Gå til innhold

Selvdisiplin i sommerferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og både kjøper og lager min egen mat til vanlig. Jeg har utrolig dårlig selvkontroll når det gjelder usunn mat, og jeg kan ikke ha det i hus med mindre jeg skal spise det der og da fordi jeg ikke klarer å la være. Her klarer jeg å ha et godt og sunt kosthold uten mye snacks. Problemet er at jeg i sommerferien skal hjem til familien der det alltid finnes noe snacks. Det hadde i og for seg ikke vært et problem hadde det ikke vært for at det spises så å si hver kveld. Enten skal man ha is til dessert, potetgull til kveldskos eller gjerne begge deler. Da ryker viljestyrken min og jeg klarer ikke stå imot. 

Jeg leser jo om så mange her inne som klarer å gå ned i vekt og holde seg til tross for at feks mannen koser seg med snacks og godteri. Har dere noen teknikker for å ikke miste kontrollen og handle på ren impuls? 

Anonymkode: 5d52a...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme greia. Er på besøk hos familiene der det pøses på med godis og snacks og grillmat og kaker. Må rett og slett bare trimme mer! Må forbrenne mer og trene hardere, for å la være å spise i det selskapet der er jo umulig 😬

Anonymkode: 50541...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samme greia. Er på besøk hos familiene der det pøses på med godis og snacks og grillmat og kaker. Må rett og slett bare trimme mer! Må forbrenne mer og trene hardere, for å la være å spise i det selskapet der er jo umulig 😬

Anonymkode: 50541...809

Jeg har heldigvis sommerjobb på et sykehjem, så satser på jeg får inn en del trim der. Ellers blir det sikkert en del turer på fjellet. Men som kjent skal det ganske så mye til for å gå i null mtp. hvor mye energi som er i mat vs. hva man faktisk klarer å forbrenne. 

Anonymkode: 5d52a...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider