AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #1 Skrevet 13. juni 2019 Er dette innafor eller vil man få stygge blikk? Snakk om et glass og ikke mer! Barna er 5 og 10 år, så de er store. Har ingen problem ta et glass vin mens de er våkne her hjemme, men folk tenker jo sikkert sitt om man gjør det ute. Drikker meg aldri beruset når jeg har barn. Anonymkode: 60a1d...77a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 13. juni 2019 Hadde ikke reagert på det. I min verden er det vanlig å ta seg et glass vin eller en pils når man er ute å spiser en bedre middag, uavhengig av om man har med noen barn! Anonymkode: cfe18...cba 63
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2019 #3 Skrevet 13. juni 2019 Herregud, selvsagt kan du gjøre det! 28
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juni 2019 #4 Skrevet 13. juni 2019 Om noen reagere på det, er det de som har et problem, normale folk reagerer ikke på det.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #5 Skrevet 13. juni 2019 Så lenge du klarer å stoppe med et glass, og barna ikkje er utrygge på alkohol av andre grunner. Anonymkode: 42322...45f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #6 Skrevet 13. juni 2019 Et glass vin til maten merker man ingen rus av, og promillen stiger knapt. Det blir kun en smaksopplevelse, så overhodet ikke et problem med barn til stede. Anonymkode: 5900b...507 10
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #7 Skrevet 13. juni 2019 Jeg hadde ikke gjort det selv om jeg synes at det er helt OK. Men det vil alltid være folk som har en syk holdning til alkohol/barn/familie/andre mennesker/alt mulig og vil bruke anledningen for å sende bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 4426c...aa0 2
Kontormus Skrevet 13. juni 2019 #8 Skrevet 13. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke gjort det selv om jeg synes at det er helt OK. Men det vil alltid være folk som har en syk holdning til alkohol/barn/familie/andre mennesker/alt mulig og vil bruke anledningen for å sende bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 4426c...aa0 Hæ? Bekymringsmelding til BV pga ett glass vin? Finnes det noen som gjør det? Og hvordan vet de at det ikke er alkoholfri vin? 28
jabx Skrevet 13. juni 2019 #9 Skrevet 13. juni 2019 Det bør være null alkohol når man har ansvar for/skal omgås barna sine. 4
The Kitten Skrevet 13. juni 2019 #10 Skrevet 13. juni 2019 Om jeg tenker noe i det hele tatt så er det at barna ser at forelderen kan ta seg et glass vin og kose seg med det til maten. 9
Drama_Queen Skrevet 13. juni 2019 #11 Skrevet 13. juni 2019 5 minutter siden, jabx skrev: Det bør være null alkohol når man har ansvar for/skal omgås barna sine. Fordi? 17
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #12 Skrevet 13. juni 2019 14 minutter siden, Kontormus skrev: Hæ? Bekymringsmelding til BV pga ett glass vin? Finnes det noen som gjør det? Og hvordan vet de at det ikke er alkoholfri vin? Oh yes, det finnes noen som gjør det (rett under din melding er det én som skriver at det bør være null alkohol når man har ansvar for barn...). Ett glass vin eller en øl/cider så kan hvem som helst melde, og barnevernet vil opprette undersøkelsessak. Når det er meldt, så er det oftest sant, og realiteten spiller ikke noe rolle lenger, og plutselig er du en dårlig omsorgsperson som "ruser seg" mens barna ser på. Anonymkode: 4426c...aa0 2
MortenMinstelønn Skrevet 13. juni 2019 #13 Skrevet 13. juni 2019 Jeg setter grense ved khat. Vannpipe er heller ikke sexy med barn tilstede. Har jeg vært for mye på Grønland/Oslo i det siste? 2
Maleficenta Skrevet 13. juni 2019 #14 Skrevet 13. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette innafor eller vil man få stygge blikk? Snakk om et glass og ikke mer! Barna er 5 og 10 år, så de er store. Har ingen problem ta et glass vin mens de er våkne her hjemme, men folk tenker jo sikkert sitt om man gjør det ute. Drikker meg aldri beruset når jeg har barn. Anonymkode: 60a1d...77a Tenker det er innafor. Men enkelte mennesker er sykt hysteriske da 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #15 Skrevet 13. juni 2019 Et glass på restaurant er vel ofte ikke halve glasset engang? Anonymkode: cfc26...807 3
Kontormus Skrevet 13. juni 2019 #16 Skrevet 13. juni 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oh yes, det finnes noen som gjør det (rett under din melding er det én som skriver at det bør være null alkohol når man har ansvar for barn...). Ett glass vin eller en øl/cider så kan hvem som helst melde, og barnevernet vil opprette undersøkelsessak. Når det er meldt, så er det oftest sant, og realiteten spiller ikke noe rolle lenger, og plutselig er du en dårlig omsorgsperson som "ruser seg" mens barna ser på. Anonymkode: 4426c...aa0 Jo, skjønner at det går an å lage stor ståhei for ingenting. Hvis en vil. Da får en vel be om å få det ene glasset i en kaffekopp da! 2
tirben Skrevet 13. juni 2019 #17 Skrevet 13. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oh yes, det finnes noen som gjør det (rett under din melding er det én som skriver at det bør være null alkohol når man har ansvar for barn...). Ett glass vin eller en øl/cider så kan hvem som helst melde, og barnevernet vil opprette undersøkelsessak. Når det er meldt, så er det oftest sant, og realiteten spiller ikke noe rolle lenger, og plutselig er du en dårlig omsorgsperson som "ruser seg" mens barna ser på. Anonymkode: 4426c...aa0 Uansett om noen melder det til BV, så er det ingen fare! Det er ikke forbudt å ta et glass vin med barn i Norge. Å melde blir sånt, er å sløse med Bvs ressurser! 11
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2019 #18 Skrevet 13. juni 2019 52 minutter siden, jabx skrev: Det bør være null alkohol når man har ansvar for/skal omgås barna sine. HERREGUD,er du seriøs??? Anonymkode: aa6e4...207 13
cilla89 Skrevet 13. juni 2019 #19 Skrevet 13. juni 2019 Jeg synes et glass er helt innafor 🙂 Min far tok gjerne en øl da jeg var barn, var da virkelig ikke noe jeg tok skade av. Barn har godt av å se at man kan ta et glass og så være fornøyd med det. 9
Harlekin Skrevet 13. juni 2019 #20 Skrevet 13. juni 2019 Ja, det har jeg ofte gjort. Ingen har sett rart på meg for det. Men stopp med ett😉 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå