Gå til innhold

Ta seg et glass vin på restaurant med barna med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette innafor eller vil man få stygge blikk? Snakk om et glass og ikke mer! Barna er 5 og 10 år, så de er store. Har ingen problem ta et glass vin mens de er våkne her hjemme, men folk tenker jo sikkert sitt om man gjør det ute. Drikker meg aldri beruset når jeg har barn. 

Anonymkode: 60a1d...77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, selvsagt kan du gjøre det!

• Liker 28
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Om noen reagere på det, er det de som har et problem, normale folk reagerer ikke på det.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du klarer å stoppe med et glass, og barna ikkje er utrygge på alkohol av andre grunner. 

Anonymkode: 42322...45f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et glass vin til maten merker man ingen rus av, og promillen stiger knapt. Det blir kun en smaksopplevelse, så overhodet ikke et problem med barn til stede. 

Anonymkode: 5900b...507

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det selv om jeg synes at det er helt OK. Men det vil alltid være folk som har en syk holdning til alkohol/barn/familie/andre mennesker/alt mulig og vil bruke anledningen for å sende bekymringsmelding til barnevernet. 

Anonymkode: 4426c...aa0

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det selv om jeg synes at det er helt OK. Men det vil alltid være folk som har en syk holdning til alkohol/barn/familie/andre mennesker/alt mulig og vil bruke anledningen for å sende bekymringsmelding til barnevernet. 

Hæ? Bekymringsmelding til BV pga ett glass vin? Finnes det noen som gjør det? Og hvordan vet de at det ikke er alkoholfri vin?

• Liker 28
Skrevet

Det bør være null alkohol når man har ansvar for/skal omgås barna sine.

• Liker 4
Skrevet

Om jeg tenker noe i det hele tatt så er det at barna ser at forelderen kan ta seg et glass vin og kose seg med det til maten. 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, jabx skrev:

Fordi?

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Kontormus skrev:

Hæ? Bekymringsmelding til BV pga ett glass vin? Finnes det noen som gjør det? Og hvordan vet de at det ikke er alkoholfri vin?

Oh yes, det finnes noen som gjør det (rett under din melding er det én som skriver at det bør være null alkohol når man har ansvar for barn...). Ett glass vin eller en øl/cider så kan hvem som helst melde, og barnevernet vil opprette undersøkelsessak. Når det er meldt, så er det oftest sant, og realiteten spiller ikke noe rolle lenger, og plutselig er du en dårlig omsorgsperson som "ruser seg" mens barna ser på.

• Liker 2
Skrevet

Jeg setter grense ved khat. Vannpipe er heller ikke sexy med barn tilstede. Har jeg vært for mye på Grønland/Oslo i det siste? 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette innafor eller vil man få stygge blikk? Snakk om et glass og ikke mer! Barna er 5 og 10 år, så de er store. Har ingen problem ta et glass vin mens de er våkne her hjemme, men folk tenker jo sikkert sitt om man gjør det ute. Drikker meg aldri beruset når jeg har barn. 

Anonymkode: 60a1d...77a

Tenker det er innafor. Men enkelte mennesker er sykt hysteriske da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et glass på restaurant er vel ofte ikke halve glasset engang? 

Anonymkode: cfc26...807

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh yes, det finnes noen som gjør det (rett under din melding er det én som skriver at det bør være null alkohol når man har ansvar for barn...). Ett glass vin eller en øl/cider så kan hvem som helst melde, og barnevernet vil opprette undersøkelsessak. Når det er meldt, så er det oftest sant, og realiteten spiller ikke noe rolle lenger, og plutselig er du en dårlig omsorgsperson som "ruser seg" mens barna ser på.

Jo, skjønner at det går an å lage stor ståhei for ingenting. Hvis en vil.

Da får en vel be om å få det ene glasset i en kaffekopp da!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om noen melder det til BV, så er det ingen fare! Det er ikke forbudt å ta et glass vin med barn i Norge. Å melde blir sånt,  er å sløse med Bvs ressurser!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, jabx skrev:

HERREGUD,er du seriøs???

Anonymkode: aa6e4...207

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes et glass er helt innafor 🙂

Min far tok gjerne en øl da jeg var barn, var da virkelig ikke noe jeg tok skade av. Barn har godt av å se at man kan ta et glass og så være fornøyd med det.

• Liker 9
Skrevet

Ja, det har jeg ofte gjort. Ingen har sett rart på meg for det. Men stopp med ett😉

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...