AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #1 Skrevet 12. juni 2019 Jeg har en valp på 6 mnd som piper, huffer seg og virker urolig. Vi går turer, koser masse, leker og selvfølgelig får den mat og vann. Det er jo begrenset hvor mye jeg kan sitte å klappe eller leke med den i løpet av en dag. Han har holdt på med dette nå en 14 dagers tid og til slutt så får jeg litt nok og lurer han inn i buret med noen godbiter. Da sovner han med en gang. Han er frisk som en fisk, det er ikke lenge siden vi var hos dyrlege for sjekk. Det virker som han blir fornøyd når han får ligge i buret, men jeg føler nesten at jeg straffer han ved å legge han i det. Buret står åpent hele dagen lang, så hvis Jan føler for det kan han legge seg der når som helst. Mer det alderen som gjør så han er sånn? Jeg har hatt valper før, men det er veldig mange år siden nå, så husker ikke helt hvordan det var. Anonymkode: c2b0a...cc9
LadyGrey Skrevet 12. juni 2019 #3 Skrevet 12. juni 2019 Kan hende han trenger å lære seg å slappe av. Så kalt ro-trening.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #4 Skrevet 12. juni 2019 Han får hvile så mye han vil. Jeg klapper og koser når han oppsøker meg. Selvfølgelig noen ganger når jeg beveger meg rundt i huset og han dilter etter også. Jeg maser ikke på han, han får styre lek og kos. Han sover i sofaen og på gulvet også, men når han er så urolig så får jeg han i buret og han sovner tvert. Jeg har lurt litt på om det kan være pubertet også. Jeg får se det ann, han er en trygg og tillitsfull valp og jeg kjefter ikke på han når han holder på heller. Hender jeg snakker til han og det holder. Jeg skjønner ikke hvordan han skal ha blott overstimulert heller. Han er ille på kvelden, men da skal vi uansett legge oss og han sover og snorker hele natta igjennom. Anonymkode: c2b0a...cc9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #5 Skrevet 12. juni 2019 37 minutter siden, Snorkfrøken skrev: Kan hende han trenger å lære seg å slappe av. Så kalt ro-trening. Hva er rottrening? Det vil jeg gjerne lære. Han lærer veldig fort av seg. Anonymkode: c2b0a...cc9
LadyGrey Skrevet 12. juni 2019 #6 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er rottrening? Det vil jeg gjerne lære. Han lærer veldig fort av seg. Anonymkode: c2b0a...cc9 Bare å google 😃 men handler om å lære seg å lese valpen og legge den i bur/grind når den er trøtt, sliten og overstimulert. Valper har og godt av å lære seg at det ikke må skje noe hele tiden. At man kan sette seg på en benk ute å valpen sitter eller legger seg og slapper av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå