Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe denne. Har prøvd bæresjal men babyen min synes der ble for tett og liker ikke å ligge sånn uten å kunne se noe. Hun er 3 mnd. Hater å ligge i vogn

Noen som har erfaring med ergobaby 360 bæresele? Tenker spørre dere før jeg bestiller.

Anonymkode: e1005...076

AnonymBruker
Skrevet

Liker den godt.

Anonymkode: aaf1b...63b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lånte en av ei venninne en periode, og syntes den var et mareritt å ta på selv. Kjøpte angelpack når han var ca 2,5 mnd, og den har vi brukt så mye! Lett å ta på selv, kan brukes på ryggen nå som han er større (men det får jeg foreløpig ikke til selv 🙈). Kjøpte brukt på finn, så sjekk der eller den bæretøy kjøp salg ettelleranna på face 👌

Anonymkode: 69fc0...846

Skrevet

Liker den veldig godt. Synes ikke den er vanskelig å få på alene. Bruker min enda, barnet mitt er snart to år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er god å ha på og babyen/barnet sitter godt. Men jeg fikk ikke til å bruke nyfødtinnlegget, så ble ikke brukt før baby var ca 4 mnd.

Og den er ikke helt enkel å få på selv, jeg slet veldig med å feste den øverste reima på ryggen, men fant meg en teknikk etterhvert.

Anonymkode: cf943...1b2

AnonymBruker
Skrevet

Den har et nyfødtinnlegg som er rene marerittet. Hvis du absolutt vil gå for sele, prøv heller omni 360! Husk at du ikke skal bære forovervendt før 6 mnds alder, dog. 

Men det er nok ikke sjalet baby ikke liker. I den alderen er det vanlig at de er mer nysgjerrige og dermed utålmodig i sjalet, hvilket sjal har du? Er det elastisk, siden du sier han ikke ser noe særlig? Hvis det er vevd, meld deg inn i Norsk Bæregruppe å spør om konkrete knyt for bedre "utsikt". Baby er også snart gammel nok for hoftebæring, da ser de mye mer.

Anonymkode: 01560...e34

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min bodde i den frem til hun aksepterte å ligge i vogna etter ca 4 mnd. Nyfødtinnlegget var ikke noe problem synes jeg, men hadde min egen teknikk for å legge henne nedi. La hele selen utover et bord, puttet innlegg og baby på plass, bøyde meg over og festet selen.

Anonymkode: b1ced...a3c

• Liker 1
Skrevet

Vil du bruke litt penger på det så ville jeg absolutt gått for omni 360 ja, men vanlig 360 er også helt super, bruker den hver dag, gjerne når vi får i skogen. Har den også med hvis jeg må ha med ungen på butikken 😊 jeg hadde først den originale og den var mye stivere og tettere så liker 360 bedre. Ofte kan du prøve de på barnebutikk, anbefaler deg å gjøre det! 

Skrevet (endret)

Veldig fornøyd 😊 brukt helt fra han er nyfødt og brukes fortsatt. Han er 14 mnd og kosesyk etter barnehagen. Puttet han oppi den når jeg lager middag og zet funker kjempebra fortsatt. Fordeler vekten bra og er lett  å bruke 

Endret av Cyndaquil
  • Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Ville heller kjøpt Adapt hvis du absolutt skal gå for Ergobaby. Nyfødtinnlegg og borrelås, som det er på 360, er greit å unngå! 

Skrevet (endret)

(jeg syntes borrelåsen er helt gull) 

Endret av Blingblingtahei
  • Liker 1
Skrevet

Den er alt for klumpete og varm for min del. Har manduca og er fornøyd med den, selv om jeg kunne hatt den enda tynnere, men ville sjekket ut meh dai, tula eller angelpack 😊 de er tynnere i panelet og vil både føles mer behagelig for barnet og bli mindre varm. 

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet

Anbefaler heller integra (baby/1), mye tynnere i stoffet, tynnere midjebelte (husk forresten at seler har midjebelte, ikke hoftebelte.. Viktig!) og myyye penere enn ergobabys 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi har omni 360 og den er gull verdt, bruker den hver dag! Og jeg synes den er veldig lett å ta på alene. Om man er redd den blir for varm kan man kjøpe cool air varianten :) pluss at ergobaby har svært god støtte i midjen som er fint for meg med dårlig rygg og skuldre. Blir ikke sliten uansett hvor lenge jeg går med den.

Anonymkode: 579f6...83f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har omni 360 og den er gull verdt, bruker den hver dag! Og jeg synes den er veldig lett å ta på alene. Om man er redd den blir for varm kan man kjøpe cool air varianten :) pluss at ergobaby har svært god støtte i midjen som er fint for meg med dårlig rygg og skuldre. Blir ikke sliten uansett hvor lenge jeg går med den.

Alle ergonomisk riktige seler har god støtte i midjen, så fremst en har de rett plassert - altså i midjen, og ikke på hofta etc 🙂

Med det sagt, TS, seler er ikke universale - selv om mange her er fornøyd med Ergoaby er det ikke gitt at den passer din kropp. Anbefaler deg å melde deg inn i Norsk Bæregruppe og å finne din lokale bæregruppe for å bli med på bæretreff! Bæremiljøet er kjempetrivelig, og du vil nok få prøvd mange varianter om du bare spør 🙂

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle ergonomisk riktige seler har god støtte i midjen, så fremst en har de rett plassert - altså i midjen, og ikke på hofta etc 🙂

Med det sagt, TS, seler er ikke universale - selv om mange her er fornøyd med Ergoaby er det ikke gitt at den passer din kropp. Anbefaler deg å melde deg inn i Norsk Bæregruppe og å finne din lokale bæregruppe for å bli med på bæretreff! Bæremiljøet er kjempetrivelig, og du vil nok få prøvd mange varianter om du bare spør 🙂

Ja glemte å skrive at vi testet med sjal og det ble for lite støtte 😅 var mer sjal vs bæresele jeg tenkte på der. Men godt poeng!

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja glemte å skrive at vi testet med sjal og det ble for lite støtte 😅 var mer sjal vs bæresele jeg tenkte på der. Men godt poeng!

Var det elastisk sjal du prøvde da? For vevd sjal vil ikke gi for lite støtte, brukt riktig, heller motsatt. Det er ingen seler som vil gi tilsvarende støtte som et vevd sjal, da det kan tilpasses hver en bit av kroppen din - og babys! 😊 

• Liker 1
Skrevet

Ville heller gått for tula eller angelpack. 

AnonymBruker
Skrevet

Ergobaby ble bomkjøp her. Prøv et par forskjellige før du bestemmer deg, er mitt tips. Vi trives best med integra sin sele, og didyklick (halvt sele halvt sjal). 

Anonymkode: c3c71...7e3

Skrevet

Veldig fornøyd med den. Kjøpte også en sånn ytterpose slik at vi har bært i all slags vær. Hadde ingen vansker med å bruke nyfødtinnlegget. Baby er nå 10 mnd, ser for oss å bruke denne selen lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...