Gå til innhold

Revurdering av røntgenbilder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynte med en søknadsprosess for å få en second opinion på SPECT/CT bilder av thorax gjennom Cleveland Clinic sin online second opinion service. Dessverre så viser det seg at DICOM filene til bildene mine er merket med modalitet 'CT' og ikke 'NM' for nukleærmedisin.

På tross av at jeg la ved et langt brev der jeg forklarte situasjonen og skrev en rekke detaljer om undersøkelsene jeg ønsker regransking av, som hvilken radioaktive isotop som ble brukt, dosen, tidspunkt for injeksjon og mange andre ting, så kaller sykepleieren som har hatt kontakt med meg undersøkelsen min for CT scan. Etter at jeg forklarte at det var en SPECT/CT, så sa hun at det ikke var så farlig siden det fortsatt er en CT scan. Etter dette så fortsatt å omtale undersøkelsen min som CT av thorax.

Her i Norge undersøkes slike undersøkelser av spesialister i nukleærmedisin. Det står på nettsiden deres at de kan gjøre second opinion av nukleærmedisinske undersøkelser, så jeg går ut ifra at de har spesialister med erfaringer med det. Det hjelper dog lite om de har misforstått hvilken undersøkelse jeg ønsker second opinion på. Mulig at de sender den videre til en spesialist som ikke har erfaring med nukleærmedisin dersom de tror det er bare en vanlig CT av thorax.

Virker som at sykepleieren ikke leser e-postene mine noe særlig. Hun er mest opptatt av at jeg skal sende inn søknaden.

Har tenkt at det er best å avslutte søknadsprosessen for så å begynne den på nytt senere når jeg har fått fikset opp i filene.

Er også litt redd for å fikse opp i det på egenhånd selv om jeg i utgangspunktet klarer det. Vet ikke om det er lov. Kan spørre sykehuset om å fikse filene, men tviler på at de gjør det.

Vil de sende riktig CD videre om jeg sender en ny nå? Altså at de sender den videre og ikke den forrige CD-en.

Sykepleieren har spesifikt sagt at hun ikke synes at jeg burde avbryte denne søknaden og starte en ny en, men revurderingen koster en del så jeg vil jo helst være sikker på at de har forstått hvilken undersøkelse jeg har sendt inn og sender den videre til riktig spesialist.

Hva synes dere at jeg skal gjøre?

Beklager for rotete tekst.

Anonymkode: 3bded...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...