AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #1 Skrevet 9. juni 2019 Hvorfor er det ansett som greit å kommentere hvor høye eller lave folk er? Jeg er ei jente på 176 og får stadig høre at jeg er så diger, unormalt høy, tynne jenter over 175 ser ikke bra ut-det forlenger bare høyden, osv osv. Jeg må innrømme at jeg blir veldig lei det av og til. Er det urimelig? Synes forøvrig ikke at 176 er så utrolig høyt heller, selv om jeg forstår at det er mer enn gjennomsnittet. Slitsomt at mennesker må kommentere ting ved andre som man absolutt ikke får gjort noe med. Flere høye eller lave jenter, menn også forøvrig, som kjenner seg igjen? Anonymkode: eab67...c20 3
Nor Skrevet 9. juni 2019 #2 Skrevet 9. juni 2019 Når noen sier tind som « Så lang du er» og lignende. Legg en finger over munnen og si: «Hysj.... det er ingen som vet det»! 😉 16
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #3 Skrevet 9. juni 2019 Som en «gnom» på 162, hvor mine tre nærmeste venninner er over 180, synes jeg det er merkelig at du på 176 får kommentarer. Det er ikke spesielt høyt. Det er over snittet, men ikke veldig høyt. Jeg synes for øvrig ikke at det er innafor å kommentere andres kropper uoppfordret uansett. Anonymkode: e2ae5...721 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #4 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er 179 cm og blir jo ofte omtalt som hun høye, har også fått "oi du var høy" kommentarer, da ofte av lave menn. Men aldri fått sånne kommentarer som du nevner TS det er jo rett og slett slemt, ikke er du unormalt høy heller. Anonymkode: 5f74b...277 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Synes og det er rart du får så mye kommentarer. Det er jo mange jenter som er rundt din høyde. Jeg er bare 160 cm, og synes høye kvinner er flotte. Jeg har nok kanskje kommentert høyden til noen, men da har det vært som et kompliment. Har en venninne som er 182, og hun er jo så flott, spesielt da hun går i skjørt, kjole og gjerne sko med litt hæl. Herregud hun får jo milelange ben. Så kommer jeg med mine korte stubber. Anonymkode: 3acc2...411 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er rundt 1.80, som jo er høyt for å være kvinne, og ja - kjenner kommentarene. Får sjelden direkte negative kommentarer, men ofte "oi, hvor høy er du egentlig?", "du er veldig høy!", eller at andre jenter som åpenbart er lavere klager over at de selv er for høye foran meg. Skjønner jo at det ikke er vondt ment, bare tankeløshet, men det kan være irriterende. Ikke minst klassikeren hvor noen vil måle sin egen høyde mot min (typisk lavere kvinner), altså at vi står hode mot hode for å se høydeforskjellen, som liksom skal være så artig. Jeg har rett og slett begynt å sette tydelige grenser. Når noen spør hvor høy jeg er, svarer jeg bare "tja, hvorfor spør du?", og vil de stå inntil meg for å måle, så sier jeg vennlig men bestemt at "nei, sånt gjør jeg ikke". Folk blir jo litt perpleks og flau, som er litt morsomt å se. Utover det så prøver jeg å eie min egen høyde med stolthet. Tenke at det er en ypperlig mulighet til å bære fantastiske plagg. Jeg er ikke ment å gli inn i mengden, jeg er en person folk legger merke til når jeg kommer inn i rommet, så da kjører jeg på med eksentriske klær og flagrende kåper Anonymkode: a3bda...ca4 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #7 Skrevet 9. juni 2019 Jeg stod en gang i en heis sammen med en bekjent. Heisen stopper for å plukke opp flere, inn kommer det ei høy jente. Min bekjent sier plutselig; "Oi, du var høy" til jenta. Hun svarte ikke og jeg holdt pusten helt til heisen stanset. Det er utenfor min fatteevne at noen kan finne på å si noe slikt. Men, jeg har kommet fram til at noen rett og slett ikke har filter. Eller at de ikke faktisk ikke mener noe negativt med kommentaren og ikke kan forstå at noen har komplekser for høyden sin uansett om man er høy eller lav. Jeg er bare 161 og får ofte høre at jeg er "liten og søt", jeg vil spy hver gang noen sier det, men smiler bare ironisk tilbake. Vurderer å bare si "takk" neste gang, så virker jeg i det minste litt selvsikker. Anonymkode: da9c5...d3b 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #8 Skrevet 9. juni 2019 Folk har en tendens til å kommentere på noe som er litt utenfor gjennomsnittet, jeg er 10 cm under gjennomsnittshøyden og får stadig vekk kommentarer på min mangel på høyde. Før var jeg også veldig tynn og fikk kommentarer på det, nå har jeg en mer gjennomsnittlig vekt og får dermed ikke kommentarer på det lenger. Så min erfaring er at dersom man stikker seg litt ut på en eller annen måte så er det noen som vil kommentere på det. Tankeløst og dumt, men slik er verden. Anonymkode: 61d88...768 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #9 Skrevet 9. juni 2019 Det har jeg også opplevd. Det er skikkkelig frekt. Men har ikke oppleves det så ofte i voksen alder. På ungdomsskolen sa de ofte at de var liten og søt, mens jeg var høy og stygg. Anonymkode: cae33...347
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #10 Skrevet 9. juni 2019 Er en mann på 175 cm. Har fått flere kommentarer på høyden. Er vel flere kvinner som har påpekt dette enn menn. Anonymkode: e0fe4...e9e 1
