Gå til innhold

Boarding pass navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På boarding passet mitt til SAS har mellomnavnene mine havnet sammen med fornavnet i et stort ord. Og med små bokstaver på mellomnavnene

Slik (ikke mitt virkelige navn): Anetteveronica

vil dette bli et problem ved innsjekking?

Anonymkode: 1c011...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Det vil det. Er ikke navnet likt på boarding pass som i pass så kan du bli stående igjen på flyplassen. 1 bokstav feil er nok til en svare stri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boardingpasset skrives ut utifra hva du selv legger inn. Har du glemt mellomrom ? evnt kan du skrive ut nytt på automatene på flyplassen, eller vise det digitale i SAS appen. Der skannes QR koden. 

Anonymkode: d5f64...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS skriver aldri navnet mitt riktig på boarding passet. De deler det opp feil. Skal ikke være noe problem så lenge det du selv har fylt inn er riktig. Er det som kommer opp på skjermen når de scanner det inn

Anonymkode: 79983...34d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Navnene er riktig i forhold til det som står i passet, sett bortsett fra at det ikke er mellomrom eller stor bokstav på mellomnavnene. Høres bra ut med en haug med mellomnavn, men er aldri praktisk! 

 

Anonymkode: 1c011...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to etternavn har blitt hengende sammen sånn i flere år nå (typ "Hansennilsen" istedet for Hansen Nilsen). Har aldri vært noe problem og jeg har reist mye😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig at det skjer. Skummelt når ikke man har sett det før og vet hvor nøye de er med stavingen, men du har ikke gjort noe feil og du får ikke problemer.

Anonymkode: dae1b...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever alltid at bindestreken mellom fornavnene blir borte. Slik: Kari-Mette blir Karimette. Har aldri hatt problemer med det ved boarding.

 

Anonymkode: 4380b...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at det blir noe problem. Så lenge du har lagt det inn riktig, er det vel de som har slått det sammen for å få plass til hele navnet.

Anonymkode: 2fb14...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Dette har skjedd med meg mange ganger, sist med Emirates. Tror det bare er slik det registreres om man har flere eller lange navn. Har i hvert fall aldri vært et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever alltid at bindestreken mellom fornavnene blir borte. Slik: Kari-Mette blir Karimette. Har aldri hatt problemer med det ved boarding.

 

Anonymkode: 4380b...6ce

Det er fordi det ikke finnes bindestrek på navn i bestillingssystemer internasjonalt. Så det er ikke så rart. 

Anonymkode: ca684...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...