Gå til innhold

Håp for slaskete armer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det finnes noen damer med god erfaring med å trene armene fra litt dvaske og slappe til stramme og muskuløse. Jeg er kvinne, 40 år, og selv om jeg får høre jeg ser yngre ut og ikke er stor i kroppen, merker jeg at kroppen ikke er hva den var. Det er akkurat som om elastisiteten og fastheten har endret seg siden jeg var f.eks 30. Har hatt fire tette svangerskap og trente knapt i mange år. I fjor tok jeg fatt og har gradvis bedret form og helse. Trener utholdenhet og moderat styrke i gruppe 2-3 ganger i uka pluss sykler til og fra jobb. Men - jeg synes liksom armene henger litt etter. De er tynnere enn i fjor, men huden er fortsatt litt.... dvask.

Har noen følt det samme, intensivert treningen med vekter med fokus på armer, og endt opp med muskuløse, sterke overarmer? Har så lyst til å føle meg mer vel i singlet. Alle elsker sommeren, men jeg bare gruer meg til varmen, at man må/bør gå med lite klær. Kjenner meg eksponert, blek og med armer og bein med diverse skavanker. (Slapp hud, blodårer, blir ikke så brun, litt cellulitter osv) Prøver å fokusere på hva kroppen har utrettet, på utvikling og bedring, treningsglade og aksept av meg selv, men har alltid strevd med selvbilde, og det blir liksom ikke bedre nå som jeg er eldre. Klarer meg greit ellers i året og er flink til å kle meg, men sommeren er en bøyg.

Er ute etter oppmuntrende historier fra damer som har merket endring på spesielt overarmer etter å ha begynt å trene. Og gjerne tips.🙂

Anonymkode: 920d5...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la på meg mye, og begynte å trene for noen år siden. Gikk ned 25 kg på et år, men armene var som du sier litt slaskete. Hvert år har det kommet seg litt. Nå er jeg 44 år, og det er nesten ikke noe slask igjen. Anbefaler deg bare å trene jevnt videre. Eneste annet jeg har gjort er å skrubbe armene jevnlig, og smøre dem godt. Jeg tror imidlertid at det er trening som har hjulpet. 

Anonymkode: 2f930...f0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å ta triceps push-ups (nesten) hver kveld før legging. Begynte med knær i gulvet og tok så mange jeg orket. Etter en god stund tok jeg 12 stående + x med knær nedi. Ser vesentlig forkjell på både biceps og triceps!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren styrke og bruk selvbruning! Du vil føle deg så mye bedre med litt farge. Selvbruning i dag er ikke lengre nødvendigvis synonymt med illeluktende, orange og flekkete. 😊

Anonymkode: 822e6...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...