Gå til innhold

VG+ personrettet artikler? Hvor henter de data?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg har lenge følt at plussartiklene til VG er i overkant treffende. Noen ting har jeg heller ikke søkt på, men kanskje chattet om på snap eller messenger. Er VG+ artiklene personrettet, eller er det bare syykt tilfeldig? Det virker liksom for tilfeldig.. 

Anonymkode: 04547...38b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg har lenge følt at plussartiklene til VG er i overkant treffende. Noen ting har jeg heller ikke søkt på, men kanskje chattet om på snap eller messenger. Er VG+ artiklene personrettet, eller er det bare syykt tilfeldig? Det virker liksom for tilfeldig.. 

De  lager vel de samme +artiklene til alle leserne?

Anonymkode: 018d8...f07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilfeldigheter.  Avisene  lager jo artikler om ting som mange er opptatt av :) 

Anonymkode: 018d8...f07

Skrevet

Det at du føler de er personrettet tror jeg er som med horoskopet i ukeblader: det er så allmengyldig at det føles som at det er spesielt treffende for absolutt alle. 

• Liker 1
Skrevet

Ingen avis har råd til å skrive artikler basert på hva hver enkelt av oss er opptatt av. Vil tippe du opplever det som om de retter artikler mot på grunn av to årsaker. Den ene er nok rett og slett at du chatter om/googler/snapper om dagsaktuelle ting som gjør det ganske sannsynlig at det også skrives om det, da aviser vanligvis følger med på hva befolkningen søker om på nettet. Den andre årsak er nok noe a la Baader-Meinhof-fenomenet (kan være jeg er ute og padler her).

Skrevet

De fleste sånne lukkede artikler går på private ting, økonomi, reise, helse, kjærlighet, drama, eller disse temaene for kjente mennesker. Ting som er personlige, som får det til å føles som noe du bør lese, sånn at du blir et bedre menneske. 

Men du blir ikke det 😛

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De pluss-artiklene til VG og Dagbladet er jo bare 100 % søppel da! 

Jeg begriper ikke at noen lesere  faktisk gidder å BETALE for å lese noe slikt... 

Anonymkode: a2f56...2d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at de ikke skriver artikler for hver enkelt person. Det jeg har tenkt på er at de har masse forskjellige artikler, også peiler de inn de som er relevante for folk.på samme måte som på Facebook. Men Facebook henter jo informasjonen nettopp fra Facebook. Hvor VG+ skulle hentet informasjonen sin fra vet jeg ikke. 

Men kanskje det bare er tilfeldig. Eller at jeg kun legger merke til de som treffer meg. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...