Gå til innhold

"Farleg kjærleik" på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har sett denne? Hva syns dere?🙂

Anonymkode: fe25f...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett den og likte den godt på tross av at jeg ofte ikke liker franske serier. Synes dog hovedpersonen var lit i overkant naiv. Så hele serien i løpet av få dager, hva er din mening ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har sett denne? Hva syns dere?🙂

Anonymkode: fe25f...ce6

jeg har sett den. og lurer på om den er basert på enn sann historie? syyyke greier...den var grusom og kynisk. men mange grusomme halliker i verden da. det psykologiske aspektet er mest interessant; hvordan noen blir hektet

Anonymkode: 17f0a...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har sett den. og lurer på om den er basert på enn sann historie? syyyke greier...den var grusom og kynisk. men mange grusomme halliker i verden da. det psykologiske aspektet er mest interessant; hvordan noen blir hektet

Anonymkode: 17f0a...b03

har ikke sett den , men handler den om hekt?
Vedder på at kvinnen er den som blir hektet.....

Anonymkode: a5e8e...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Vinglass skrev:

Jeg har sett den og likte den godt på tross av at jeg ofte ikke liker franske serier. Synes dog hovedpersonen var lit i overkant naiv. Så hele serien i løpet av få dager, hva er din mening ?

Jeg likte den veldig godt, så den på et par dager jeg også. Litt usikker på hva jeg syns hovedpersonen, hun er jo fryktelig naiv, men samtidig er hun jo kun 16 og hektet..

Anonymkode: fe25f...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har sett den. og lurer på om den er basert på enn sann historie? syyyke greier...den var grusom og kynisk. men mange grusomme halliker i verden da. det psykologiske aspektet er mest interessant; hvordan noen blir hektet

Anonymkode: 17f0a...b03

Ja, mener den er basert på en sann historie. 

Anonymkode: fe25f...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.6.2019 den 22.24, Vinglass skrev:

Jeg har sett den og likte den godt på tross av at jeg ofte ikke liker franske serier. Synes dog hovedpersonen var lit i overkant naiv. Så hele serien i løpet av få dager, hva er din mening ?

Har du egentlig sett den når du tror serien er fransk?

Anonymkode: faac6...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du egentlig sett den når du tror serien er fransk?

Anonymkode: faac6...282

Den er da fransk Canadisk? Hva skal du fram til, språket de snakker er fransk-canadisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt grusomt poengfull og bra, jeg opplevde noe lignende i voldelig forhold med en psykopat og fikk seriøst flashback av noen av scenene. Tok noen dager imellom før jeg så ferien ferdig, men den er bra og altfor realistisk når det kommer til psykisk hekt og overtak. 

Anonymkode: fadb5...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikket meg inn på denne for en stund siden, men syns det virket litt spekulativt, jeg er ikke såå interessert i å se halvnakne unge jenter liksom når jeg er en godt voksen kvinne :P 
MEN så så jeg denne tråden og prøvde igjen. Nå er jeg på episode 4 og wow! Først syns jeg den var litt langdryg, jeg syns de kunne sagt det hele på mye kortere tid, men jeg har endret helt mening. Det de gjør er å vise den grooming-prosessen i detalj, hvordan disse menneskene lager et narrativ for å fange henne, og hvordan de kynisk bruker følelsene hennes for å få henne dit de vil. Utrolig nyttig for unge jenter å se dette, håper så mange som mulig ser den. Jeg tenker også at er det mulig å være så naiv. Men hvem vet med meg selv på den alderen, hvem vet. Og så kan det hende de har gjort det slik for å gjøre det tydelig for oss hva som skjer også, og vi ser jo alt som skjer men hun ser bare fra sitt perspektiv.

Anonymkode: 3b1b0...3d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var overraskende bra. Men jeg fikk seriøst lyst til å HYLE av hovedpersonen. Måten hun tviholdt på det hun mente var kjærlighet var bare provoserende. Spesielt når man faktisk ser denne tendensen i veldig mange kvinner IRL, selv om det var satt litt på spissen i denne karakteren.

Anonymkode: 408ff...0c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om filmer, enten fiksjon eller dokumentarer som tar for seg samme tema?

Anonymkode: 3b1b0...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...