Gjest Seleena Skrevet 2. mai 2005 #21 Skrevet 2. mai 2005 Det er 5 år år og to mnd mellom meg og min søster. Dette hadde ingen betydning da vi var små. Jeg var alltid med hennes venninner. Men vi kunne nå vere en pest og en plage for hverandre også...... Senere i tenåra så krangla vi hele tiden. Hadde ingenting med hverandre å gjøre. Dette kanskje fordi vi var/er så like? Nå har alder ikke noe å si, og vi begynner å bli venninner igjen. heldigvis. Når jeg får meg barn vil jeg ha 3 år i forskjell, om jeg blir så heldig!
mari Skrevet 2. mai 2005 #22 Skrevet 2. mai 2005 jeg fikk akuratt et glimt inn i fremtiden, tupeliten. Vi har akkurat lik aldersforskjell på våre, med tilsvarende historier, bare at mine er 1,5 og 3- Håper de også forblir gode venner, de er det i hvertfall nå!
Gjest Mindy Skrevet 3. mai 2005 #23 Skrevet 3. mai 2005 Det er 11,5 mnd mellom mine to. Nr. 2 ble født 2 mnd. for tidlig. De er nå ca 10 mnd og 21 mnd. og det er så utrolig herlig å se hvor mye glede de har av hverandre allerede. Minstemann skratter når min datter gjør seg til for han og så er hun som en minimor. Henter leker, putter inn smokken eller sier hysj som jeg gjør. MEN, du verden så slitsomt! Min datter krever fortsatt så mye, og forstår selvfølgelig ikke alltid når jeg må ta meg av minstemann. Det kan være et hylekor uten like. Noen ganger går jeg nesten ut av meg selv av frustrasjon. MEN, når det er sagt så tror jeg at om 6 mnd. til så er det værste over og da tror jeg at de vil ha det utrolig flott sammen som nære søsken og lekekamerater
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #24 Skrevet 4. mai 2005 Jeg tror det er helt individuelt hva folk ønsker og hva som passer. Selv har vi 4 år mellom våre 2 barn. Yngste er 9 mnd, og de har det allerede koselig sammen. Jeg var ikke klar for å få nr 2 før, derfor avstanden. FOrdelen har vært at eldstemann har fått mye foreldretid alene, og er en trygg og god unge uten noe sjalusi. Dessuten greier han det meste selv, slik at opppmerksomheten mot han orienterer seg mindre mot praktiske gjøremål, men heller kos og aktivitet. Selv er jeg en av 4 søsken. De to yngste er 8 og 11 år yngre. De har jeg aldri "lekt med" for å si det sånn. Min eldste bror er 2,5 år yngre enn meg, men vi er svært forskjellige og har lite med hverandre å gjøre i voksen alder. men jeg innbiller meg vi hadde glede av hverandre da vi var små. Karen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå