Gå til innhold

Forslag til middager som kan varmes senere?


Fruktninja

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som kanskje kan komme med litt tips og sånn?

I en periode nå så vil jeg lage noen ferdige middager/delvis ferdige middager for et eldre familiemedlem, slik at vedkommende kan gå i fryseren og ta opp og varme, og slik få en lettere hverdag.

‘’Problemet’’ er at jeg er litt tom for ideer til hva som kan være godt og ikke minst praktisk gjennomførbart å fryse og deretter varme opp igjen.

Hjemmelaget ertesuppe, kjøttsuppe, lapskaus er jo topp, det samme er oppskåret svine/oksestek m saus, og kjøttkaker, slik at det bare er å koke poteter/grønnsaker. Men så stopper det litt opp for meg.. «Fremmed» mat er vedkommende ikke komfortabel med, så for eksempel kylling i tikkamasala saus er ikke aktuelt! 😊

Er det noen som har forslag til mat som kan egne seg her?

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiskegrateng.

Fiskekaker

Karbonader

 

 

Anonymkode: 29457...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasaus, både hvit og rød, med pesto, chilli osv med evt scampi, laks, kjøttboller.. Eller kjøttkaker / karbonader - kan lages av svin, storfe, kylling.. Pastasalater kan godt serveres kalde, eller salat med ris, bygg osv ispedd kylling eller egg..

Supper, grønnsakssuppe, kjøttsuppe, fiskesuppe, hjemmelaget tomatsuppe med egg..

Gryteretter

potetball/komle/klubb - kjært barn osv, kan både varmes og stekes (og fryses som alle forslagene over kan..)
 

Lasagne, kan også lages med brød faktisk, eller med alternativer til pasta i form av aubergine osv..

Grønnsaksgrateng, med eller uten kjøtt/fisk/sjømat

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks. Sodd, eggpai (quiche,osteopai, skinkepai osv), fiskesuppe, bacalao, fårikål, 

Anonymkode: 432e3...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purésupper, feks av blomkål, eller gulrøtter, eller potet- og purresuppe.

Jeg fryser også ofte hjemmelaget kålrabistappe, godt til fiskekaker eller pølser.

Anonymkode: c3753...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du nevner jo sjøl det jeg ville foreslått.   

Alle gryteretter fra en enkel pølselapskaus til fårikål, viltgryter og ulike frikasséer er kanskje noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...