Gå til innhold

Rettigheter som leieboer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en tvist i mitt ferske leieforhold. Vet ikke hvor mye jeg kan utdype her uten å bli gjenkjent, men det handler om glipper i vinduer, lekkasje i kran og oppvaskmaskin på kjøkken etc. 

Alt skal fikses, men når? Skjer ingenting uansett hvor mye jeg «maser». 

Jeg er egentlig lei hele leieforholdet og vil ut. Får jeg kommet meg ut på noen måte? Finnes det noe form for angrerett?

Anonymkode: acec2...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan si opp kontrakta. Det må gjøres skriftlig, og oppsigelsestiden står i kontrakta. Det er vanligvis fra 1-3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du forklare utleier at det går på livskvalitet og at det er fare for å eventuelt få muggsopp i leieobjektet. Du kan kreve at utleier gjør noe med det. 

Men hva sier kontrakten din? 

Er du helt blank på hvilke lover etc du kan referere til kan du kontakte leieboerforeningen. De hjalp meg MYE da utleier nektet å gjøre noe med strømmen hos meg. (Kunne ikke vaske klær på 40 grader fordi strømmen gikk, kunne ikke se på TV og bruke lys samtidig etc) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kreve å sette leia inn på sperra konto inntil dette er ordna. Da må du og utleier signere for å frigi beløpet. Sjekk husleieloven, og https://advokatsidene.no/nar-kan-du-holde-tilbake-husleie/

Spørsmålet er der i mot hvor vidt dette er mangler du burde gjort deg kjent med under visning. 

Anonymkode: 23d2a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...