Fiskegrateng Skrevet 9. juni 2019 #11 Skrevet 9. juni 2019 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er rundt 1.80, som jo er høyt for å være kvinne, og ja - kjenner kommentarene. Får sjelden direkte negative kommentarer, men ofte "oi, hvor høy er du egentlig?", "du er veldig høy!", eller at andre jenter som åpenbart er lavere klager over at de selv er for høye foran meg. Skjønner jo at det ikke er vondt ment, bare tankeløshet, men det kan være irriterende. Ikke minst klassikeren hvor noen vil måle sin egen høyde mot min (typisk lavere kvinner), altså at vi står hode mot hode for å se høydeforskjellen, som liksom skal være så artig. Jeg har rett og slett begynt å sette tydelige grenser. Når noen spør hvor høy jeg er, svarer jeg bare "tja, hvorfor spør du?", og vil de stå inntil meg for å måle, så sier jeg vennlig men bestemt at "nei, sånt gjør jeg ikke". Folk blir jo litt perpleks og flau, som er litt morsomt å se. Utover det så prøver jeg å eie min egen høyde med stolthet. Tenke at det er en ypperlig mulighet til å bære fantastiske plagg. Jeg er ikke ment å gli inn i mengden, jeg er en person folk legger merke til når jeg kommer inn i rommet, så da kjører jeg på med eksentriske klær og flagrende kåper Anonymkode: a3bda...ca4 Hvorfor er det artig?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #12 Skrevet 9. juni 2019 Akkurat nå, Fiskegrateng skrev: Hvorfor er det artig? Det får du spørre dem om. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så spennende. Anonymkode: a3bda...ca4 3
Fiskegrateng Skrevet 9. juni 2019 #13 Skrevet 9. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Det får du spørre dem om. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så spennende. Anonymkode: a3bda...ca4 Føler du at det er for å vise "se hvor liten og søt jeg er sammenlignet med henne"? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en mann på 175 cm. Har fått flere kommentarer på høyden. Er vel flere kvinner som har påpekt dette enn menn. Anonymkode: e0fe4...e9e Jeg er en dame på 173 som er sammen med en mann på 170. Skikkelig utradisjonellt Anonymkode: 20f83...46c 1
Gjest hind Skrevet 9. juni 2019 #15 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er 175 og får aldri høre sånt. Jeg gjorde det noen ganger da jeg var ungdom, men det tror jeg bare var sjalusi, for det kom fra jenter som var små og tettbygde. Jeg er veldig glad for høyden min.
Skogkatten Skrevet 9. juni 2019 #16 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er bare 157 cm høy og får kommentarer hele tiden når jeg møter nye mennesker. "Jeg kan bare slenge deg over skulderen og løpe avgårde med deg", "du er så liten at du får plass i kommodeskuffen" og andre såkalte morsomheter som ikke er morsomme i det hele tatt. Verst er "du er så liten og søt." Jo tusen takk du, i en alder av snart 40 synes jeg det er veldig hyggelig å bli omtalt på samme måte som en klønete valp. Jeg har begynt å bare snu og gå når noen sier det. Og så er det alle de som skal måle seg mot meg, rygg mot rygg, for å se hvor mye høyere de er. Av en eller annen grunn er det tydeligvis veldig morsomt. På grunn av alle tåpelige kommentarer har jeg lagt meg til en litt bitchy holding utad, for å vise at meg kødder du ikke med, problemet med det er at nå blir jeg aldri sjekket opp lenger. Så noe skal det være uansett...:-) 3
Pillarguri Skrevet 9. juni 2019 #17 Skrevet 9. juni 2019 Jeg er passert 60 år og er 178 cm høy. I min generasjon er det veldig høyt. Men det rare er at jeg har aldri fått negative kommentarer eller slengbemerkninger om høyden min. Det har rett og slett aldri vært tema. Jeg har hatt drømmer om sko med høye hæler, men har aldri følt at jeg har kunnet gå med det. Da ville jeg blitt så høy at jeg ville raget over både kvinner og menn. Det har jeg ikke mye lyst til, så høyhælte sko ble med drømmen 😊 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 Er 180 og får ikke noen kommentarer om høyden.. ikke noe negativt hvertfall.. noen er lave, noen er høye. Er vel ikke så viktig for andre hvordan jeg ser ut vel? Datteren min er høyere enn jevngamle, og hun får ofte kommentarer på at folk tror hun er eldre enn hun er. Husker da hun fylte tre år, så var det noen av de andre foreldrene i barnehagen som hadde barn i samme årskull som trodde hun ble både fire og fem år! Slikt er leit, da hun også blir behandlet som mye eldre enn hun er.. Anonymkode: cac97...901
wintergirl Skrevet 10. juni 2019 #19 Skrevet 10. juni 2019 Har fått høre at jeg er så lav selv av enkelte. «Du er skikkelig lita du» bl.a. Blir bare lei og nesten så jeg titter dumt på dem. Ingen med vett i hodet holder på sånn. Tenker at de må være tilbakestående og det er vel enda verre. 1
Hoppetaujenta Skrevet 10. juni 2019 #20 Skrevet 10. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Utover det så prøver jeg å eie min egen høyde med stolthet. Tenke at det er en ypperlig mulighet til å bære fantastiske plagg. Jeg er ikke ment å gli inn i mengden, jeg er en person folk legger merke til når jeg kommer inn i rommet, så da kjører jeg på med eksentriske klær og flagrende kåper. Anonymkode: a3bda...ca4 NÅ snakker vi her! Akkurat sånn praktiserer jeg det også og det har jeg tenkt å fortsette med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå