AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #41 Skrevet 7. juli 2019 Man kan ligge med så mye menn man vil, det har ingen andre noe med. Bibelen er en eventyrbok uansett. Anonymkode: c41d1...189
Vox_populi Skrevet 7. juli 2019 #42 Skrevet 7. juli 2019 18 minutter siden, Ta imot Jesus skrev: Jo det kan man, Gud er glad i alle mennesker, alle mennesker synder både lite og stort. Jeg er ikke kristen lenger og er heterofil, men jeg dømmer ikke homofile, de må få leve det livet de selv vil selv om de er kristne. Mennesker er veldig flinke til å lulle seg inn i selvbedrag. Deriblant foretrekker noen å anse seg selv som kristne selv om knapt noen andre gjør det, og deres tro helt klart ikke er i samsvar med den som prediges i kirkene (tror på sjelevandring, f. eks.). Bibelen er krystallklar på punktet om homofili, og Luther sa: "Bibelen alene!" (er øverste autoritet). Noen forkaster både Bibelen og Luther (og det kan ingen hindre dem i), men det er litt dårlig gjort av dem å ville overta lutherske kirker i stedet for å starte sin egen, nye religion. 2
stepbystep Skrevet 7. juli 2019 #43 Skrevet 7. juli 2019 Ja, men det står ikke at kvinner ikke kan ligge med kvinner 😜 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #44 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, stepbystep skrev: Ja, men det står ikke at kvinner ikke kan ligge med kvinner 😜 Jo, det står visst noe som kan tolkes i den retningen. Anonymkode: 18418...b2d
Ikke ta imot jesus Skrevet 7. juli 2019 #45 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, Vox_populi skrev: Mennesker er veldig flinke til å lulle seg inn i selvbedrag. Deriblant foretrekker noen å anse seg selv som kristne selv om knapt noen andre gjør det, og deres tro helt klart ikke er i samsvar med den som prediges i kirkene (tror på sjelevandring, f. eks.). Bibelen er krystallklar på punktet om homofili, og Luther sa: "Bibelen alene!" (er øverste autoritet). Noen forkaster både Bibelen og Luther (og det kan ingen hindre dem i), men det er litt dårlig gjort av dem å ville overta lutherske kirker i stedet for å starte sin egen, nye religion. Alle synder både lite og mye, jeg mener er man homofil så er det bedre å leve som homofil og være en kristen enn å leve som homofil og ikke ha noen tro, tror ikke gud sender homofile som ellers er kristne til avgrunnen. det er en synd ja men alle synder. All sex utenfor ekteskap som mann og kvinne er også synd på lik linje som homofile. samme med de som er skilt, finner e en ny partner så er det også en stor synd. Utrolig at jeg lot meg lure av bibelen i så lang tid, bibelen er en stor vits 1
Ikke ta imot jesus Skrevet 7. juli 2019 #46 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, stepbystep skrev: Ja, men det står ikke at kvinner ikke kan ligge med kvinner 😜 Nettopp, bibelen er en stor vits
Gjest livetsgrubel Skrevet 7. juli 2019 #47 Skrevet 7. juli 2019 På 14.6.2019 den 14.08, AnonymBruker skrev: Ja. Flere plasser. Hvordan man velger å forholde seg til det, blir opp til hver enkelt. Men det står mye mer enn det, og en dag skal vi alle møte Gud. Det gjelder både de som tror på Gud, og de som ikke gjør det. Det møtet er obligatorisk. Anonymkode: 452fb...40d Hva mener du skal skje under møtet for de som ikke tror??? At de skal få sjansen til å ta imot Gud?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #49 Skrevet 9. juli 2019 På 7.7.2019 den 20.14, livetsgrubel skrev: Hva mener du skal skje under møtet for de som ikke tror??? At de skal få sjansen til å ta imot Gud? Hvis de ikke har tatt imot frelsen, må man svare for alle syndene sine selv den dagen. Da går man fortapt. Ingen trenger å oppleve det, men mange velger dessverre det. Anonymkode: 452fb...40d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #50 Skrevet 9. juli 2019 På 7.7.2019 den 20.13, Ta imot Jesus skrev: Alle synder både lite og mye, jeg mener er man homofil så er det bedre å leve som homofil og være en kristen enn å leve som homofil og ikke ha noen tro, tror ikke gud sender homofile som ellers er kristne til avgrunnen. det er en synd ja men alle synder. All sex utenfor ekteskap som mann og kvinne er også synd på lik linje som homofile. samme med de som er skilt, finner e en ny partner så er det også en stor synd. Utrolig at jeg lot meg lure av bibelen i så lang tid, bibelen er en stor vits Nei, man kan ikke leve som homofil hvis man vil være kristen. Ja, sex utenfor ekteskapet er også synd. Samme er det å skille seg fordi man fikk lyst på noen andre. Det du glemmer, er at det er forskjell på å falle i synd, og på å leve i synd. Homofilt samliv er et eksempel på et slikt valg. Anonymkode: 452fb...40d 1
