra lasershow på kveldene hvor du også kan shoppe mye på handlesenteret. 

Al fahidi distriktet er en fin plass hvor du kan også besøke Dubai museum som ligger 5 min gange unna.

Anonymkode: 94b2b...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem å ta en tur rundt i Deira i Dubai. Et strengt muslimsk land ja. Men her kryr det av prostituerte. Et artig skue når du ser alle araberne som skal ha seg horer. Dubai er midtøstens Las Vegas. Her drar menn fra Saudi-Arabia for å skaffe seg horer. Det finnes anslagsvis 30000 prostituerte i Dubai. På dagtid kan du se mange av de prostituerte shoppe i de fancy kjøpesentrene. De har stooore pupper og lepper og bærer rundt på fine LV-vesker. 🙂

Anonymkode: 791bb...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger egentlig bare en uke for å få det meste ut av Dubai ikke mer egentlig, var der i 4 dager selv. Som sagt desert safari, dubai mall, tur til abu dabi, strand og ja litt av hvert er det å gjøre så, bare se på turist anbefalinger.

 

Endret av Sussanne28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å kalkulere inn temperatur. 2 uker i 35+ varmegrader kan bli slitsomt.

Anonymkode: 849c8...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Guile skrev:

Nok å finne på! Med to uker er det rom for å ta en rolig dag på hotellet og. 

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er to uker for mye...

Anonymkode: 50ac5...04b

 

4 minutter siden, Tran09 skrev:

En mellomlanding i Dubai er for mye.

Nå var det ikke snakk om moral og etikk, og jeg ønsker svar fra folk som faktisk har vært i Dubai. :)

Anonymkode: b6995...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Guile skrev:

Nok å finne på! Med to uker er det rom for å ta en rolig dag på hotellet og. 

 

6 timer siden, Missfitness skrev:

Hvis du er typen som liker å slappe av på stranden eller ved bassenget, ville jeg ikke bekymret meg. :) 

Er jo en hel masse aktiviteter en kan være med på, men det meste koster en del. De gangene vi har vært der, har vi stort srtt slappet av på hotellet/stranden og nytt god mat&drikke. Det fungerer fint til det. 

(Ps: vær obs på at å nevne Dubai er som å banne i kjerka for mange her på KG, så det kommer sikkert mye negativt.)

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå kommer moralpolitiet med sin preken igjen.

Nei, to uker er ikke for mye. Ta noen rolige dager på hotellet, noen fine dager på stranda. En dagstur eller to til Abu Dhabi er også å anbefale samt at en hel dag kan brukes på vannland på hotel Atlantis, en dag kan dere jo besøke The Dubai France og Dubai Miracle Garden samt Festival city hvor de har et bra lasershow på kveldene hvor du også kan shoppe mye på handlesenteret. 

Al fahidi distriktet er en fin plass hvor du kan også besøke Dubai museum som ligger 5 min gange unna.

Anonymkode: 94b2b...2d3

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem å ta en tur rundt i Deira i Dubai. Et strengt muslimsk land ja. Men her kryr det av prostituerte. Et artig skue når du ser alle araberne som skal ha seg horer. Dubai er midtøstens Las Vegas. Her drar menn fra Saudi-Arabia for å skaffe seg horer. Det finnes anslagsvis 30000 prostituerte i Dubai. På dagtid kan du se mange av de prostituerte shoppe i de fancy kjøpesentrene. De har stooore pupper og lepper og bærer rundt på fine LV-vesker. 🙂

Anonymkode: 791bb...efd

 

2 timer siden, Sussanne28 skrev:

Trenger egentlig bare en uke for å få det meste ut av Dubai ikke mer egentlig, var der i 4 dager selv

 

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk å kalkulere inn temperatur. 2 uker i 35+ varmegrader kan bli slitsomt.

Anonymkode: 849c8...bca

Tusentakk for svar! :)

Anonymkode: b6995...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor Dubai? Og nå snakker jeg ikke om moral, men hva generell nysgjerrighet om hva som appellerer med Dubai når det er så mange spennende reisemål i Midtøsten?

Anonymkode: cd2d4...bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor Dubai?

Det kan man jo si om alle steder. 

Vi er forskjellige og liker forskjellig type ferie. Ikke alle er interessert i at det skal være så jævla spennende, mye å oppleve, etc etc. For mange er sol og strand ispedd muligheten til litt luksus helt topp ferie :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samboer. Vi kan bli fengslet for å dele hotellrom i Dubai. Styrer unna. Både for min egen del og måten de styrer landet sitt på. Jeg er sjeldent veldig prinsippfast, men Dubai er ikke et sted jeg ønsker å legge igjen penger i. Overreligiøst og kvinnefiendtlig.

Mann 43

Anonymkode: 08122...8c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Missfitness said:

Det kan man jo si om alle steder. 

Vi er forskjellige og liker forskjellig type ferie. Ikke alle er interessert i at det skal være så jævla spennende, mye å oppleve, etc etc. For mange er sol og strand ispedd muligheten til litt luksus helt topp ferie :) 

Nei, enkelte synes å se på moderne slaveri er mer enn avslappende nok.

Anonymkode: 8ace9...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS spør ikke om hva folk tenker om Dubai og om hun burde reise dit eller ikke.

TS: Jeg var 12 dager i Dubai. Følte det var passelig, så tror to uker også vil være helt passelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syns ikke det er for mye. Vi reiser regelmessig til Dubai og har aldri kjedet oss en time. I år var vi i 10 netter, og vi syns det er for lite, var i 15 netter i fjor men delte den opp mellom dubai og Abu Dhabi. Anbefaler deg å bytte litt hoteller, ta et i byen, et på stranda og kanskje par netter i Abu Dhabi. Saadyat beach i Abu Dhabi er den fineste stranda i Emiratene. Hvis du står opp tidlig nok så får du sett delfiner og skilpadder :) Det er bare pengene som setter begrensninger i hvor gøy en skal ha det der. Ikke bry deg om de som skiver negativt, er så mange på KG som snakker negativt om Dubai, men de samme menneskene reiser til Florida, Thailand og India (dødsdom, prostitusjon, barnevoldekter) og mange andre land som fraviker menneskerettigheter.

Kos deg i Dubai, vi skal garantert tilbake!

Anonymkode: c91d3...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i 10 dager, det var altfor kort! Der er så utrolig masse å se! Og vi lå på stranden kun en dag... 😎

Anonymkode: a3146...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...