Gå til innhold

Spiser så små måltider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Synes jeg må nødt å spise så ofte (hver 3.time) fordi magen min blir så fort mett. Jeg har lyst å spise mye men blir så fort fullt i magesekken? Hvordan lære å spise mye? Kjedelig å måtte spise så ofte

Anonymkode: 257f8...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedmåltid bør være ca hver 4.time. Spis heller mindre mengder og oftere. Når du kjenner at du blir mett så stopper du.

Anonymkode: 62f74...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det høres så dumt ut med et måltid hver tredje time. Jeg ville nok drøyd det til fire timer, så tilpasser kroppen seg nok til det etter hvert. 

Anonymkode: a624f...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som tilsier at du må spiser hver 3. eller 4. time eller at det er bedre å spise hver 4. time enn hver 3. time. Det er helt opp til deg og hva du er komfortabel med. Det er dagens totale energiinntak som betyr noe.

Spiser du gradvis større måltider vil magesekken utvide seg og det blir gradvis enklere å spise litt større måltider, om det er det du ønsker.

Anonymkode: 40abd...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett pris på hvordan du har det. Det er fordeler og ulemper med alt. For min del må jeg spise kjempemye for å bli mett, så må begrense meg til 2-3 måltider om dagen. Meeeget uheldig når jeg feks skal kose meg med noe godt. 2 burgere, pommes frittes, cheesebals + en stor sjokoladeplate. ... 🙄  Klarer ikke begrense meg når jeg først setter igang. Derfor kan jeg heller nesten aldri kose meg med noe. 

Anonymkode: 09823...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...