Gå til innhold

Gyldig ID ved innenlandsreise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise tur/retur Trondheim-Oslo i helgen, og merket at passet mitt er utgått. Kan det kreves pass som legitimasjon/ID når jeg skal reise med ungdomsbillett innad i Norge? Det står kun "gyldig ID" på nettsidene til Norwegian. Har jo gyldig bankkort og førerkort, men passet er altså utgått :( Gruer for at jeg ikke får reise hvis jeg blir spurt om ID. 

Anonymkode: c21e8...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førerkort er gyldig id i Norge. Bankkort med bilde også. I utlandet er det kun pass.

Anonymkode: ed364...9a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Førerkort er gyldig id i Norge. Bankkort med bilde også. I utlandet er det kun pass.

Anonymkode: ed364...9a3

Ja, tenkte ikke på passet da jeg bestilte, siden det er innenlands. Men så ble jeg usikker da jeg kom på at passet er utgått, og siden Norwegian ikke presiserer hva som er gyldig ID. Har også prøvd å søke etter dette på politiets nettsider, men finner ingenting :(

Anonymkode: c21e8...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger kun pass hvis du ikke har førerkort eller bankkort med bilde. Det er kun disse tre som er gyldig ID i Norge. 

Anonymkode: 3e123...7e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerkort og bankkort med bilde er nok ID. Dessuten er det veldig sjelden de ber om ID, selv om du reiser på ungdomsbillett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...