Gå til innhold

London med 15 åringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiser til London med to 15 åringer neste uke og jeg lurer da på om noen har tips som jeg kanskje ikke har tenkt på selv:) 

Har vært i London sikkert 7-8 ganger med venninnegjengen min,så er forsåvidt godt kjent. Men greit å få litt tips hvis noen har spesifikt noe som kan være perfekt for to tenåringsjenter.

Anonymkode: 08042...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra på West End, Harrods, Big Ben, Oxford street og London eye. Bedre blir det ikke!

Anonymkode: cd834...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er Harry Potter fans, så er det mye spennende å se og gjøre. Musicalen som går er det beste jeg noen gang har sett på et teater! Du har f.eks. House of Minimals, tror jeg det het, i SoHo, der du kan se mye av grafikken, avisforsider, osv som ble skapt for Harry Potter. Det går også ann å ta buss til Kings Cross og se på bagasjevogna som står inne i veggen på plattform 4 3/4. 

Ellers kan man jo vandre gatelangs, se på spennende butikker, gå på British Museum osv. Kommer jo helt an på hva 15-åringene er interessert i. Mine tenåringer var blodfan av HP, og hadde en strålende dag på British museum der vi så oss igjennom omtrent alle salene. De likte å se på gatebildet, merke seg forskjellene mellom hjemme og London, vi rota rundt i alle mulige slags små butikker, og fikk shoppa litt. Jeg liker Marks & Spencers! Veldig god kvalitet på tingene, i forhold til mange andre kjedebutikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reiser til London med to 15 åringer neste uke og jeg lurer da på om noen har tips som jeg kanskje ikke har tenkt på selv:) 

Har vært i London sikkert 7-8 ganger med venninnegjengen min,så er forsåvidt godt kjent. Men greit å få litt tips hvis noen har spesifikt noe som kan være perfekt for to tenåringsjenter.

Anonymkode: 08042...015

Annbefaler heller The Shard fremfor London Eye, du kommer dobbelt så høyt opp. (250 meter over bakke) og fantastisk utsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madam tussaude hadde min 15 åring ( og jeg) stor glede av. Lønner seg å kjøpe biletter på forhånd. Og ta den gule linjen til Westfield og five guys burger😍

Anonymkode: d0007...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de synes det er gøy med litt mysterier er det mulig å ta guidet tur til Sherlock Holmes område. Eller gå i Jack the ripper sine fotspor. Jeg var 14 da jeg gjorde det og elsket det. (Og er beinhard trucrime entusiast nå, så det har holdt seg😅

Anonymkode: 50d83...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de synes det er gøy med litt mysterier er det mulig å ta guidet tur til Sherlock Holmes område. Eller gå i Jack the ripper sine fotspor. Jeg var 14 da jeg gjorde det og elsket det. (Og er beinhard trucrime entusiast nå, så det har holdt seg😅

Anonymkode: 50d83...0ee

samme gate som madam tusaude, så hører inn under den opplevelsen. Må si det å gå av på Bakerstreet gjør noe med en, selv om man er over førti😂

Anonymkode: d0007...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste 16 åringen og jeg gjorde i London var shopping også var vi på en charterbuss. Vi var der bare 3 netter da.

Anonymkode: f478a...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan The Sky Garden være noe? Et alternativ til London Eye/The Shard? Gratis er det også, men må forhåndsbestilles på nett. Ellers anbefaler jeg å ta buss rundt i ulike nabolag istedet for turistbuss. Man får sett mer på den måten synes jeg, greit alternativ når man er sliten i beina, men samtidig vil se mer av byen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, DavinaWin said:

Kan The Sky Garden være noe? Et alternativ til London Eye/The Shard? Gratis er det også, men må forhåndsbestilles på nett. 

Også spennende å gå opp i Tower bridge og se ned gjennnom glassgulvet. :) 

Anonymkode: b1b71...20f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camden Town 

Shoreditch 

Southbank 

Afternoon tea på Sketch 

Tate Modern 

Sky Garden

Covent Garden 

Westfield 

Selfridges 

Boxpark

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i London da jeg var 15. Husker at jeg elsket London dungeon og madam tussauds. London eye var treg og kjedelig. Stod evigheter i kø og hjulet brukte uendelig lang tid rundt, så jeg husker det som veldig kjedelig. Hadde sikkert funnet det mer spennende nå i voksen alder.

Ellers var det shopping og British museum som også var kjekt! Vi dro også på en musikal. Også kjekt hvis man har interesse for det! 

Nå er dette 15 år siden, men det overnevnte var det jeg likte best den gangen 😊

Edit: og liker de Harry Potter er jo en av de mange tilbudene rundt det veldig populært 

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...