Gå til innhold

Naboungene renner ned døra her


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

EGENTLIG så synes jeg det er herlig med mye liv i huset, at bara løper fritt ut og inn og at storebror har mange å leke med. Sånn egentlig. 

 

Problemet nå er bare at vi har en baby på 5 mnd i tillegg, som spiser hver 2-3 time og våkner kl 05. Jeg er ekstremt sliten, og er lei av at det ringer på 5-8 ganger i løpet av en ettermiddag. Det forstyrrer spesielt duppene til babyen og jeg er lei av å avbryte ammingen og å i det hele tatt å løpe opp og ned trappene for å åpne hele tiden (gutten er ofte allerede ute og leker og ikke hjemme).

 

Jeg har ikke lyst til å være den sure mammaen som sier til nabobarna at de ikke får komme hit, og jeg unner jo såklart barnet å ha venner på døra. 

 

Hvordan løser vi det? 

Anonymkode: 57588...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nabobarna normalt oppegående? I så fall tror jeg du kommer langt med å sette deg ned og forklare hvor ille det er for babyen at de ringer på. Jeg vil tro dette spiller på samvittigheten deres på en slik måte at de roer ned besøkshyppigheten.

Anonymkode: 9e275...a68

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de lese? Kanskje du kan henge opp en lapp på døra om at "XX er ute og leker" eller noe og så si til nabobarna at de ikke må ringe på hvis lappen henger der fordi babyen sover? Om du sier det på en hyggelig måte så burde jo det være ok :) Er de gamle nok til å ha mobil kan du kanskje be ham si til vennene at de må sende melding der istedet for å ringe på (pga babyen)?

Anonymkode: d0bea...789

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å henge en "plakat ved ringeklokken når storebror er ute, og informere om at han ikke er hjemme? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koblet ut ringeklokka når vi hadde baby...

Anonymkode: e151b...aaf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg koblet ut ringeklokka når vi hadde baby...

Anonymkode: e151b...aaf

Dette :) selv åpner jeg ikke når jeg er opptatt med babyen 

Anonymkode: 5fa4d...76c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koble ut ringeklokken, og be eldste om å fortelle vennene at de må banke på døren :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har koblet ut ringeklokke etter råd her, med resultat at de står og hamrer på døra, trykker ansiktet inn i vinduet for å se inn og gir seg ikke før vi åpner. Mens hunden selvfølgelig går bananas 🙄

 

Vi har såklart sagt ifra at det ikke er greit, så får håpe det gir seg for neste gang eksploderer jeg..... 

Anonymkode: 57588...f10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har koblet ut ringeklokke etter råd her, med resultat at de står og hamrer på døra, trykker ansiktet inn i vinduet for å se inn og gir seg ikke før vi åpner. 

Anonymkode: 57588...f10

Og dette er normale unger og ikke en haug med "diagnoser"?

Anonymkode: 877c3...a6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør eksplodere. 

Så lenge du åpnet oppnår de jo det de ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har koblet ut ringeklokke etter råd her, med resultat at de står og hamrer på døra, trykker ansiktet inn i vinduet for å se inn og gir seg ikke før vi åpner. Mens hunden selvfølgelig går bananas 🙄

 

Vi har såklart sagt ifra at det ikke er greit, så får håpe det gir seg for neste gang eksploderer jeg..... 

Anonymkode: 57588...f10

Noen ganger så må en bare bli den "sure mammaen". Så jeg kan godt skjønne at du snart eksploderer.....

Anonymkode: 17084...c24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har koblet ut ringeklokke etter råd her, med resultat at de står og hamrer på døra, trykker ansiktet inn i vinduet for å se inn og gir seg ikke før vi åpner. Mens hunden selvfølgelig går bananas 🙄

 

Vi har såklart sagt ifra at det ikke er greit, så får håpe det gir seg for neste gang eksploderer jeg..... 

Anonymkode: 57588...f10

Heng opp lapp i tillegg, forklar alle barna det én gang, hvis de ikke slutter har du all grunn til å bli litt streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med foreldrene til de andre barna. Be dem om å avtale besøk på melding til deg, og si at barna ikke skal oppsøke dere uten avtale. Det er hyggelig å få besøk men akkurat denne perioden bør både barna og foreldrene forstå at de bør ta mer hensyn. Hvor gamle er barna?

Skriv også lapp på døra for ekstra forsikring. Hvis de likevel ikke tar hensyn trenger du ikke eksplodere (med vilje), men vær litt streng. Minn dem på avtalen, si at det ikke er greit at de hamrer på døra og forstryrrer, og ring foreldrene.

Anonymkode: 9bf16...02f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koblet ut ringeklokka når guttungen var liten, og satte en lapp på døren; "Baby sover, bank forsiktig på døren. Ringeklokken fungerer ikke". Det var ikke barn som ringte på da, men andre.

Alle som så lappen hadde forståelse for dette, og banket forsiktig på. Om barn hadde lest den, tipper jeg de ville gjort det samme. Alle forstår at hensyn må tas når det står "baby sover". Skriv akkurat det med store bokstaver.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2019 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Jeg koblet ut ringeklokka når vi hadde baby...

Anonymkode: e151b...aaf

Var mer pga evig renn fra dørselgere som tydeligvis mener at leggetid = kontortid men ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ha tatt en prat med foreldrene til nabobarna. Så kan de snakke med barna sine. Hvis barna er store nok til å gå ut alene, er de store nok til å forstå at de ikke kan stå å hamre på døra... 

Anonymkode: 48c13...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, snakk med foreldrene. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit om mine barn hadde oppført seg slik og hadde satt stor pris på fått beskjed om det slik at jeg kunne tatt tak i det.

Anonymkode: 95190...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en periode en venninne av datteren som kom og ringte på døra hver morgen kl 08 og skulle slå følge med datteren min til skolen. Sa rolig og vennlig ifra at hun måtte slutte å ringe på fordi babyen sov på den tiden. Det funket, og hun begynte å banke på døra isteden. 

Ikke sikkert det funker på disse barna da men man må jo si fra hvis ikke skjer det jo ihvertfall ingen endring. Funker det ikke å snakke til dem må du jo snakke med foreldrene deres så får de bringe beskjeden videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La babyen sove ute i vogn på dagtid og koble ut ringeklokka om den forstyrrer. Men et tips er at babyer som er vant til lyder rundt seg fra starten av ikke blir så vare. 

Anonymkode: 5a7a3...732

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår problemstillingen med at babyen blir vekket, men jeg klarer heller ikke å fri meg fra hvor heldig du er som har barna som kommer og går sammen med barnet ditt.

Selv har jeg alltid ønsket at vårt hjem skulle være ett komoggåsomduvil-hjem, ett samlingsted og trivselssted for barna. Dette fordi jeg selv vokste opp veldig ensom og langt unna alle de andre på skolen. Jeg syns også det var merkelig at man bare fikk ha så så mange inne osv. Det har derfor alltid vært bevisst at "vår dør står alltid åpen".  Har ikke peil på hvor og hvem sine barn som har vært innomhus ila årene. Eneste regelen er at soverommet vårt er off limits og de bør holde seg nede da jeg bruker stuen selv.

Nå er det sommer og guttungen er sjelden inne, kommer kanskje ikke å se han før til høsten en gang viss man er heldig. Det er stille, fryktelig stille. I den alderen og med den gjengen der er jeg sikker på at ett eller annet rølperi holder de på med😂

Anonymkode: 27ef5...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...