Snefriid Skrevet 9. juli 2019 #51 Skrevet 9. juli 2019 På 14.6.2019 den 14.08, AnonymBruker skrev: Ja. Flere plasser. Hvordan man velger å forholde seg til det, blir opp til hver enkelt. Men det står mye mer enn det, og en dag skal vi alle møte Gud. Det gjelder både de som tror på Gud, og de som ikke gjør det. Det møtet er obligatorisk. Anonymkode: 452fb...40d Skal vi det?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #52 Skrevet 9. juli 2019 På 14.6.2019 den 14.08, AnonymBruker skrev: Ja. Flere plasser. Hvordan man velger å forholde seg til det, blir opp til hver enkelt. Men det står mye mer enn det, og en dag skal vi alle møte Gud. Det gjelder både de som tror på Gud, og de som ikke gjør det. Det møtet er obligatorisk. Anonymkode: 452fb...40d Jeg er ateist og tror derfor at det ikke blir noe slikt møte. Men hvis det blir det, så tror jeg at Gud er så god at han ser at jeg har vært snill hele livet og gjort mitt beste for å hjelpe andre. Jeg tror heller han kommer til å dømme slike som deg, som setter seg høyere enn andre og mener de har rett basert på en tekst skrevet av andre mennesker. Hvor er de kristne når vi andre prøver å redde planeten dere mener Gud skapte? Jo, dere deler ut gratis bibler som skal tære enda litt mer på planeten vår. Bruk litt energi på å redde jorda og litt mindre på å fordømme andre... Anonymkode: 9e49f...e1f 1
Gjest livetsgrubel Skrevet 9. juli 2019 #53 Skrevet 9. juli 2019 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis de ikke har tatt imot frelsen, må man svare for alle syndene sine selv den dagen. Da går man fortapt. Ingen trenger å oppleve det, men mange velger dessverre det. Anonymkode: 452fb...40d Utdype gjerne dette. Når mener du er siste mulighet for å ta imot frelsen? Endret 9. juli 2019 av livetsgrubel
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2019 #54 Skrevet 9. juli 2019 På 17.6.2019 den 22.44, Jdz skrev: Godt dette bare er en eventyrbok uansett og ikke noe vi skal basere livene våre på. Tro det er lite ved bibelen som ligner på et eventyr... Mer som en drama/thriller. Anonymkode: e70b9...793
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #55 Skrevet 10. juli 2019 På 7.7.2019 den 20.14, livetsgrubel skrev: Hva mener du skal skje under møtet for de som ikke tror??? At de skal få sjansen til å ta imot Gud? Hvis man dør uten å ha tatt imot frelsen, dør man i syndene sine. Da venter det dom. 19 timer siden, Snefriid skrev: Skal vi det? Ja. Ingen kan velge å ikke møte opp. Det møtet skjer enten man tror eller ikke. 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ateist og tror derfor at det ikke blir noe slikt møte. Men hvis det blir det, så tror jeg at Gud er så god at han ser at jeg har vært snill hele livet og gjort mitt beste for å hjelpe andre. Jeg tror heller han kommer til å dømme slike som deg, som setter seg høyere enn andre og mener de har rett basert på en tekst skrevet av andre mennesker. Hvor er de kristne når vi andre prøver å redde planeten dere mener Gud skapte? Jo, dere deler ut gratis bibler som skal tære enda litt mer på planeten vår. Bruk litt energi på å redde jorda og litt mindre på å fordømme andre... Anonymkode: 9e49f...e1f Det er her mange misforstår. Frelsen handler ikke om egne prestasjoner. Det handler om hva Jesus har gjort på Golgata. Nei, jeg er ikke satt høyere enn noen andre. Gud elsker alle like mye, og gir alle samme tilbud, helt ufortjent, og av bare nåde. Men man må ta imot den nåden. Dommen er det Gud som tar seg av. Å opplyse om synd er ikke det samme som å dømme. Det er å opplyse om rett og galt, og advare om konsekvensene for synden. Å bryte loven gir også konsekvenser, og det er dommeren som avsier dom for forbrytelsen(e). 12 timer siden, livetsgrubel skrev: Utdype gjerne dette. Når mener du er siste mulighet for å ta imot frelsen? Så lenge man lever har man i hvert fall en mulighet til å ta det valget. Jeg tror absolutt Gud har en måte å nå alle på i løpet av livet. Kanskje møter han til og med noen av oss på dødsleiet. Jeg sitter ikke på alle svarene, men har full tillit til at Gud er rettferdig, og har fullstendig kontroll. Anonymkode: 452fb...40d 2
