Gå til innhold

Skeptisk pga jeg tror alt er hjernevask


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle er hjernevasket i noe, men jeg har siden jeg var barn vært litt "spesiell" og utredes nå for Asperger. Har feid det under teppet hele livet, gikk til BUP da jeg gikk på ungdomsskolen, men ble ikke fulgt opp.

Deretter har jeg fullført videregående og gått folkehøgskole. 

Men så innhetenter problemene meg hele tiden likevel. Føler meg konstant som en feilvare. 

Jeg vet at problemene har blitt forsterket av foreldre. Jeg er lettpåvirkelig og har tydleigvis hatt en personlighet som er lett å irettesette. Selv om magefølelsen min har vært dårlig så har jeg gjort som foreldre sa, ang skolevalg eller hva det måtte være og det gikk galt. 

Så kommer problemet. Folk begynner å reagere med sinne når jeg står opp for meg selv. da er det urealistisk, ulønnsomt økonomisk. Men det jeg egentlig tror er at de vil ha meg i nærheten (liten bygd som ligger isolert), ikke orker tanken på å måtte reise langt for å besøke meg. De er redde verden enn de liker å tro selv , for de er jo bare i denne bygda. Ting planlegges men blir aldri gjort, som for eksmepl reiser.
Har hele livet følt jeg har vært på feil spor. 
Men jeg er så redd for at jeg er hjernevasket? hvordan stoler man 100% på seg selv? Siden ting bare har gjentatt seg så setter det seg jo, jeg har aldri mestret noe og det blir liksom som at man indirekte går inn for å ikke mestre noe. Men jeg er så lei. 
 

Anonymkode: 4bc8e...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...