Gå til innhold

Har ME og fibromyalgi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å bli uføretrygdet da jeg er sliten av å jobbe alle dagene. Hvordan er prosessen for å erklære meg arbeids udyktig livet ut?

Anonymkode: 4c265...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøy deg på dine knær og trygle. Underkast deg andre mennesker og innrøm at du er mindreverdig. Da vil du få uføre ganske kjapt

Anonymkode: 13ca8...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Har du snakket med lege og NAV?

ja de mener jeg er psykisk syk.

Anonymkode: 4c265...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja de mener jeg er psykisk syk.

Anonymkode: 4c265...bf6

Da har du kanskje verken ME eller FM? 

Anonymkode: 8f5b7...187

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre noe. Først må du sykemeldes, deretter avklares og hvis nav er enig, åpner de for søknad om uføretrygd. Dette tar årevis. 

Anonymkode: 8a8ec...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du sykemeldes ut fra hvor mye du ikke klarer å stå i jobb -du må være helt/delvis sykemeldt ett år før du går over på aap, så kan du være på aap noen år mot at du er på div tiltak du og nav blir enige om -så kan du begynne å tenke uføre-søknad. Så begynn først å snakke med legen din om en sykemelding og ta det derfra. 

Anonymkode: cf75b...d67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å bli uføretrygdet da jeg er sliten av å jobbe alle dagene. Hvordan er prosessen for å erklære meg arbeids udyktig livet ut?

Anonymkode: 4c265...bf6

Det første som må skje er jo at legen din stiller diagnosen ME, og du blir sykmeldt. Vil ikke legen stille diagnosen, får du lete videre hos nye leger, og finne en som "tror på" den diagnosen.

Mange leger og helsepersonell mener ME er psykisk. Det kan forsåvidt hende. Hjernen kan tro på det, og så lure seg selv til å tro at den har smerter både her og der, og da kjennes de smertene. 

Så et eget tv-program om det her om dagen, og et par leger forklarte hvordan de hadde fått flere ME syke symptomfrie ved hjelp av intet mindre enn placebo, faktisk. Hjernens makt er enormt stor. De TRODDE de fikk medisin som skulle hjelpe, og dermed ble de bedre.

Anonymkode: 1a824...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønske at jeg en gang kunne ha lest «hvordan skal jeg bli frisk og fungere i jobb» framfor «hvordan kan jeg bli ufør» med disse diagnosene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, isw skrev:

Jeg skulle virkelig ønske at jeg en gang kunne ha lest «hvordan skal jeg bli frisk og fungere i jobb» framfor «hvordan kan jeg bli ufør» med disse diagnosene. 

Men først og frmst at man får en satt diagnose fra leger, og ikke finner på egne sykommer selv. I dag har jeg veldig vonst i kneet, tror nesten det er beinkreft og eneste helbrdelse er vel sykemelding og syden resten av sommeren ?

Anonymkode: 6d03a...03f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har med andre ord diagnostisert deg selv. Ikke bare med en, men med to diagnoser. Seriøse greier..

Anonymkode: 7fbe6...f36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å bli uføretrygdet da jeg er sliten av å jobbe alle dagene. Hvordan er prosessen for å erklære meg arbeids udyktig livet ut?

Anonymkode: 4c265...bf6

Først og fremst, dette er ikke noe du kan bestemme selv. Det er lege sin oppgave å finne ut om du er arbeidsdyktig eller ikke. ME og fibromyalgi anses av mange som tullediagnoser, og det er ikke uten grunn. "Vurderer å bli uføretrydget".. hva faen slags tull er det der? Hevder legen din at du er psykisk syk skal jeg saktens si meg enig med legen din, jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du erklærer selvfølgelig ikke deg selv som noe som helst i denne situasjonen, og hvis "alle leger" sier at det er psykisk forstår jeg det som om at du er ganske selvdiagnostisert på disse sykdommene? 

Både ME og Fibromyalgi innebærer LITT mer enn at du blir sliten av å jobbe, så kanskje det er psyken din som er problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...