Gå til innhold

Ett glass vin om dagen - OK?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå holder jeg på å gå ned i vekt og miste fettprosent. Når jeg har nådd vekten min skal jeg begynne å bygge muskler. Jeg trener nå også, så litt muskelvekst skjer jo selvfølgelig nå også. 

Lurte på om ett glass med vin hver kveld vil være veldig ødeleggende ift det å bygge muskler? Vinglasset skal regnes inn i kaloribehovet mitt pr dag, og det er vin med under 3 gram sukker pr liter. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 6dedd...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil vel ikke direkte ødelegge, men kanskje en litt dårlig vane å ha i seg alkohol hver eneste kveld. 

Anonymkode: e1b2d...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Vanlig i mange andre land, så hvorfor ikke. Så lenge du er innafor kaloribudsjettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå holder jeg på å gå ned i vekt og miste fettprosent. Når jeg har nådd vekten min skal jeg begynne å bygge muskler. Jeg trener nå også, så litt muskelvekst skjer jo selvfølgelig nå også. 

Lurte på om ett glass med vin hver kveld vil være veldig ødeleggende ift det å bygge muskler? Vinglasset skal regnes inn i kaloribehovet mitt pr dag, og det er vin med under 3 gram sukker pr liter. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 6dedd...8f2

Jeg bekymrer meg først og fremst for din avhengighet for alkohol enn noe annet 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til utlandet og regner derfor med det blir litt vinkos på kveldene. Skal være borte i 2 uker 🙈 

Så det er et spesielt tilfelle, ikke noe jeg gjør hjemme. Hehe, så ingenting å bekymre seg for altså. 

Ts 

Anonymkode: 6dedd...8f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal til utlandet og regner derfor med det blir litt vinkos på kveldene. Skal være borte i 2 uker 🙈 

Så det er et spesielt tilfelle, ikke noe jeg gjør hjemme. Hehe, så ingenting å bekymre seg for altså. 

Ts 

Anonymkode: 6dedd...8f2

ja det var da godt 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå holder jeg på å gå ned i vekt og miste fettprosent. Når jeg har nådd vekten min skal jeg begynne å bygge muskler. Jeg trener nå også, så litt muskelvekst skjer jo selvfølgelig nå også. 

Lurte på om ett glass med vin hver kveld vil være veldig ødeleggende ift det å bygge muskler? Vinglasset skal regnes inn i kaloribehovet mitt pr dag, og det er vin med under 3 gram sukker pr liter. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 6dedd...8f2

Jeg tipper det har nærmest null effekt, men en toppidrettsutøver ville droppet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin, eller alkohol generelt er uheldig når du skal ned i vekt. For en kort ferietur spiller selvsagt ikke et daglig vinglass noen rolle. Ellers synes jeg ett glass vin hver dag er mye, særlig hvis du er kvinne. Alkohol endrer fett og sukkeromsetningen i leveren, så konsekvensen blir større enn bare kaloriene som er i selve vinen du drikker. Kos deg med en god kopp te eller noe annet på kvelden til hverdags, er mitt råd både mht vekt og helse. Så kan du heller glede deg til et vinglass i helgen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kitcat skrev:

Vin, eller alkohol generelt er uheldig når du skal ned i vekt. For en kort ferietur spiller selvsagt ikke et daglig vinglass noen rolle. Ellers synes jeg ett glass vin hver dag er mye, særlig hvis du er kvinne. Alkohol endrer fett og sukkeromsetningen i leveren, så konsekvensen blir større enn bare kaloriene som er i selve vinen du drikker. Kos deg med en god kopp te eller noe annet på kvelden til hverdags, er mitt råd både mht vekt og helse. Så kan du heller glede deg til et vinglass i helgen.  

Tusen takk for tips! 😊 drikker ikke hver kveld når jeg er hjemme nei, da holder jeg meg til lørdager. Ikke hver uke heller 😊 

Kanskje lurt å prøve å styre meg selv om jeg er på ferie da. 

Ts 

Anonymkode: 6dedd...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips! 😊 drikker ikke hver kveld når jeg er hjemme nei, da holder jeg meg til lørdager. Ikke hver uke heller 😊 

Kanskje lurt å prøve å styre meg selv om jeg er på ferie da. 

Ts 

Anonymkode: 6dedd...8f2

Lov å kose seg litt på ferie da! Tror neppe et glass vin daglig på en ferieuke påvirker vekten din noe særlig akkurat. Så kan du heller stramme inn hjemme ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på slankekur, men tracker maten min for øyeblikket og har akkurat veid (og drukket) ett glass rødvin. Favoritt-vinglasset mitt er et sånt typisk lite kvinne-glass. Det jeg normalt slår i er veid til nøyaktig 100g og har angivelig 85 kalorier. Jeg har også akkurat registrert at vin, i tilegg til alkoholen,faktisk har noen næringsstoffer av fornuft i seg. Der er feks litt jern, magnesium, litt B-vitaminer++ . Jeg har stor tro på at et glass vin til dagen i ferien, vil gå helt fint. ☺️

Anonymkode: f8be3...d34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker litt vin eller sider hver dag og synes det er godt. 

Anonymkode: b200e...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Kitcat skrev:

Lov å kose seg litt på ferie da! Tror neppe et glass vin daglig på en ferieuke påvirker vekten din noe særlig akkurat. Så kan du heller stramme inn hjemme ;)

Er lov å kose seg hver dag, om en vil.

Anonymkode: e649d...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Lurte på om ett glass med vin hver kveld vil være veldig ødeleggende ift det å bygge muskler»

Nei! 😉

Anonymkode: 5513a...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selveste Berit Nordstrand sier man kan ta seg et lite glass rødvin (nesten) hver kveld, tror faktisk det er sunnere å drikke et lite glass rødvin hver kveld fremfor å bøtte nedpå alkohol i helgen. Det er totalen som teller.... 

 

Anonymkode: d61d8...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selveste Berit Nordstrand sier man kan ta seg et lite glass rødvin (nesten) hver kveld, tror faktisk det er sunnere å drikke et lite glass rødvin hver kveld fremfor å bøtte nedpå alkohol i helgen. Det er totalen som teller.... 

 

Anonymkode: d61d8...5de

Selvfølgelig er det ikke det, for da får leveren aldri "fri". 

Anonymkode: 1156a...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett glass vin hver kveld i 2 uker mens du er på ferie har ingenting å si. 

Anonymkode: 2d2e8...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt også hva du mener med ett glass. Mange fyller jo opp vinglassene til randen og kaller det ett glass når det egentlig er 3-4 serveringer 😂

Anonymkode: e1b2d...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det ikke det, for da får leveren aldri "fri". 

Anonymkode: 1156a...77e

Med en slik alkoholmengde får leveren en hel masse fri. Fettet i maten vil være mer skadelig, for en med gjennomsnittlige spisevaner.

Men det kan være ugunstig å venne seg til å drikke alkohol hver dag, for plutselig en dag eskalerer det.

Anonymkode: 32eb3...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...