Gjest livetsgrubel Skrevet 10. juli 2019 #56 Skrevet 10. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man dør uten å ha tatt imot frelsen, dør man i syndene sine. Da venter det dom. Ja. Ingen kan velge å ikke møte opp. Det møtet skjer enten man tror eller ikke. Det er her mange misforstår. Frelsen handler ikke om egne prestasjoner. Det handler om hva Jesus har gjort på Golgata. Nei, jeg er ikke satt høyere enn noen andre. Gud elsker alle like mye, og gir alle samme tilbud, helt ufortjent, og av bare nåde. Men man må ta imot den nåden. Dommen er det Gud som tar seg av. Å opplyse om synd er ikke det samme som å dømme. Det er å opplyse om rett og galt, og advare om konsekvensene for synden. Å bryte loven gir også konsekvenser, og det er dommeren som avsier dom for forbrytelsen(e). Så lenge man lever har man i hvert fall en mulighet til å ta det valget. Jeg tror absolutt Gud har en måte å nå alle på i løpet av livet. Kanskje møter han til og med noen av oss på dødsleiet. Jeg sitter ikke på alle svarene, men har full tillit til at Gud er rettferdig, og har fullstendig kontroll. Anonymkode: 452fb...40d Og hva kan dommen bli ?? Det er jo ingen samarbeid mellom himmel og helvete
Klossmajor Skrevet 14. juli 2019 #57 Skrevet 14. juli 2019 På 20.6.2019 den 13.33, Oppgitt78 skrev: Holder det ikke med legeerklæring for å slippe, altså? Hvis Jahve ikke frister kan man alternativt henvende seg til Odin og levere søknad til Valhall i stedet. 1
Rozárka Skrevet 14. juli 2019 #58 Skrevet 14. juli 2019 På 12.6.2019 den 14.28, Chiyo skrev: Nei. Ed Oxford er en kristen mann utdannet ved Thalbot School of Theology og han har forsket på hvordan bibelen blir brukt som et våpen mot homofile. Oxford har samlet på bibler og har flere bibler som er flere hundre år gamle. Han har både engelske bibler, svenske, tyske, franske, osv. Han har funnet ut av det ikke alltid har stått at menn ikke skal ligge med menn, og at DIN bibel kanskje bare er oversatt feil. I tredje mosebok 18.22 står det "Hos en mann skal du ikke ligge som en ligger hos en kvinne; det er en vederstyggelighet." Oxford mener at dette er feilt oversatt, fordi eldre versjoner av den norske bibelen handler dette om pedofili. At menn ikke skal ligge med små gutter som med kvinner. Det er noe helt annet enn det som står i bibelen nå. Altså, når folk bruker bibelen til å argumentere mot homofili, så siterer de noe som er endret over tid, og som ikke reflekterer det som sto i de eldre versjonene av bibelen. I følge Oxford, så fordømmer bibelen overgrep mot smågutter, ikke sex mellom voksne menn. https://www.forgeonline.org/blog/2019/3/8/what-about-romans-124-27?fbclid=IwAR2DGYIiCbYqrbLV8V43Oy6VqVq3kUdqQaPGnw-2tQUPAoCbLxycIJSJjlU Man kan jo alltid prøve seg med å vri på ting. Men saken er at det står noe der som enkelte misbruker til å ødelegge livet for andre. Noe som er en stor synd. Om det er tilfelle det du sier ville man vridd bibelteksten om til å forsvare å legge seg med ei småjente fordi det kun er nevnt smågutter i skriften. Så jeg tror ikke man skal vektlegge hva den gode Oxford prøver å få det til at teksten sier.
Rozárka Skrevet 14. juli 2019 #59 Skrevet 14. juli 2019 (endret) Poenget med å ta for seg den disputten man har er at i tidligere tider ble Bibelen benyttet til å forsvare slaveri. Noe man ikke gjør lenger. Det har man sluttet med. Nå for tiden er det mere populært å bruke den til å forsvare utfall mot homofile. Noe man også må slutte med. Det står mye rart i den boka som ikke stemmer overens med hovedbudskapet. Man må ikke miste dette av syne. Noe de som angriper de homofile, lesbiske, transer og andre gjør. Det er ikke opp til mennesker å fordømme. Der mennesker er jævler møtes man ikke av Gud med mer av samme slag. Så den godeste Ed Oxford får bare legge vekk halmstråene sine og ta fram hele boka istedet for enkeltord. Endret 14. juli 2019 av Rozárka
Rozárka Skrevet 14. juli 2019 #60 Skrevet 14. juli 2019 På 9.7.2019 den 21.44, AnonymBruker skrev: Tro det er lite ved bibelen som ligner på et eventyr... Mer som en drama/thriller. Anonymkode: e70b9...793 Bibelen er et helt bibliotek med bøker som har ulike forfattere og er nedtegnet til ulike tider. Handlingen omfatter det jødiske folkets historie og hendelsene i de første kristne menighetene. Det er hverken en eventyrbok, et drama eller en thriller. det er en nedtegnelse av hendelsene i historien til et bestemt folk. På godt og vondt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå