Gå til innhold

Kollega som prumper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er 4 kollegaer på samme kontor og hun ene prumper så sykt mye, til tross for at vi sier i fra så stopper hun ikke. Kjenner at dette går meg på nervene da det fører til dårlig inneklima. Skulle ikke tro at hun har studert et så prestisjefullt studium slik hun holder på!! Må ha over 60 poeng for å komme inn på dette studiet, så jeg tviler på at karakterer og intelligens henger sammen...Hva ville dere gjort? Tenker en tur innom butikken før jobb for å kjøpe en sånn toalettspray og legge på pulten hennes!

Anonymkode: dc99c...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne kanskje ha fungert om du hadde skrevet promp, og ikke kalt ett studie som krever 60 studiepoeng for å komme inn på prestisjefullt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menes nok 60 karakterpoeng. Tåler hun alle typer karbohydrater, eller kan hun ha problemer med en av FODMAP-typene uten å være klar over det? 

Anonymkode: 45c57...791

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menes nok 60 karakterpoeng. Tåler hun alle typer karbohydrater, eller kan hun ha problemer med en av FODMAP-typene uten å være klar over det? 

Anonymkode: 45c57...791

Takk som retter opp 🙂 Mente karakter/konkurransepoeng ja.

Hun snakker alltid om hvor nøye hun er med kost osv. Men likevel spiser hun Mandelstang og annet snacks i lunsjen, eller hun snikspiser det til dessert. Ellers har jeg sett polarbrød med kaviar og egg. Er dette FODMAP?

Anonymkode: dc99c...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spesielt. 

Jeg ville sagt ifra til henne at dette påvirker min trivsel på arbeidsplassen, og håper hun tar hensyn til dette. Hun kan da gå på do å fjerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FrodeF skrev:

Bæsj på pulten hennes. 

Ha ha, kan jeg betale deg for dette oppdraget?

Anonymkode: dc99c...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trikken skrev:

Så spesielt. 

Jeg ville sagt ifra til henne at dette påvirker min trivsel på arbeidsplassen, og håper hun tar hensyn til dette. Hun kan da gå på do å fjerte. 

Vi kjenner jo hverandre godt som kollegaer, men det er seriøst ekkelt med alt dette utslippet. Det ryker og smeller + lukter til en hver tid. Har sagt at hun må slutte med det, men da ler hun bare og sier at hun er full av luft og at det er normalt. Hun gjør det non stop hele dagen, garantert på do også. Har pågått i snart 10 år

Anonymkode: dc99c...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har IBS må man følge et veldig strengt kosthold for å unngå luft. Husker selv at før jeg visste hva foodmap var, eller at jeg hadde IBS, så holdt jeg alt inne hele dagen på skolen. Jeg hatet å være på besøk og lignende fordi jeg hadde så sykt vondt av luftsmerter. 

Polarbrød er ikke foodmap nei. Det er heller ikke mandler. Men det varierer hva man reagerer på, oghvor mye av hva.

 

 

Anonymkode: fd38e...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjenner jo hverandre godt som kollegaer, men det er seriøst ekkelt med alt dette utslippet. Det ryker og smeller + lukter til en hver tid. Har sagt at hun må slutte med det, men da ler hun bare og sier at hun er full av luft og at det er normalt. Hun gjør det non stop hele dagen, garantert på do også. Har pågått i snart 10 år

Anonymkode: dc99c...95c

Om det RYKER er det nok mer enn eventuelt irritabel tarm som er problemet 🙂

Anonymkode: 74368...bc6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med verneombud eller sjefen.

Anonymkode: 093c8...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har inntakskrav til studiet med gassproduksjon i tarmen å gjøre? For alt du vet kan hun ha en tarmsykdom.

Anonymkode: 86347...b02

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun har vansker med å holde det inne?

Anonymkode: 18314...c23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev med det, folk med høy utdannelse fiser like mye som andre!

Anonymkode: 1ff82...12a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun ibs kan det være lite å gjøre... Dere "lider", tenk hvordan hun må ha det!

Dette er et typisk skambelagt og tabu emne, og slike mennesker som dere er absolutt med på å gjøre emnet enda vanskeligere!

Veldig mange lider av ibs, og det er langtfra alle som finner hjelp i dietter! (Fodmap har grepet om seg, nærmest som en farsott enkelte steder, litt småhysterisk faktisk..)

 

Anonymkode: b9ec9...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om hun kanskje har en tarmsykdom så er det jævlig ekkelt å sitte dag ut og dag inn i andres stank. Hadde klikka. Jeg brekker meg av andres prompelukt. Ja, det er sikkert 10 ganger jævligere for henne, men det går da an å vise hensyn fordi. Kan hun ikke lukke døra til kontoret?

Anonymkode: 093c8...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så ekkelt! Ja, det er naturlig å fise, men det er også naturlig å tisse, bæsje og spy - det betyr ikke at det bare er å slippe det ut når- og hvorsomhelst.

Jeg har solid IBS selv i tillegg til flere matallergier, og vet hvordan det er å ha mage- og tarmtrøbbel; men ikke søren om jeg går rundt og fiser oppetter folk folk for dét. Etter omfattende endringer i kosthold er også slike plager minimert, men det var ille før.

Anonymkode: 5b46e...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Promp er bare naturlig. Vi finner masse av det i naturen. La deg omfavne av prompen. Lukt på det. Studer det. Og oppfør deg som du er i de idylliske omgivelser. Metangass er noe av det naturligste som finnes!

Anonymkode: e5fbb...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har en alvorlig tarmsykdom eller har hatt tarmoperasjoner, som fører til mye mer luft enn du har. Kanskje hun faktisk ikke kan styre det i like stor grad som andre. Skal hun da heller få uføretrygd? 

Anonymkode: 335aa...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...