Gå til innhold

Likestilling og kvinneundertrykkelsen i Islam


Martin13

Anbefalte innlegg

Hvor er de norske kvinnene som skriker hver gang en hvit mann rører seg når vi snakker Islam og hvilken undertrykkelse disse kvinnene og barna lever under? 

Hvor er korstoget da? Hvis kvinner skal ha like rettigheter som menn, så må man begynne i riktig hjørne mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av en eller annen grunn nekter feminister på venstresiden i vesten, å si noe negativt om Islam og hvordan kvinner blir behandlet i muslimske land.

Anonymkode: 49d0c...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er jo et god skjult skalkeskjul, ingenting med rettferdighet å gjøre. 

 

Anonymkode: 7c1e4...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Av en eller annen grunn nekter feminister på venstresiden i vesten, å si noe negativt om Islam og hvordan kvinner blir behandlet i muslimske land.

Anonymkode: 49d0c...d56

Nei, det gjør vi ikke. Gir full støtte til feminister fra muslimske miljøer:

https://www.abcnyheter.no/stemmer/2019/05/29/195581939/islam-trenger-en-seksuell-revolusjon

Anonymkode: 94b9a...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske jenters rettigheter er da et tema og en parole i hvert eneste 8. mars-tog jeg har deltatt i, og gjenstand for diverse paneldebatter i regi av feministiske organisasjoner. Det er generelt feminister som er mest opptatt av solidaritet med disse. Hvilket korstog har du selv startet? De eneste gangene de såkalt "innvandringskritiske" bryr seg om muslimske kvinners rettigheter, er når de kan bruke det som et argument mot de fæle innvandrerne, ellers gir de blaffen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion og kultur hører tett sammen i slike land og i minoritetsamfunn. Man kan ikke tro at Islam er lik på Kristendom. Det er flere hundre år siden Kristendommen rettferdigjorde drap for de gudløse. Islam trenger reformasjon, slik som kristendommen fikk, ellers er den et farlig utdatert system som ikke har noe med kjærlighet eller frihet å gjøre.

Anonymkode: 7c1e4...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Visjon said:

Muslimske jenters rettigheter er da et tema og en parole i hvert eneste 8. mars-tog jeg har deltatt i, og gjenstand for diverse paneldebatter i regi av feministiske organisasjoner. Det er generelt feminister som er mest opptatt av solidaritet med disse. Hvilket korstog har du selv startet? De eneste gangene de såkalt "innvandringskritiske" bryr seg om muslimske kvinners rettigheter, er når de kan bruke det som et argument mot de fæle innvandrerne, ellers gir de blaffen. 

Nå må du ikke ta alle under en kam. Det er lov å kalle en spade for en spade, en handling for en handling, uten å bli kallt for verken løgner eller rasist. Vi må skille mellom menneske og handling her. Dessuten så bør vi snakke åpent om hvordan integreringen vår virker i Norge. De aller fleste med meg er for innvanding så lenge vi først klarer å ta oss av våre egne landsmenn, dvs gi de jobbene først. Når vi er sikker på at alle nordmenn får gode nok rettigheter, så kan man ta inn innvandrere (arbeidsinnvandrere også). Men slik det er i dag, så blir ufaglært arbeid tatt foran nesen på nordmenn av folk som ikke har bodd i Norge før, ikke har statsborgerskap. Dessuten vet vi at muslimer har vanskelig for å ønske å respektere vår kultur (gjelder ikke alle, måtte bare si før du prøver deg på en generalisering igjen). Jeg og de aller fleste har ingenting imot folk som kommer til Norge for å gjøre en innsats for å bli norsk. Dessverre er det en rekke muslimer som rett og slett stryker på dette området, og det ødelegger for norske barn og familier. Kriminaliteten går opp, folk føler seg ikke så trygg. 

De fleste av oss ser på andre mennesker som likverdige mennesker. Og derfor skal man også kunne sette visse krav til minimum-funksjon i det norske samfunnet vi har bygget opp i flere hundre år.

Anonymkode: 7c1e4...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på å gå inn på temaet noen ganger, men opplever at det å kritisere noe som helst ved islam, nærmest er tabu. Både hos nordmenn, og ikke minst hos muslimer. Mange av dem kan blir utrolig aggressive når jeg nevner dette, selv damene.

Anonymkode: 47514...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...