Gå til innhold

Giftig personlighet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bli kvitt det? Set er så usexy! Jeg er en kvinne på 27. Absolutt ikke stygg heller, men jeg har en giftig personlighet. Er ikke stygg mot folk, men når jeg er hyggelig er det ofte ikke fra hjertet men ren høffelighet. Jeg ser ofte det negative i ting. Jeg har lett for å vri ting negativt. Og hvis jeg tenker over kom dette gradvis fra tenårene. Jeg vil ikke bli som den sure tanta til mamma! 

Anonymkode: 19f0c...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb med selvfølelse og selvinnsikt. 

Anonymkode: 52cae...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ser det selv. Jeg tror man kan jobbe med det. Men jeg er ikke terapeut eller noe da, men det er noe som heter kognitiv terapi. Det handler om å endre eget tankesett. Du kan jo Google det. 

Fortell deg selv hver dag positive ting. Og hva du tenker gjør andre glad. Repeter for deg selv hva du vil endre og hva du vil bli flinkere på. Så lærer du etterhvert 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan bli kvitt det? Set er så usexy! Jeg er en kvinne på 27. Absolutt ikke stygg heller, men jeg har en giftig personlighet. Er ikke stygg mot folk, men når jeg er hyggelig er det ofte ikke fra hjertet men ren høffelighet. Jeg ser ofte det negative i ting. Jeg har lett for å vri ting negativt. Og hvis jeg tenker over kom dette gradvis fra tenårene. Jeg vil ikke bli som den sure tanta til mamma! 

Anonymkode: 19f0c...17f

Tenker du allerede er kommet langt på vei når du er klar over det selv :) Du kan prøve å se det positive istedefor det negative? Det krever øvelse. Jeg har lett for å se det positive i de utroligste situasjoner og det har ikke kommet ramlende av seg selv.. Feks lar jeg ikke bagateller irritere meg eller ødelegge dagene mine. Ser feks mange venninner som irriterer seg over kjæresten som roter eller ikke lukker igjen tannkremtuben liksom, jeg er mer der at jeg rydder bare opp istedenfor å si noe. Det gjør min hverdag ganske mye enklere ! :) ..Min kjæreste er en slik som lar seg irritere av ALT rundt seg og han er tidenes mest negative person. Noen ganger lurer jeg på hvordan han klarer å leve slik, i hans tilfelle tror jeg det sitter så dypt at ingenting hjelper 😛  Tror du lett kan snu dette med litt øvelse og endre tankesettet litt i og med det er noe som er kommet i ungdomsårene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du innser det, da er det håp :) Som andre sier jobb med selvfølelsen din, psykolog tror jeg kan være bra å prate med for deg.

 

Anonymkode: 83be0...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...