Gå til innhold

"Ta en kaffe" - takker dere ja til sånt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man gjøre hvis man faktisk vil ta en kaffe og prate med en av det motsatte kjønn da, uten at det er en date? Siden man tydeligvis ikke bare kan spør om de vil ta en kaffe.

Anonymkode: 166ee...920

Hvis vi ikke flørter fra før ville i hvert fall jeg bare sett på det som en kaffe, tror ikke alle er som på kvinneguiden. Her ser jo alle 20 år yngre ut enn de er og blir kronisk sjekket opp av alle som prater til dem så da blir man kanskje mistroisk...? I den virkelige verden har de fleste sosiale antenner nok til å forstå im du mener kaffe eller «kaffe» så spør i vei sier jeg🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg takker gjerne nei til det. Jeg har ingen typisk kjæreste. Men jeg har en pulekompis hvor jeg er 100% trofast. Det samme er han. Vi er nok mer en bare pulevenner, vi er faktisk mye sammen i andre sammenhenger også... Så ser ikke helt poenget med å treffe menn bare for å ta en kaffe eller øl🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kritt skrev:

Jeg tenker at å "ta en kaffe" er lavterskel-date, og noe man sier ja til om man er singel og synes den som spør er hyggelig og/eller tiltrekkende. Terskelen for å si ja er mye lavere enn om det er snakk om en "ordentlig" date; middag ute/tur i skogen/besøk hjemme.

Og det er lettere og mindre skummelt å spørre om noen vil ta en kaffe. 

Anonymkode: 05fee...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det å "ta en kaffe" - stort sett er nettopp det å ta en kaffe, så jeg takker stort sett ja til det. Når det er folk av det annet eller det samme kjønn, som jeg kjenner fra før, er det jo stort sett folk jeg synes det er koselig å holde kontakt med. Så om en tidligere kollega, noen fra studietiden eller hjembygda, eller noen jeg kjenner gjennom et verv, så takker jeg ja om jeg har tid eller lyst. Ellers er det vanlig å ta en kaffe i profesjonell sammenheng i min bransje, så for min del er det også naturlig å ta en kaffe for å diskutere faglige problemstillinger og nye prosjekter... Det hadde rett og slett ikke falt meg inn å takke nei fordi det kanskje kunne være en potensiell date. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å takke ja til kaffe. Dere som ikke liker kaffe: dere vet at det finnes mye annet man kan drikke? ;)  det er ikke valg av drikke som er viktig, det er at man skal treffe noen.

Det trenger ikke ta lang tid heller. Men jeg syns det er en fin inngangsport til å bli litt mer kjent med noen, kjenne på stemningen og se hvem den andre er. Man kan etter hvert ta kaffen med ut å gå en tur eller noe - det er jo mange muligheter om man bare vil se dem. :)   så ja takk til kaffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...