Gå til innhold

Kan jeg bruke svart kjole i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte først å bruke en lyserosa kjole, så fikk jeg vite at det ikke er lov å bruke lyse farger. 

Den eneste jeg har utenom den lyserosa, er en sort kjole. Kan jeg bruke den?

Anonymkode: 2d433...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem sier at det ikke er lov med lyse farger? Man skal unngå brudekjole/farger, men vanlig lyserosa er jo ikke så blek. 

Før var sort i bryllup brudd på kutyme, nå er det mer akseptert, men jeg ville holdt meg til de gamle reglene. Er jo så mange ganger ellers at man ender med sort, så hvorfor da også utfordre normene i bryllup.

Anonymkode: 8497a...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort i bryllup er ikke ok i min bok, i hvert fall. Men hvorfor i all verden kan man ikke bruke lyse farger? Hvem sier det? 

Anonymkode: 7d8a1...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjolen er så lys at den kan forveksles med en brudekjole skal du unngå den rosa kjolen. Ellers: kjør på med den.

Svart kjole unngår man helst.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart, rødt og samme farge som på brudens kjole er ikke greit å bruke! Husk også at bruden skal være den som er finest kledd av alle😊

Anonymkode: f33c6...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo bare tull alt sammen. Snakk med brudeparet som har innbydd til fest, hva de mener. For min del kunne de kommet i kjeledress og klogger om de ønsket det. For meg var det å ha venner med som betydde alt, hva de var kledd i gav jeg blanke blaffen i. Hadde en fantastisk fest den gangen, et godt minne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår full brudekjole. Og lat som det egentlig er ditt bryllup. Vær skikkelig  på brudgommen. ;)

Anonymkode: faa20...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Dette er jo bare tull alt sammen. Snakk med brudeparet som har innbydd til fest, hva de mener. For min del kunne de kommet i kjeledress og klogger om de ønsket det. For meg var det å ha venner med som betydde alt, hva de var kledd i gav jeg blanke blaffen i. Hadde en fantastisk fest den gangen, et godt minne.

At du mener det er tull er en personlig ytring. Helt greit, det. Men ikke på generelt grunnlag.

Det er helt normalt å unngå hvitt og svart (og visse røde kjoler) i bryllup. Det er også helt normalt med kleskode, selv om dette ikke er nevnt i denne tråden. Antrekk: «kjeledress» er selvsagt ingen normal kleskode i bryllup. Man er ikke på en byggeplass, heller, og det er normal skikk og bruk å pynte seg til brudeparets ære. Brudeparet skal få slippe å svare på alle mulige spørsmål om dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott skrev:

At du mener det er tull er en personlig ytring. Helt greit, det. Men ikke på generelt grunnlag.

Det er helt normalt å unngå hvitt og svart (og visse røde kjoler) i bryllup. Det er også helt normalt med kleskode, selv om dette ikke er nevnt i denne tråden. Antrekk: «kjeledress» er selvsagt ingen normal kleskode i bryllup. Man er ikke på en byggeplass, heller, og det er normal skikk og bruk å pynte seg til brudeparets ære. Brudeparet skal få slippe å svare på alle mulige spørsmål om dette. 

Joda, men dette er ikke et offentlig kongebryllup. Selvfølgelig kommer det an på hvor godt man kjenner brudeparet. Jeg forutsetter at de som blir invitert til middag gjør akkurat det. Det finnes ikke noe fasit i vanlige bryllup egentlig, det er jo opp til brudeparet å bestemme. Jeg skrev kle dere akkurat som dere  vil :)  i innbydelsen. For meg var festen viktig, de fleste kom i vanlige kjoler i alle farger, mennene kom i dress og smoking. Noen hadde bunad. Men jeg gav egentlig blaffen. Festen var viktig der vi var ferdig i kirken, kunne slappe av på festen og gjennomføre den fordømte talen :)  Så var det bare så herlig fest! Glemmer den aldri, og vi holdt på til langt på natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...