Gå til innhold

Gave- suite til bryllupsnatten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brudeparet ønsker ikke gaver men vi i vennegjengen vil gi noe allikevel. 

Er det rart om vi booker og ordner suite til bryllupsnatten?

Dette er noe vi vet de ikke har prioritert og vi vet de i utgangspunktet tenkte sove hjemme. 

Anonymkode: df29a...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det kanskje er greiere til en annen dag. På bryllupsnatten pleier man jo å være ganske pumpa. Eller kanskje noe kulturelt med overnatting på hotell?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet de egentlig godt kunne tenke seg det, men egentlig ikke har råd eller barnevakt til evt barn, synes jeg det er en god idé! Om de er noe de bare ikke ser på som så viktig, hadde jeg ikke gjort det.

Er jo gull å våkne til frokost når man er pumpa fra dagen før!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anim92 skrev:

Hvis du vet de egentlig godt kunne tenke seg det, men egentlig ikke har råd eller barnevakt til evt barn, synes jeg det er en god idé! Om de er noe de bare ikke ser på som så viktig, hadde jeg ikke gjort det.

Er jo gull å våkne til frokost når man er pumpa fra dagen før!

De har barnevakt men de syntes det var unødvendig å prioritere penger til hotellnatt.

Anonymkode: df29a...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fortelle dem at dere ønsker å gi dette i gave? De må jo vite om det på forhånd uansett siden må ha med seg litt klær og toalettsaker...Husk også å spander eventuell taxi til hotellet. Prioriterer de ikke penger på hotell er det kjipt å måtte bruke 700kr f.eks. på taxi til en gave man har fått :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup i fjor, der brudens søster hadde booket suite på hotell i gave. Brudeparet ble faktisk sure, de hadde tenkt å sove hjemme, av flere grunner. De dro likevel, men var ikke særlig fornøyde. 

Jeg ville ha sjekket med brudeparet før jeg booket. 

Anonymkode: b56c2...737

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk med brudeparet hva de vil. 

Ellers stemmer jeg i med de som sier at man er ganske pumpa. Vi booket suite til natten ETTER bryllupsnatten, og hadde en helt rolig mandag. Det var nydelig!

På bryllupsnatten krasjlandet begge to, så det var ikke noe tid eller overskudd til å nyte hotellrommet (som var helt standard). Søndag gikk til å rydde og kjøre div. Greier. Men søndag kveld og hele mandag var oss-tid, hvor vi hadde all tiden i verden til å bare senke skuldrene og være sammen. 

 

Anonymkode: dcaab...e0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i såfall gitt beskjed på forhånd, slik at ikke praktiske problemer ødelegger opplevelsen. 

Jeg ville ha ønsket å pakke med meg toalettsaker og medisiner, og avtalt med noen som så til kattungen osv

Anonymkode: 23af7...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bestille frokost rett hjem til dem dagen etter, i stedet? Når man er fyllesyk er det fint å våkne i sin egen seng og ikke måtte tenke på utsjekkingstid. Og i hvert fall slippe å måtte gå ned til frokostsalen. 

Støtter ellers at dere booker hotellopphold til en senere anledning.

Anonymkode: 2c391...a18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller gitt gavekort på spa-hotell på et senere tidspunkt. Eller aller helst - øremerkede midler til dette formålet. Slik at de kan velge å bruke det på noe annet.

Tenker at om man ikke prioriterer et hotellrom på selve bryllupsnatten finnes det gode grunner til det, utover økonomi. 

Anonymkode: eadf4...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg håper ingen gir oss det. Det er en flott gave og en flott tanke, men vi har diskutert frem og tilbake om vi skal overnatte på hotell på bryllupsnatten, og årsakene til at vi har landet på nei er alt annet enn økonomiske. Det handler om hvor mye/lite tid vi får til å nyte det, verdien av å bare kunne slappe av hjemme dagen etterpå, hvor mye vi må påregne å rydde/gjøre dagen etterpå, om vi har lyst til å være sammen med venner som kommer langveis fra på søndagen, at hotell kanskje er mer aktuelt fra søndag til mandag, om pengene er bedre brukt på en helgetur osv. I utgangspunktet elsket jeg tanken på å reise rett til hotellseng og digg frokost, men det er så mange grunner til at det ikke nødvendigvis er verdt tiden eller pengene, og spesielt ikke en suite, den hadde der vært deilig å kunne nyte en annen gang. 

Anonymkode: 3d9f6...cdd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg forhørt meg litt med bruden og hun blev veldig glad for den tiltenkte gaven og spesielt  siden vi stiller med barnevakt,  noe de ikke har mye muligheter for ellers i hverdagen da de bor langt unna aktuelle barnevakter (pga diagnosebarn)

Bryllupsfesten foregår på en restaurang så det er ingen som trenger å tenke på rydding eller noe dagen etter.

Aktuelt hotell har sen utsjekk når man bestiller bryllupspakke så de trenger ikke sjekke ut førrens kl16.

Så takk for svar men da blir det overnatting i gave fra oss. 

Anonymkode: df29a...62b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå har jeg forhørt meg litt med bruden og hun blev veldig glad for den tiltenkte gaven og spesielt  siden vi stiller med barnevakt,  noe de ikke har mye muligheter for ellers i hverdagen da de bor langt unna aktuelle barnevakter (pga diagnosebarn)

Bryllupsfesten foregår på en restaurang så det er ingen som trenger å tenke på rydding eller noe dagen etter.

Aktuelt hotell har sen utsjekk når man bestiller bryllupspakke så de trenger ikke sjekke ut førrens kl16.

Så takk for svar men da blir det overnatting i gave fra oss. 

Anonymkode: df29a...62b

Så flott! Du har fikset det på en god måte! 👏🏻

Anonymkode: b56c2...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ene venninna mi gifta seg ordnet jeg meg suite på et hotell i nærheten. Jeg hadde selvfølgelig snakket med brudeparet på forhånd og de ble veldig glad og takket ja. Kvelden før dro jeg til hotellet og fikk nøklene til rommet (bestevenninna mi jobbet der) og pyntet med blomster, ballonger, strødde roseblader på senga og satte fram sjokolade og champagne😅 Bestevenninna mi jobbet den natten, så da fe kom til hotellet hadde hun satt fram fruktfat. De fikk frokost på rommet dagen etterpå 😊 

Anonymkode: 0bfd0...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spanderte en fin veteranbil med sjåfør til venninna vår på bryllupsdagen, det hadde de ikke prioritert. De ble veldig glade 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...