Gå til innhold

Jeg elsker Ada Hegerberg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Visjon skrev:

Det er ganske typisk at kvinner som ytrer seg kritisk om noe offentlig, eller peker på dårlige forhold, blir kalt primadonnaer og kravstore. Det er en hersketeknikk som er hyppig brukt for å prøve å ta brodden av kritikken og slippe å forholde seg til den.

Selvsagt skal Ada Hegerberg rette kritikk mot dårlige fasiliteter i kvinnefotballen! Er det ikke bra nok, så er det ikke bra nok. Da må man gjøre noe med det, bevilge penger, ruste opp. Jeg har ingen problemer med å se for meg at fasilitetene for kvinnelige fotballspillere generelt er ræva sammenlignet med hva mennene får tilbud om. Hvordan skal det inspirere unge talentfulle jenter til å satse?

Jeg tenker at vi kan redusere budsjettet til skilandslaget og dytte det over til kvinnefotball.  Den smørebussen gjør jo at Norge er så overlegne at det ikke er moro engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Visjon said:

Det er ganske typisk at kvinner som ytrer seg kritisk om noe offentlig, eller peker på dårlige forhold, blir kalt primadonnaer og kravstore. Det er en hersketeknikk som er hyppig brukt for å prøve å ta brodden av kritikken og slippe å forholde seg til den.

Dette er en svært vanlig hersketeknikk. Jeg kommenterer at en kvinne er primadonna også kommer du og antyder at jeg kun kritiserer henne fordi hun er kvinne. Det har du ikke noe dekning for og er kun en hersketeknikk som bunner i at du ikke har noen gode argumenter. 

 

Anonymkode: 6f137...437

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en svært vanlig hersketeknikk. Jeg kommenterer at en kvinne er primadonna også kommer du og antyder at jeg kun kritiserer henne fordi hun er kvinne. Det har du ikke noe dekning for og er kun en hersketeknikk som bunner i at du ikke har noen gode argumenter. 

 

Anonymkode: 6f137...437

Hva mener du at jeg skal argumentere mot? Din personlige oppfatning av Ada Hegerberg som en diva? Det er nesten du som må legge fram noen beviser her, ut fra de intervjuene jeg har lest med henne er det null grunnlag for en slik oppfatning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visjon said:

Hva mener du at jeg skal argumentere mot? Din personlige oppfatning av Ada Hegerberg som en diva? Det er nesten du som må legge fram noen beviser her, ut fra de intervjuene jeg har lest med henne er det null grunnlag for en slik oppfatning.

Det står temmelig klart at det du ikke klarer å argumentere for er at min kommentar hadde noe med at Hegerberg er kvinne.  Det var kun en hersketeknikk fra deg.  Det er vel egentlig ikke noe mer å "diskutere".

Anonymkode: 6f137...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ada er fantastisk! Veldig bra at noen tør å kritisere ledelsen. Håper å se henne på landslaget en gang, de trenger en stjerne som vil få opp interessen enda mer. 

Jeg blir skikkelig irritert når folk sammenligner kvinnefotball med herrefotball og G15. Ingen andre idretter får denne sammenligningen, hvorfor fotball?? Håndballjentene, langrennsjentene, skiskytterjentene, ingen har noen gang kommentert at de ikke skyter, løper og går på ski like fort som gutta. Hvorfor har mange sånt hat mot fotballjentene? Håper virkelig vi snart kommer til et punkt hvor fotballen også er likestilt mellom kjønnene. 

Heia Ada og fotballjentene! 

 

Anonymkode: b225e...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står temmelig klart at det du ikke klarer å argumentere for er at min kommentar hadde noe med at Hegerberg er kvinne.  Det var kun en hersketeknikk fra deg.  Det er vel egentlig ikke noe mer å "diskutere".

Anonymkode: 6f137...437

Jeg skrev at "det er ganske typisk at...". Om du ikke mente det sånn, er det greit det, men det er fremdeles typisk at kvinners meninger blir nedvurdert som divanykker og kravstorhet. Det er en grunn til at kvinner oftere pakker budskap mykt inn, for å ikke bli beskyldt for å være vanskelig.

Anonymkode: fb09c...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at "det er ganske typisk at...". Om du ikke mente det sånn, er det greit det, men det er fremdeles typisk at kvinners meninger blir nedvurdert som divanykker og kravstorhet. Det er en grunn til at kvinner oftere pakker budskap mykt inn, for å ikke bli beskyldt for å være vanskelig.

Anonymkode: fb09c...5a1

Dette var altså meg. Går litt i hytt og gevær med anonym-knappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvis kvinnefotball skal bli et produkt som publikum bryr seg om, så må man jo først investere ambisiøst i dette produktet og bygge det opp

Heia Ada!

Anonymkode: fb09c...5a1

Kan kanskje også være at kvinnefotball blir mer populært om Ada slutter på Lyon. Laget har vunnet Champions League og den franske ligaen hvert år siden ligaene startet.  Kvinnefotball har sikkert blitt veldig populært i Lyon, men hadde kanskje vært flere som fulgte med om ikke samme laget vant hver gang. 

Det blir som med langrenn. Man kan nesten ikke forvente at land som aldri vinner skal få stor interesse av å følge med på langrenn. 

Kanskje det hadde hjulpet om Ada, verdens beste kvinnelige spiller valgte å spille på et annet lag enn verdens beste kvinnelag. 

Anonymkode: e789a...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...